Problemy przy skręcaniu. Jakby wspomaganie nie wyrabiało.

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Problemy przy skręcaniu. Jakby wspomaganie nie wyrabiało.

Postprzez Karol1313 » 3 maja 2013, o 08:18

Witam, od pewnego czasu borykam się z takim problem który pojawia się sporadycznie choć ostatnio coraz częściej. Polega to na tym że gdy skręcam przy mniejszych prędkościach kierownica staje sie mocno oporna i praktycznie nie do ruszenia trwa to sekundę lub dwie i pójdzie dalej jednak ciężej niż wcześniej a za moment puści zupełnie.

Na kołach zimowych 13calowych pojawia się ten problem rzadko jednak teraz na letnich felgach 15calowych problem staje się częstszym.

Co to może być :?: co wymienić by to wyeliminować :?:

Pozdrawiam,
Karol.
"Nawet jeśli osiołka kują najlepsze ostrogi to dalej jest to osiołek" - właściciel 1.9D :)
Karol1313
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 sty 2012, o 17:47
Lokalizacja: Mokotów

Problemy przy skręcaniu. Jakby wspomaganie nie wyrabiało.

 

Postprzez Lucek777 » 4 maja 2013, o 00:33

Sprawdź naciąg paska wspomagania i płyn wspomagania znaczy się ilość i jak wygląda czy nie wysłużył się .
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Karol1313 » 5 maja 2013, o 07:29

Pasek wymieniłem na nowy naciągnięty jest dobrze więc pewnie czeka mnie wymiana płynu. Dzięki za wskazówkę.
"Nawet jeśli osiołka kują najlepsze ostrogi to dalej jest to osiołek" - właściciel 1.9D :)
Karol1313
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 sty 2012, o 17:47
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez gwozdziu » 8 maja 2013, o 21:29

A czy to nie jest uzależnione czasem od obrotów? U mnie po wymianie płynu jest tak, że bez obrotów, na biegu jałowym, czyli właściwie z jakimiś tam, ale małymi obrotami tak jakby nie działa wspomaganie tzn. kierownica chodzi dość opornie, ale jak już ma np. 1500 to już normalnie się kręci.
gwozdziu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 maja 2013, o 20:10
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez Nati712 » 9 maja 2013, o 10:54

podepne sie pod temat otoz brat ma tez golfa ale bez wspomagania i ma strasznie slaby skret jak jest ostrzejszy zakret nie wykreci musi na 2 razy kola ma 15 co moze byc nie tak ???????
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez pablomed » 10 maja 2013, o 20:45

Albo to złudzenie bo mu ciężko kręcić albo maglownica nie była wyśrodkowana przy montażu - lub drążki niesymetrycznie na nią wkręcone przy zmianie - ale wówczas w jedną stronę skręt będzie mniejszy a w druga koło może trzeć. Jeździć bez wpomy na 15-tkach - to jest mordownia albo ćwiczenie mięśni ramion - i to trochę niebezpieczne pogarsza manewrowość w sytuacji awaryjnej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Re: Problemy przy skręcaniu. Jakby wspomaganie nie wyrabiało

Postprzez Tygrys » 15 maja 2013, o 22:24

Karol1313 napisał(a):Witam, od pewnego czasu borykam się z takim problem który pojawia się sporadycznie choć ostatnio coraz częściej. Polega to na tym że gdy skręcam przy mniejszych prędkościach kierownica staje sie mocno oporna i praktycznie nie do ruszenia trwa to sekundę lub dwie i pójdzie dalej jednak ciężej niż wcześniej a za moment puści zupełnie.

Na kołach zimowych 13calowych pojawia się ten problem rzadko jednak teraz na letnich felgach 15calowych problem staje się częstszym.

Co to może być :?: co wymienić by to wyeliminować :?:

Pozdrawiam,
Karol.


Mam podobny problem z tym że nie trwa on 2 sekundy a przez cały manewr skrętu na wolnych obrotach i nie sporadycznie a za każdym razem. Co może to powodować?? Pasek mam trochę zbyt mocno naciągnięty. Czy może być to przyczyną?? Poziom płynu jest ok. Koła 15.
Avatar użytkownika
Tygrys
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 sty 2013, o 09:50
Lokalizacja: WPN

Postprzez Nati712 » 16 maja 2013, o 20:23

ogolnie jesli chodzi o golfa o ktorym pisalam kekko sie nim skreca ale ma mega slay skret do oporu polowa z tego co w moim jak jest łuk 90 stopni za cholere nie skreci na raz drozki8 kier ma wymieniome zbierznosc idealna w obie strony skreca tak samo lipnie ale powiem mu o reszcie o ktorej pisal przedmowca kilka postow wyzej
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości