dziwna jazda

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

dziwna jazda

Postprzez Franeczek » 20 mar 2015, o 01:05

Witam kolegów rozpoczynam wykład a więc: postanowiłem wymienic sobie plyn w spomaganiu mialem jakis czerwony ale juz syfiasty nie wiadomo kiedy wymieniany to wymienilem. zalalem febi zielony nie czuje zeby wspomaganie lepiej chodzilo czemu ????? no ale to jeszcze nie jest problem ktroy mnie meczy aczkolwiek to tez jest problem i prosze o rade. zmienilem dzis obuwie na letnie piekne alufelgi kupilem od kolegi nie mial porblemu z jada na nich. opnki to 4x 195/50 R 15 die micheline a dwie bridgstone. dwa dni jezdizlem po wymianie plynu od wspomagania bez odpowiedtrzenia wiec dzis silnik start korek od wlewu plynu odkrecilem i opor kierownico lewo prawo. alu zalozone czas na jazde probną. i tutaj schody bilo mi kierownico w lewo masakrycznie na poczatku samochod sie prowadzil okropnie wspomaganie nie chodzi tak ze paluszkiem mozna sobie krecic no dosyc ciezko. ale najgorsze to jakies gtam koleiny jak to nasze polskie drogi rzuca kierownica ciezko go utrzymac. to felgi ??? felgi proste tak jak wyzej pisalem kolega nie mial z nimi problemu tez na golfie III. wpsomaganie ???? nie wiem prosze o pomoc. w zasadzie nie wiem w ktorym dziale to umieścić więc jak cos to prosze nie krzyczeć :))
Ostatnio edytowano 20 mar 2015, o 19:20 przez Franeczek, łącznie edytowano 1 raz
„Co się stanie gdy jadąc z prędkością światła włączysz przednie reflektory?”
Avatar użytkownika
Franeczek
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 12:46
Lokalizacja: Kraśnik
Rocznik: 1993
Silnik: 2.0 2E
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

dziwna jazda

 

Postprzez pietrasiak2 » 20 mar 2015, o 06:13

Przed założeniem wyważyłeś koła?. Ja bym przyjrzał się oponom :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Thorsten » 20 mar 2015, o 10:33

Franeczek, jak wspomniał kolega, radzę najpierw sprawdzić felgi. Ja swoje przed założeniem na nowy sezon zawsze wyważam. Zacznij od tego i co do wspomagania to zawsze ciężko pracuje?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Franeczek » 20 mar 2015, o 13:13

tak jak mowilem kolega nie mial problemow z felgami. a wspomaganie kiedys lepiej chodzilo potem gorzej wiec postanowilem wymienic płyn. po wymianie poprawy nie ma i przy oporowym skrecie czuc lekkie bicie kierownicy co zaraz po wymianie bylo bardziej intensywniejsze teraz czuc ale mniej.
„Co się stanie gdy jadąc z prędkością światła włączysz przednie reflektory?”
Avatar użytkownika
Franeczek
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 12:46
Lokalizacja: Kraśnik
Rocznik: 1993
Silnik: 2.0 2E
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 20 mar 2015, o 16:51

Franeczek napisał(a):tak jak mowilem kolega nie mial problemow z felgami. a wspomaganie kiedys lepiej chodzilo potem gorzej wiec postanowilem wymienic płyn. po wymianie poprawy nie ma i przy oporowym skrecie czuc lekkie bicie kierownicy co zaraz po wymianie bylo bardziej intensywniejsze teraz czuc ale mniej.

Jeżeli to "bicie" jak piszesz występuje podczas skręcania kierownicą , to prawdopodobnie coś się dzieje z zaworem w pompie. Ale może też być jeszcze parę innych przyczyn.Mianowicie - sprawdź czy w zbiorniczku nie masz wzburzonego płynu ( bo ten czerwony z zielonym się nie lubią)
dwa czy nie "miałczy" pompa jak kręcisz kierą?,trzy czy wąż na dolocie nie jest zagięty . cztery to czy nie gazowałeś silnika jak odpowietrzałeś układ po zmianie płynów i czy oczywiście masz stan w zbiorniku .Podaj te info :-)
Ale moim zdaniem należało by dostać do środka pompy i sprawdzić stan płaszczyzny wirnika i obudowy, oraz czy łopatki wirnika nie blokują się , no i oczywiście sam zawór ciśnieniowy czy nie przytarł się :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Franeczek » 21 mar 2015, o 00:59

pietrasiak2, Po pierwsze dzięki za odp :). wzburzonego ??/ chyba nie jest sobie normalny jak odpowietrzalem to nogi na pedale gazu nie miałem chodził sobie na wolnych obrotach a stan plynu jest idealnie przed max. ale o co chodzi z tą jazdą ??? zbieżność,geometria,kąty ??? na dobnrej drodze jest oki ale na koleinach zaczyna sie walka o utrzymanie samochodu. juz nie mam siły do niego :((((
„Co się stanie gdy jadąc z prędkością światła włączysz przednie reflektory?”
Avatar użytkownika
Franeczek
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 12:46
Lokalizacja: Kraśnik
Rocznik: 1993
Silnik: 2.0 2E
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 21 mar 2015, o 05:19

Franeczek napisał(a): ? na dobnrej drodze jest oki ale na koleinach zaczyna sie walka o utrzymanie samochodu. juz nie mam siły do niego

Tu to do sprawdzenia by było:
1- drążer i końcówki drążka reakcyjnego
2-dolne - tylne silenbroki wachacza
3-luz maglownicy i końcówki drążków kierownicy
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Franeczek » 21 mar 2015, o 23:39

ustawiłem dziś zbieznosc kąty i geometrie. dalej jest to samo. mechanik twierdzi ze amortyzatory przod mogą być już na wykończeniu albo jest za wysoki i dlatego pływa na dolach.
„Co się stanie gdy jadąc z prędkością światła włączysz przednie reflektory?”
Avatar użytkownika
Franeczek
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 12:46
Lokalizacja: Kraśnik
Rocznik: 1993
Silnik: 2.0 2E
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości