Szum powyżej 70km/h

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Szum powyżej 70km/h

Postprzez marcin2e » 27 sty 2014, o 17:47

Witam,

Jakiś czas temu wymieniałem łożysko w kole, ale po wymianie kierownica jakby bardziej pochyliła się do lewej strony i podczas jazdy powyżej 60km/h zaczyna jakby to koło szumieć.

Czy jest to wina opony czy też może podczas zmiany łożyska zbieżność została rozregulowana?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Szum powyżej 70km/h

 

Postprzez Paweu » 27 sty 2014, o 17:54

marcin2e napisał(a):Czy jest to wina opony czy też może podczas zmiany łożyska zbieżność została rozregulowana?


Raczej została rozregulowana zbieżność.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Gesiu_15 » 27 sty 2014, o 17:56

odkręcałeś dolne mocowanie amora ? :luka: jak tak to napewno zbieżność do roboty :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 27 sty 2014, o 17:58

To teraz mi powiedz jak mam się ustosunkować do zapłaty mechanikowi za wymianę?

Czy zawsze tak jest, że przy wymianie łożyska należy po raz kolejny ustawić zbiezność?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Paweu » 27 sty 2014, o 18:17

Gesiu_15 napisał(a):odkręcałeś dolne mocowanie amora ? jak tak to napewno zbieżność do roboty


Wtedy to kąty do ustawienia.

Pewnie są jakieś luzy na mocowaniu sworznia z wahaczem. I to przez to... Teoretycznie nie powinno tak być. W praktyce - mam to samo. :-|

marcin2e napisał(a):To teraz mi powiedz jak mam się ustosunkować do zapłaty mechanikowi za wymianę?


Jeśli mechanik robi też zbieżność (nie na sznurki a przyrządem) to powinien Ci ją zrobić. To nie wina mechanika że po wymianie koła się rozjechały.

marcin2e napisał(a):Czy zawsze tak jest, że przy wymianie łożyska należy po raz kolejny ustawić zbiezność?


Jw. Teoretycznie nie powinno. W praktyce , no sam widzisz.

Jedź na ścieżkę , niech Ci ustawią TYLKO zbieżność bez kątów. I po problemie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez marcin2e » 27 sty 2014, o 18:32

Najgorsze jest to, że w październiku robiłem i katy i zbieżność, a teraz musze znowu robić...irytująca i nie tania sprawa niestety.

W sumie skoro kierownica zmieniła swoja pozycję to zbieżność jest raczej pewna
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Paweu » 27 sty 2014, o 18:38

marcin2e napisał(a):Najgorsze jest to, że w październiku robiłem i katy i zbieżność, a teraz musze znowu robić...irytująca i nie tania sprawa niestety.


Samą zbieżność bez kątów.

No ale jeśli planujesz w tym roku jeszcze wymianę np końcówek drążków bądź tulei metalowo-gumowych wahaczy , to nie ma sensu robić teraz zbieżności.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez marcin2e » 27 sty 2014, o 19:08

To akurat mam już za sobą.

Jeśli już to będe chciał wymienić sprężyny na nieco niższe.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości