Pompa wspomagania

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Pompa wspomagania

Postprzez Bemben133 » 17 sie 2013, o 10:41

Siema. Mam golfa 1,6 abu od tygodnia. Samochod gasnie czasem przy skrecaniu na sprzegle a slychac prawdopodobnie pompe wspomagania. sprawdzalem na postoju i przy kreceniu kiera do oporu samochod potrafi spasc do 300obrotow ... BYlem dziś na kanale, nasluchiwalem i to na 90 pompa wspomagania tylko jest jkeden problem ... chcialem sciagnac pasek z pompy zeby miec pewnosc a jest taka lipa ze tam wszystko jest na jednym pasku. dokladnie 4 kola pasowe na jednym pasku. wie ktos jak w tym przypadku wypiac pompe zeby sprawdzic czy to na pewno jej wina?
Bemben133
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 12:58
Lokalizacja: Libiąż

Pompa wspomagania

 

Postprzez pablomed » 18 sie 2013, o 10:02

Nie musisz tak sprawdzać, zdejm tylko pasek i ręką oceń czy kółko pompy wspomagania niema luzów i nie chroboce przy kręceniu, co świadczyłoby o uszkodzeniu łożyska.
Ale na 99 procent przyczyna jest inna: silnik gaśnie bo coś jest nie tak z regulacją składu mieszanki, czyli za uboga lub bogata na wolnych obrotach i na tym się proponuję skupić.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bemben133 » 18 sie 2013, o 12:20

ale dlaczego gasnie tylko przy skrecaniu na sprzegle/luzie ? sprawdzalem na postoju i jest to samo, normalnie troche sobie faluje tak o 20 obrotow a przy skreceniu kol do oporu potrafi spasc do 300obr ...

[ Dodano: 2013-08-18, 11:24 ]
na jezdzie na luzie/sprzegle prosto bez lub z lekkimi manewrami nic sie nie dzieje

[ Dodano: 2013-08-18, 11:45 ]
i jak mozesz powiedz jak ustawic mieszanke na 1,6 abu
Bemben133
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 12:58
Lokalizacja: Libiąż

Postprzez Mateoooo » 19 sie 2013, o 16:13

kolego mam to samo, SIlnik 1.6 ABU i identyczny problem. Przy skrecaniu max w lewo czy prawo abroty spadaja a nawet zdarza sie ze silnik zgasnie
Mateoooo
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 3 lip 2011, o 15:00
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez Bemben133 » 19 sie 2013, o 22:21

i dalej nie wiem co z tym zrobic ;c
Bemben133
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 12:58
Lokalizacja: Libiąż

Postprzez Nati712 » 21 sie 2013, o 16:35

Sproboj jedna z 3 opcji : po 1 jak masz auto na gaz mozesz miec zle wyregulowany gaz pompa wspomagania jest napedzana od silnika przy skrecie daje obciazenie i silnik gasnie (przyklad przypadkowy natknelam sie na to jak stalam w kolejce do gazownika, fachowiec podkrecach łopakowi obroty, moze warto sprobowac) po 2 sprawdz cewke zaplonowa moze sie nagrzewa (pisalam o tym juz tez mi gasl na skrzyzowaniach a plakalam ze przy skrecie mi gasnie) albo 3 opcja pasek wspomagania jest za lozny sparciał i dupa blada ja ostatnio wymienialam to chyba dalam z 12 zł ( tez spadal mi z obrotow i to duzo ale nie gasł :D Albo....... masz zle wyregulowany zapłon jest za duzy skok i spada z obrotow ( tez sie z tym spotkalam ale nie w golfie tylko kolezanka miala w astrze )
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez pablomed » 21 sie 2013, o 17:55

Bemben133, jak koleżanka napisała, trzeba zrobiić przegląd układu paliwowego i zapłonowego. Silnik gaśnie bo niema odpowiedniej mocy na wolnych obrotach żeby pokonac opór pompy wspomagania, ktory pojawia się kiedy kręcisz kierownicą, a powinien taką moc mieć.
Co do regulacji to masz tylko kwestię ustawienia rozrządu bo moze być pomyłka, oraz zapłonu. Wymiany świec kabli zapłonowych jeśli są wątpliwości co do ich stanu.
Reszty nie regulujesz tylko naprawiasz czyli wymieniasz co zepsute i po to diagnostyka potrzebna żeby wiedzieć co. Może być sonda lambda, uszkodzona podstawa wtrysku i wiele innych rzeczy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nati712 » 21 sie 2013, o 18:09

Najpierw sprawdzaj to co najtansze i najprostsze czyli naciag paska pozniej regulacje zaplonu, z tego co wiem to sonda lambda to duzy wydatek, sama popelnilam blad jak mi golf wskazywał 120 stopni na desce. wymienilam termostat (dostac sie tam i go wymienic to była katorga ) a na koncu wymienilam czujnik gdzie bylo to najtansze najprostsze i naj mniej czasochłonne a okazalo sie trafne
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez matimk3 » 28 sie 2013, o 17:00

sprawdz stan oleju pompy wspomagania , jezeli jest za niski stan pompa będzie wyć przy większym skręcie ;-)
matimk3
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 30 kwi 2012, o 09:19
Lokalizacja: DĘBICA

Postprzez Bemben133 » 28 sie 2013, o 18:24

nie jestem az tak tepy, sprawdzalem plyn xd na razie przeczyscilem styki od masy (hall i cewka) i nic nie gasnie, zobaczymy jak to bedzie ;d
Bemben133
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 12:58
Lokalizacja: Libiąż


- - - Nierdzewna bramka uchylna jako system kontroli dostępu.



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości