kolumna kierownicza wieloklin

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

kolumna kierownicza wieloklin

Postprzez soniak87 » 15 paź 2014, o 11:27

Witam wymienialem kostke stacyjki i odkręciłem kolumnę kierowniczą tam na dole przy pedałach odkręciłem także 2 śrubki aby lepiej tam manewrować zaciskiem wieloklinów ale coś w środku (jakiś bolec) mi się przesunął w dół i zasłonił otwory co mam teraz robić błagam pomocy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

kolumna kierownicza wieloklin

 

Postprzez MiroGti » 15 paź 2014, o 19:08

Tam nie powinno ci nic ucieknąć , a jeśli faktycznie ci ten bolec z dziurką uciekł to musisz albo z pod maski dostać się do przekładni gdzie łączy się ze ściana grodziową albo z kanału go podnieść masz foto poglądowe
Obrazek

a generalnie wydaj mi się że ta tzw rurka z której odkręciłeś tą podkładkę z dwoma śrubkami ,że ona poszła do góry podczas wyciągania kolumny a tobie się wydaję że tamto ci na dół zwiało ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez soniak87 » 16 paź 2014, o 13:48

miałeś racje dzięki masz u mnie piwo. Tulejka mi opadła
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez MiroGti » 16 paź 2014, o 16:24

Drobiazg ;-) po to jest to forum zeby sobie pomagać :-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez 99szymon99 » 17 lut 2015, o 21:24

Doczepię się do tematu, też chcę wymienić właśnię tę kostke stacyjki ale nie mogę wyjąć kolumny kierowniczej, jak ona jest zamocowana, co może ją tam trzymać? Odkręciłęm kierownice, jaką śróbkę przy stacyjce i na dole koło pedałów odkręciłem jaką śróbe całkowicie na klucz 13mm co ona ściska ten wieloklin, rozszerzałem to za pomocą śrubokręta, później bardziej radykalnie czyli młotek i przecinak i nic ani drgnie. Niby lekko idzie do góry ale to pewnie za sprawą sprężyny, puszczę to znów pójdzie w dół ta kolumna. Co robię nie tak że nie mogę jej wyciągnąć?? Założyłem nawet kierownicy i ciągłem co sił i również bez skutku.
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MiroGti » 18 lut 2015, o 10:45

moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: kolumna kierownicza wieloklin

Postprzez arkadiusz » 19 lip 2015, o 17:37

Witam, mam pytanie, czy kolumna kierownicza będzie pasowała z TDI do benzyny (1.4)?
arkadiusz
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25 wrz 2013, o 13:17
Lokalizacja: SY

Re: kolumna kierownicza wieloklin

Postprzez Thorsten » 19 lip 2015, o 17:46

Tak, sam przekładałem kolumne z tdi z regulacją wysokości do benzynowego 1.6. Jest taka sama. Chyba że tą która miałem nie pochodziła z tdi... :-| nie no na serio sądzę że pasuje p&p
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: kolumna kierownicza wieloklin

Postprzez arkadiusz » 22 lip 2015, o 00:08

ewentualnie może się różnić na wejściu do maglownicy wielowypustem?
arkadiusz
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25 wrz 2013, o 13:17
Lokalizacja: SY

Re: kolumna kierownicza wieloklin

Postprzez Thorsten » 22 lip 2015, o 13:55

Zmieniał od kierownicy poprzez mocowania przełączników zespolonych do krzyżaka włącznie. I wszystko pasowało bez problemowo. No nie licząc jednego faktu że musiałem "ścisnąć" kolumnę ale to nie problem bo jest tak skonstruowana że w czarnej rurce( która też jak dobrze pamiętam ma zmienną długość) kolumna składa się z dwóch wchodzących w siebie części które można względem siebie przesuwać bez wpływu na działanie układu. To była jedyna różnica jaką zauważyłem. Jak mówiłem, zmieniałem kolumnę do krzyżaka z nim włącznie i pasowało.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - - kurso.edu.pl



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości