Problem ze wspomaganiem

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Problem ze wspomaganiem

Postprzez jarolinho » 24 lut 2013, o 10:56

Witam. Mam mały problem ze wspomaganiem w moim Golfie mk3 1.9 TDI 1Z. Chodzi o to, że kierownicą ciężej się kręci w prawo niż w lewo. Kierownica chodzi na tyle ciężko, że kręcenie w miejscu jest prawie niemożliwe. Płyn wspomagania ma odpowiedni poziom, więc to raczej nie to. Pasek pompy również ma odpowieni naciąg. W jaki sposób sprawdzić, czy może to być wina pompy wspomagania lub maglownicy? Dodam, iż pompa wspomagania wcale nie piszczy, ponieważ przeczytałem gdzieś, że gdy ona piszczy to znaczy, że coś z nią jest nie tak. Dodam, że przy skręcaniu w prawo w pewnym momencie czuć na kierownicy opór, a później jest uskok. Układ jest odpowietrzony. Przeszłości samochodu nie znam, ponieważ jestem jego właścicielem od ponad miesiąca i od samego początku występuje problem. Jeśli to w czymś pomoże, to zostały wymienione gałki oraz końcówki drążków. Mam również wrażenie, że czym szybciej się jedzie, tym kierownica chodzi lżej (wyczułem to przy prędkości ok 40/50 km/h na łuku, że kierownica bardzo lekko się obraca).
Avatar użytkownika
jarolinho
Gaduła
 
Posty: 417
Dołączył(a): 2 sty 2013, o 22:51
Lokalizacja: Gliwice

Problem ze wspomaganiem

 

Re: Problem ze wspomaganiem

Postprzez Golf Maniak » 24 lut 2013, o 18:34

jarolinho napisał(a):W jaki sposób sprawdzić, czy może to być wina pompy wspomagania lub maglownicy?.


Stan maglownicy sprawdzisz wjeżdzając na kanał podnosząc przód samochodu i wslizgując się pod niego poprostu będzie ona ciekła.Mój ojciec w gofrze miał podobny problem zatarła mu się pompa wspomagania (dodam że miał płyn w zbiorniczku naciąg paska od wspomagania był dobry).
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 24 lut 2013, o 19:44

jarolinho napisał(a): Dodam, że przy skręcaniu w prawo w pewnym momencie czuć na kierownicy opór, a później jest uskok.

Moim zdaniem magiel się sypie.
jarolinho napisał(a):Mam również wrażenie, że czym szybciej się jedzie, tym kierownica chodzi lżej (wyczułem to przy prędkości ok 40/50 km/h na łuku, że kierownica bardzo lekko się obraca).
_________________

Wspomaganie ma głównie ułatwić wykonywanie manewrów np.parkowania :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez jarolinho » 25 lut 2013, o 08:08

Pompa i magiel sucha, nic nie cieknie, dlatego nie potrafię zdiagnozować problemu :/
Avatar użytkownika
jarolinho
Gaduła
 
Posty: 417
Dołączył(a): 2 sty 2013, o 22:51
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez KAMNILEK » 25 lut 2013, o 16:26

pompa nie działa..... lub magiel innej przyczyny niema....
KAMNILEK
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Lokalizacja: NIDZICA


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości