Wymiana tarcz i obrobione śruby

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Wymiana tarcz i obrobione śruby

Postprzez krzychu1236 » 28 mar 2015, o 17:53

Witam.Mam następujący problem chciałem wymienić tarcze i klocki ale niemoge odkrecic tych dwóch śrub impulsowych są całkiem obrobione :cry: próbowałem Torxem ale tez nic z tego .
Pomocy co mam robić czy spróbować rozwiertać główkę tych srub czy macie jakiś inny pomysł na to.
krzychu1236
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 17:44
Lokalizacja: zakliczyn

Wymiana tarcz i obrobione śruby

 

Postprzez BialyUst » 28 mar 2015, o 18:19

my zawsze wbijamy tak zwane słoneczko (o ile sie nie myle to nazywa sie to SPLINE) i odkręca sie . przed odkręcaniem popsikac pare razy odrdzewiaczem a jak nie idzie to dospawać do nich jakas inna srube i musi pujsc :cisza:
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez krzychu1236 » 28 mar 2015, o 20:50

nie da rady przyspawac bo jak jak ta śruba nie jest na wierzchu tylko w środku schowana
A jak bym ją rozwiertał?
krzychu1236
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 17:44
Lokalizacja: zakliczyn

Postprzez Gesiu_15 » 28 mar 2015, o 20:53

krzychu1236, rozwiercić małym wiertłem i są specjalne wykrętaki do śrub i idzie ładnie , nie raz tak robiłem i nie było problema ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BialyUst » 28 mar 2015, o 21:13

chodzi ci o gumowa badz plastikowa oslone na około niego ?? zawsze mozna kupic zestaw regeneracyjny za ok 15 zł i stare uciac i nowe wsadzic wtedy jest jak przyspawac :)
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez krzychu1236 » 28 mar 2015, o 23:13

ona jast w metalu ta sruba bo gume na równo uciołem a śruba głębiej jest a poco jest tam ta guma :chytry:
krzychu1236
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 17:44
Lokalizacja: zakliczyn

Postprzez MiroGti » 29 mar 2015, o 16:07

krzychu1236 napisał(a):a poco jest tam ta guma

Żeby ci się zacisk nie tłuk na dołkach .
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 30 mar 2015, o 16:04

MiroGti napisał(a):krzychu1236 napisał/a:
a poco jest tam ta guma

Żeby ci się zacisk nie tłuk na dołkach .


Między innymi...

Gumowa osłona ochrania przed zanieczyszczeniami teflonową tulejkę wewnątrz, po której porusza się prowadnica wraz ze śrubą.

BialyUst napisał(a):zawsze mozna kupic zestaw regeneracyjny za ok 15 zł


Można... Tyle że te 'gumowe' tulejki zawarte w tym zestawie są z reguły zbyt ciasne/ nie pasują (Przerabiałem na swoim mk3).

Tak to wygląda:

Obrazek

Koszt takiego zestawu na jedne zacisk to ok. 25-30 zł.

Gumy montujesz w miejsce starych, wkładasz tulejki teflonowe, potem wkładasz prowadnicę i powinno działać. A i nie smaruj tego niczym. Ma się przesuwać bez wspomagaczy. A skoro masz trafione śruby prowadnic to warto również je kupić.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez damiancu » 30 mar 2015, o 16:36

W zestawach naprawczych (autofren) nie ma teflonowych wkładek.
Do gumek trzeba dać smar :)
Avatar użytkownika
damiancu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 6 mar 2011, o 20:23
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Postprzez BialyUst » 30 mar 2015, o 16:40

Paweu, regenerowałem na warsztacie juz setki zacisków i jeszcze nie trafily mi sie takie ktore sa za ciasne badz nie pasuja :P

chyba tylko ty trafiłes za jakies wadliwe :P ja takie kupuje za niecałe 15 zł


niema żadnych teflonowych wkładek w firmie Autofren i wszytsko ładnie pasuje
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez Paweu » 30 mar 2015, o 16:57

BialyUst napisał(a):Paweu, regenerowałem na warsztacie juz setki zacisków i jeszcze nie trafily mi sie takie ktore sa za ciasne badz nie pasuja

chyba tylko ty trafiłes za jakies wadliwe ja takie kupuje za niecałe 15 zł


niema żadnych teflonowych wkładek w firmie Autofren i wszytsko ładnie pasuje


W ATE są.

Widocznie miałem pecha. Kupiłem jw. Autofren włożyłem na miejsce gumową tuleje, potem prowadnice i dupa. Wyjąłem, trochę smaru... Dalej dupa... Nie działało jak wydawało mi się ze powinno. Starych tulejek teflonowych nie szło tam wcisnąć.

Kupiłem zestaw naprawczy Ate. I jak w masło. Bez smaru.. Wszystko ładnie pasowało i pracowało.

No ale jak wam poszło (i to wielokrotnie) to pewnie macie rację.

:padam:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości