przewód wspomagania

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

przewód wspomagania

Postprzez bomba105 » 11 mar 2015, o 15:18

Siema pękł mi przewód który idzie od pompy wspomagania do maglownicy przy samej końcówce przy pompie, kupiłem drugi lecz przy maglownicy nie wyobrażam sobie zeby go zdemontować bo nawet klucz tam nie wejdzie, czy jest możliwość zeby zakuć przewód od nowa na samochodzie czy musze ostatecznie jakoś opuścić sanki i dostać sie do magla ? może ktoś zmieniał ?
Avatar użytkownika
bomba105
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 3 cze 2013, o 21:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

przewód wspomagania

 

Postprzez Matiuas » 11 mar 2015, o 21:57

Wymieniałem u siebie w golfie ten przewód parę lat temu tyle że w 1.9TD z pod auta da się to zrobić chociarz miejsca jest mało. Zakucia bym nie proponował bo w każdej chwili może się rozszczelnić zwłaszcza przy skręcaniu kołami na miejscu do oporu.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez murgen » 12 mar 2015, o 08:32

Sanki trzeba opuscic.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 441
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez bomba105 » 12 mar 2015, o 15:02

murgen napisał(a):Sanki trzeba opuscic.


dzięki za pocieszenie :)
Avatar użytkownika
bomba105
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 3 cze 2013, o 21:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: przewód wspomagania

Postprzez fgrubass » 14 wrz 2015, o 10:03

cześć,
ja wymieniałem na parkingu, lewa strona auta na krawężniku i dajesz nura pod auto. fakt, że nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie ale da się. sanek nie ruszałem.
powodzenia.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: przewód wspomagania

Postprzez Radi » 14 wrz 2015, o 22:20

Obawiam sie że zakucie będzie nie możliwe i bedziesz musiał kupić używany przewód sam to przerabiałem nie dawno pociąłem jeden na marne. Tłumaczę dlaczego, ten gumowy odcinek nie jest zwykłym przewodem jak na niego spojrzysz zauważysz metalową obręcz mniej więcej w połowie. Do tej obręczy w środku przymocowana jest długa spirala mająca do końca nie wiem czy zwiększać ciśnienie czy je dławić. Bez niej z tego co sie dowiedziałem pompa zacznie wyć i wkońcu zrobi papa. Druga sprawa demontaż końcówek gumowego odcinka jest nie możliwy bez uszkodzenia metalowych odcinków co przełoży sie na szczelność układu. Na koniec nie pociesze cie nowych przewodów nie ma, kupując używke musisz dobrze patrzeć bo są różnie powyginane w zależności pod jaki silnik były przystosowane.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: przewód wspomagania

Postprzez lucas_91_ » 30 wrz 2015, o 17:47

witam. podpinam się pod temat, ponieważ dzisiaj zauważyłem wyciek płynu w okolicy maglownicy. po dokładniejszym sprawdzeniu jeden z przewodów dochodzących do maglownicy jest "spocony" w jego metalowej części i prawdopodobnie z niego się sączy płyn.

moje pytanie takie: czy da się to wymienić z kanału samemu? bez jakiegoś opuszczania sanek itp.? może ktoś podpowie z kolegów co miał już taki przypadek? jak sobie z tym poradziliście.

pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
lucas_91_
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 23 lip 2014, o 14:12
Lokalizacja: Słupsk/Koszalin
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: przewód wspomagania

Postprzez Radi » 2 paź 2015, o 16:00

Da rade dwa dni temu przykręcałem. Łatwo nie jest dostęp bardzo słaby ale dało rade oczywiście kanał obowiązkowy
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: przewód wspomagania

Postprzez lucas_91_ » 3 paź 2015, o 09:54

dzięki za odpowiedzi. udało się wymienić wczoraj przewód bez żadnych komplikacji. oczywiście tylko i wyłącznie kanał. aczkolwiek u mnie do wymiany był przewód powrotny z maglownicy do zbiorniczka. dojście do niego przy maglownicy aby odkręcić jest dobre. z przewodem idącym z pompy do maglownicy już nie jest tak łatwo. prawdopodobnie nie da się do odkręcić bez opuszczania sanek z maglownicą. to tak na przyszłość. w razie jakiś pytań chętnie udzielę odpowiedzi :)

pozdrawiam.
Avatar użytkownika
lucas_91_
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 23 lip 2014, o 14:12
Lokalizacja: Słupsk/Koszalin
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: przewód wspomagania

Postprzez Radi » 3 paź 2015, o 19:53

Jak sie chce to sie da ja przykręcałem oba ;-)
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: przewód wspomagania

Postprzez lucas_91_ » 4 paź 2015, o 10:23

przydałoby mi się dolac jeszcze trochę plynu wspomagania bo troche uciekło podczas wymiany przewodu. mam zalany czerwony. w garażu znalazłem jakiś jasny.

rozumiem, że nie bardzo mogę go dolać do samochodu?

jak nie to jaki polecacie czerwony i jak się nazywa?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
lucas_91_
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 23 lip 2014, o 14:12
Lokalizacja: Słupsk/Koszalin
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: przewód wspomagania

Postprzez fgrubass » 4 paź 2015, o 15:04

SWAG 6162 - zielony i taki powinien być, butelka litrowa a do układu wchodzi około 0,9 litra. cena 30zł +-5
instrukcję wymiany znajdziesz bez problemu, powodzenia.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość