Ucieka koło, oraz dziwne zachowanie przy max. skręcie

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Ucieka koło, oraz dziwne zachowanie przy max. skręcie

Postprzez 1arturek1 » 25 gru 2013, o 20:29

Cześć, mam problem, a może dwa. :D Golf III 1.6 ABU

1. Jadąc sobie spokojnie np. przez niewielkie rondo, muszę dosyć mocno skręcić kierownicę i wtedy pojawia się problem, tak jakby uciekało prawe koło i samochód lekko ściąga/przesuwa w prawą stronę. W czym może być problem? Dodam na 100%, że geometria jest zrobiona bo jadąc prosto mam kierownice lekko w prawą stronę. (wymieniałem końcówki drążków)

2. Kiedy stoju na jałowym, obkręcając kierownicę do max. w pewnym momencie odczuwam większy opór, kiedy dojdę do końca obroty lekko mi spadają. (jeżeli trzymam na maxa. są lekko zaniżone, gdy puszczę kierownicę wracają do normy) występuje to po obu stronach, taki dziwny opór.
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Ucieka koło, oraz dziwne zachowanie przy max. skręcie

 

Postprzez ventylek86 » 26 gru 2013, o 08:12

to że koło ucieka wychodzi jakby tulejka przednia wahacza była wyj...
co do spadających obrotów to jest tak że pompa wspomagania jest zdławiona przez zawór żeby nie wypchnąć uszczelniaczy w maglownicy
ventylek86
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 wrz 2013, o 08:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez pawlacz » 28 gru 2013, o 19:32

oproty ci spadają bo pompa wspomagania ciezej pracuje bo dalej nie da rady skrecic kół
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez pietrasiak2 » 31 gru 2013, o 12:09

1arturek1 napisał(a):W czym może być problem? Dodam na 100%, że geometria jest zrobiona bo jadąc prosto mam kierownice lekko w prawą stronę. (wymieniałem końcówki drążków

Końcówki drążków to nie cała geometria sprawdź mocowanie górne amorów i stan tulei wahaczy. Dodam że uciekanie może być też spowodowane luzem
na tulejach belki tylnej ( tu podczas jazdy po dziurach powinno stukać z tyłu)
1arturek1 napisał(a):2. Kiedy stoju na jałowym, obkręcając kierownicę do max. w pewnym momencie odczuwam większy opór, kiedy dojdę do końca obroty lekko mi spadają. (jeżeli trzymam na maxa. są lekko zaniżone, gdy puszczę kierownicę wracają do normy) występuje to po obu stronach, taki dziwny opór.

Przy maxymalnym skręcie to normalne pompa ma duży opór obroty spadają
(Tak się odpowietrza układ wspomagania np. po naprawach i wymianie płynu)
Jeśli nie pracuje jednakowo w obu kierunkach to prawdopodobnie spowodowane jest to złą geometrią , tu przyczyną może być mocowanie górne amora , łożysko , luz na mocowaniu :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez hellaflush » 31 gru 2013, o 13:06

Z tym ściąganiem to tuleje wahacza na 100% bo też tak miałem :D Jak będziesz wymieniał to najlepiej wszystkie czyli przednie i tylne (mowa o przodzie).
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez 1arturek1 » 1 sty 2014, o 21:44

Okejka, dodam jeszcze że wczoraj jadąc z normalną prędkością furmanka zaczęła jechać jak po lodzie, tak jakby się koło zblokowało. Nadal obstawiacie tuleje wahacza?
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez max19921 » 1 sty 2014, o 21:59

A przeguby są całe?
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez 1arturek1 » 1 sty 2014, o 22:09

A nie wiem tego nie patrzyłem, ale jeszcze nie napisałem jednej rzeczy, Gdy zjeżdżałem z krawężnika takiego max. 7-10 cm to strasznie coś walnęło w kole, tak jakby się urwało.
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SilesiaKatowice » 2 sty 2014, o 19:53

sprawdź tulejki, a ten który robił Ci geo powinien dostać baty! nigdy jeszcze nie wysłałem auta na geo bez 100% sprawnego zawiasu, a nawet jakbym przeoczył to kumpel by mi odesłał auto bo to zbędna robota.. po wymianie tulejek i tak musisz sprawdzić czy nie przesunąłeś kątów.

PISS
Jak się bawić to się bawić dawke zwiększyć, turbo wstawić
Avatar użytkownika
SilesiaKatowice
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 23 paź 2012, o 09:55
Lokalizacja: Łaziska Górne


- - - https://www.lawendowyblog.pl



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość