luzy na kierownicy.

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

luzy na kierownicy.

Postprzez stasiuzajas » 26 mar 2015, o 23:10

Witam. Mam problem z moim golfikiem a mianowicie jak poruszam kierownica w boki to są luzy i słychać jak skacze... czuć to także jak jadę np.. po kamieniach czy jakiś dziurach... pewnego razu rozebrałem kierownice i wałek dobiłem lekko młotkiem i luzy znikły ale niestety nie na długo po jakimś czasie wróciły :( co to Panowie może być ??


Thorsten- przeniesione z działu " Nadwozie"
Ostatnio edytowano 26 mar 2015, o 23:21 przez stasiuzajas, łącznie edytowano 1 raz
stasiuzajas
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lis 2014, o 20:49
Lokalizacja: poręba wielka

luzy na kierownicy.

 

Postprzez k-m-r1 » 28 mar 2015, o 00:02

maglownica
koncówki drążka

luz na maglownicy można skasować w pewnym stopniu

koncówki drażka do wymiany
i do ustawienia zbierznosc

co by i jak by nie było mechanik bo pewnie pojecia nie masz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez slawek5t » 29 mar 2015, o 01:08

Musisz odkręcić wałek w kolumnie kierowniczej od krzyżaka tam na dole gdzie trzymasz nogi.
Jest nakrętka i sprężyna. W srodku tuleji na wałku jest łożyskko - możliwe że do wymiany.
Na kolumnie jest taki jezyczek ktory jest wspornikiem - warto go troche podgiąć aby ciaśniej siedział tam gdzie ma siedzieć.

Na koniec skręcasz wszystko aby sprężyna była dość ściśnięta.
U mnie te zabiegi pomogły i stuki które wystepowały podczas jazdy po dziurach zniknely i jest cisza aż do dzisiaj.
Posprawdzaj tamte elementy i okolice.
Pozdrawiam.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez MiroGti » 29 mar 2015, o 18:06

slawek5t napisał(a):W srodku tuleji na wałku jest łożyskko - możliwe że do wymiany.

Wymieniałem takie ostatnio koszt 9zł tanie bo plastikowe ,ważne żeby później ta sprężyna dobrze to łożysko dociskało w tedy kasuje się luz
stasiuzajas napisał(a):wałek dobiłem lekko młotkiem i luzy znikły ale niestety nie na długo po jakimś czasie wróciły co to Panowie może być

trzeba było w tedy dobrze dokręcić te dwie śruby co łączą kolumnę kierowniczą z przekładnią żeby się luz nie robił ,no chyba że to łożysko ma dość .
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości