wspmaganie wyje

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

wspmaganie wyje

Postprzez patrys1989 » 31 maja 2008, o 13:56

witam,
mam problem. jak krece kierownica to slychac wycie.. mowili mi znajomi ze to pompa wspomagania wyje, bo nie ma plynu.. sprawdzlem - plynu jest tyle ile trzeba - taki rzadki brazowy. raczej pompa nei padla bo w2spomaganie chodiz gladko, nawet duzo lzej niz w golfie kuzyna - tyle ze on ma diesla. pomozcie! nie wiem czy plyn byl wymieniany, bo kupilem to auto miesiac temu a poprzedni wlasciciel tego nei robil wiec nie wie czy i kiedy byl wymieniany plyn
patrys1989
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 20:47
Lokalizacja: Świdnica

wspmaganie wyje

 

Postprzez wlodioff » 31 maja 2008, o 15:01

też mam taki problem. wszystko dziła jak nalezy tyko to wycie denerwuje.
Avatar użytkownika
wlodioff
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 13:37
Lokalizacja: Września

Postprzez patrys1989 » 31 maja 2008, o 22:32

moze jakies rurki zatkane?? boja sei ze po jakims czasie mi pompa padnie, a nie bardzo mam teraz fundusze na nowa
patrys1989
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 20:47
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez Aro » 31 maja 2008, o 22:41

patrys1989, nieszczelna pompa. Oczywiście że wspomaganie będzie na uszkodzonej ,nieszczelnej pompie ale po pewnym czasie sie rozwali , jedź do mechanika na kanał i nich Ci sprawdzi.
Avatar użytkownika
Aro
VIP
 
Posty: 1328
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 10:45
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 1 cze 2008, o 00:20

ja na początek bym wymienił sam płyn w spomaganiu. zlał z pompy wspomy i odkręcił dodatkowo przewód przy przekładni kierowniczej aby to wszystko zleciało. (jesli tak bedziesz robił i odkrecisz przewód przy przekładni to na zgaszonym silniku kreć kierownicą to szybciej wypchbnniesz płyn z przekładni.)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Mario Mario » 1 cze 2008, o 08:08

Racja pompa uszkodzona, lub plyn nie dochodzi w odpowiedniej ilości i nie smaruje jej tak jak trzeba. Mialem tak w pasku b-5. Trochę ciężko się dobrac do pompy ale wyjąlem rozebralem na czynniki pierwsze, sprawdzilem i przedmuchalem caly uklad wspomagania i bylo cacy. Aha zalalem nowy plyn.
Mario Mario
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 07:43
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kamil2406 » 3 cze 2008, o 10:01

witam mam taki problem gdy jade i mam otwarte okna to slysze jak z przodu przy lewym i prawym kole cos syczy ale jak tylko wjade na jakis male dziury i nie wiem co to moze byc tak myslalem ze moze amortyzatory ale sam nie wiem nawet mechanik nie wiedzial co to jest.pomozcie :-(
kamil2406
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 kwi 2008, o 09:21
Lokalizacja: krotoszyn

Postprzez Mario Mario » 3 cze 2008, o 21:12

Jak autko syczy to bardzo dobrze. A tak do rzeczy to opisz dokladniej jak to syczenie wygląda, bo jak slyszysz na dolkach takie posykiwania to bardzo dobrze bo to amorki trzymają. Pozdro.
Mario Mario
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 07:43
Lokalizacja: Lublin

Re: wspmaganie wyje

Postprzez rob71 » 3 cze 2008, o 22:34

[quote="patrys1989"]witam,
mam problem. jak krece kierownica to slychac wycie.. mowili mi znajomi ze to pompa wspomagania wyje, bo nie ma plynu.. sprawdzlem - plynu jest tyle ile trzeba - taki rzadki brazowy. raczej pompa nei padla bo w2spomaganie chodiz gladko, nawet duzo lzej niz w golfie kuzyna - tyle ze on ma diesla. pomozcie! nie wiem czy plyn byl wymieniany, bo kupilem to auto miesiac temu a poprzedni wlasciciel tego nei robil wiec nie wie czy i kiedy byl wymieniany plyn[/quote
uszkodzone masz na pompie prawdopodobnie łożysko.Proponuje tego nie ruszać dopóki całkiem nie padnie.Wymiana płynu na nowy może być przyczyną rozszczelnienia pompy i za....ch wycieków
rob71
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 01:36
Lokalizacja: kielce

Postprzez patrys1989 » 6 cze 2008, o 22:07

rob71 - a co moge zrobic??czekac az calkiem padnie?? to lozysko mozna wymienic czy trzeba calosc?? z gory dzieki za pomoc
patrys1989
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 20:47
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez rob71 » 6 cze 2008, o 22:17

możesz wymienić tylko łożysko.Ja osobiście bym czekał,aż padnie całkiem i zrobiłbym konkretną regenerację pompy.Podróba kupiona wiadomo gdzie napewno nie zastąpi oryginału
rob71
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 01:36
Lokalizacja: kielce

Postprzez leopard » 7 cze 2008, o 01:05

rob71 napisał(a):możesz wymienić tylko łożysko.Ja osobiście bym czekał,aż padnie całkiem i zrobiłbym konkretną regenerację pompy.Podróba kupiona wiadomo gdzie napewno nie zastąpi oryginału


to nie wina łozyska - wycie spowodowane jest przytartymi łopatkami przetłaczającymi lub wytartym pierścieniem eliptycznym po którym łopatki chodzą (kręcą się) - nie mam dobrych wieści - wycie to poczatek końca pompy - czasami działa Ok ale coraz głośnie wyje - czasami przestaje "wspomagac" układ kierowniczy - zabawa z pompą zawsze kończy się tak samo - wymiana

możesz próbowac ją podleczyć - jeśli zalana jest zielonym płynem - zlej go i zalej czerwonym (jest bardziej gęsty) - starcza czasami nawet na kilka miesięcy


BTW - Aro - przemysl sprawe - napisałes o wyciekach z pompy ... pompa (ori) tłoczy 90 bar w układ (są na rynku zamienniki KYB'a 120/130 bar) - tu nie ma miejsca na wycieki - pompa jesli znajdzie najmniejszą nieszczelnośc - wyrzyga 3/4 płynu na zewnątrz i się zatrze :-/
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - - https://bestpartner.pl



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości