Luzy na kierownicy oraz lekkie kręcenie sie kierownicy.

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Luzy na kierownicy oraz lekkie kręcenie sie kierownicy.

Postprzez Seboll » 15 paź 2014, o 21:40

Siema oglądałem dzis mk3 który miał duże luzy na kierownicy ale zdziwiło mnie to że kierowncą sie tak lekko kręciło, nigdzie wcześniej w samochodzie sie z tym nie spotkałem że małym palcem bez problemu na postoju można skręcić kołami, co to będzie maglownica czy coś innego?
Seboll
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 16:58
Lokalizacja: Łukowica/Limanowa

Luzy na kierownicy oraz lekkie kręcenie sie kierownicy.

 

Postprzez Golf Maniak » 19 paź 2014, o 09:27

A mógłbyś bardziej sprecyzować pytanie :?: Pytasz o przyczynę luzów kierowniczych o których wspomniałeś na początku swojego postu czy o przyczynę z jaką łatwością kręci się kierownicą :?:
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dargi » 3 lis 2014, o 15:43

No ja mam podobny objaw w jednym golfie zwykłe 1.6 chodzi topornie powiedział bym normalnie. W drugim gti 2.0 można kręcić jednym palcem. ale tam niestety jest luz i w sumie też nie wiem czy da się go kasować. Są dwa rodzaje przekładni. Z korpusem gładkim - "TRW" XTR-USA i taki z wgłębieniami -"ZF" KZL No ja mam właśnie ten drugi. Z chęcią bym się dowiedział czy da się taki luz skasować czy zostaje tylko regeneracja. Ewentualnie używka ale to też można trafić na minę
dargi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lip 2013, o 23:42
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pablomed » 9 lis 2014, o 18:28

jest śruba regulacyjna ale czy użycie jej coś da to jest wątpliwe, może być tak że skasujesz luz za to pojawi się duży opór w kręceniu szczególnie w skrajnych położeniach, brak powrotu itd.
Druga kwestia często ludzie myślą że luz jest na maglownicy a jest na krzyżakach kolumny - trzeba się upewnić
Trzecia sprawa - biorąc maglownicę ze szrotu z auta które jeździło nie widać wycieków ponosisz ryzyko na tyle małe że warto, dość powszechne jest też kupowanie maglownic regenerowanych (nie regeneracja własnej bo to nie wiem czemu wychodzi drogo), ostatnio taką brałem do Corsy C za 4 stówki i wydaje się że jest ok.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron