Uklad hamulcowy

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Uklad hamulcowy

Postprzez ZipnerOne » 12 gru 2012, o 22:17

Witam. mam taki problem;
Moj golf 3 (1.6 75km) słabiej hamuje na jedno tylne kolo tzn lewe latem pan diagnostyk mi to powiedział, bylem u mechanika i miało być naprawione.. teraz zima uwydatnia sie ze nie bo gdy hamuje na śniegu ściąga mnie na lewa strone nie wiem co jet tego wina. wszystko jet odpowietrzone itd. czy ma na to ma wplyw regulator sily hamowania? Dodam ze nie przecieka. Czy da sie to jakoś wyregulować?? Z tylu mam bebny moze w nich? POMOCY!!!
Zipner
Avatar użytkownika
ZipnerOne
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 gru 2011, o 13:31
Lokalizacja: Radom

Uklad hamulcowy

 

Postprzez mariusz325 » 12 gru 2012, o 22:20

A może wystarczy rozebrać bęben i wszystko przeczyścić i od tłuscić i będzie ci grało.A może smar ci wyciska z simeringu na piaste z łożysk i to jest wina.Miałem podobnie na przeglądzie i diagnosta mi właśnie powiedział o tym.
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 12 gru 2012, o 22:29

A może tłoczek się zapiekł... :hyhy:
Taka zgadywanka...

Jak umiesz.. do zdejmij koło, potem zabezpieczenie z piasty, bęben i będziesz widział co jest grane. A jeśli nie masz zdolności manualnych to jedz do dobrego mechanika i niech Ci to zrobi.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez ZipnerOne » 12 gru 2012, o 22:51

Hmm jak mi tam zagladal latem to niby wzszystko ok bylo a powiedzcie mi co to jet w bebnie ta dzwignia regulacji luzu? Ona ma wplyw na sile hamowania kola? jak sie to ustawia? beben bez problemu otworze,czym to tam czyscic?
Zipner
Avatar użytkownika
ZipnerOne
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 gru 2011, o 13:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez mariusz325 » 13 gru 2012, o 00:23

jak zrzócisz bęben weż szczęki jakimś drobniejszym papierkiem przeleć i bęben wewnątrz gdzie klocki chodzą a potem,ładnie przemyj np.benzyną czy czymś co ładnie odparuje i usunie tłuszcz ;-) .A ta dzwigienka sama sie reguluje ,ona kasuje luz między szczęka bęben.
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez michaal » 13 gru 2012, o 12:34

regulator sily hamowania?

Jakbyś miał problemy z regulatorem to by cały tył słabo lub wcale nie hamował. Ja zadam ci pytanie z innej beczki kiedy ostatnio wymieniałeś płyn hamulcowy jak więcej niż 2 lata temu to przy okazji go wymień a zobaczysz różnicę w hamowaniu.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez ZipnerOne » 13 gru 2012, o 16:25

Płyn był wymieniany latem tego roku,odpowietrzony itd.Wogole wzystkie przewody miedziane powymienialem na nowe i masz! A ten cylinderek czymś nasmarować- WD40,smarem? Jutro panowie mam wolny dzień od pracy i będę z tym walczył.
Zipner
Avatar użytkownika
ZipnerOne
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 gru 2011, o 13:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez konradgolf3 » 13 gru 2012, o 17:11

cylinderka sie nie smaruje lepiej wydac 20zl i po sprawie jest zapieczony na bank skoro kolo nie bierze szczek nie smaruj niczym bo beda sie w bembnie slizgac i nie beda brac tak jak powinny jak sa mokre to wtedy sie myje ale najlepiej dac do mechanika wezmie nie wiecej jak 50-70 mzl i tyle bo jak nie umiesz takich rzeczy robic to nawet piasty dobrze nie dokrecisz bo nie wiesz z jaka sila i w jaki sposob a po co zatrzec lozysko? taka naprawa nie jest droga no chyba ze ci sie skonczyly szczeki to koszt okolo 70 zl a w bembnie prog musisz zdjac jezeli chcesz sam to robic
konradgolf3
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 19:43
Lokalizacja: Ełk

Postprzez ZipnerOne » 14 gru 2012, o 13:32

szczeki sa ok,lozysko juz wymienialem sam wiec takie rzeczy dla mnie to nie problem. Cylinderek sam mozna kupic?
Zipner
Avatar użytkownika
ZipnerOne
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 gru 2011, o 13:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez mariusz325 » 14 gru 2012, o 13:46

można i kosztuje około 20 zeta
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez konradgolf3 » 15 gru 2012, o 00:19

wykrecasz cylinderek na 2 + od przewodu i wsadzasz 2 i odpowietrzasz to wszystki i oska oczywiscie regulacja szczek
konradgolf3
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 19:43
Lokalizacja: Ełk

Postprzez strzelu » 19 gru 2012, o 07:31

Z!iperOne miałem ten sam problem. U mnie tył kierowcy hamował tak na 1,5 kN, a tył pasażera na 0,5-0,6 kN. Problem był właśnie w regulacji.

Ja zrobiłem tak, tylnia oś w górę, potem oba bębny zdjąłem przeczyściłem wszystko dokładnie drutem, potem odtłuściłem bębny + okładziny. Na koniec pozakładałem bębny i po założeniu wkrętakiem z umiarkowaną siłą ściągnąłem oba kliny od regulacji w dół. I czuć było, że ten słabszy bęben już nie kręci się tak lekko.

Przed całą operacją oczywiście odkręciłem całkiem regulację przy ręcznym. Jak złożyłem tył to zaciągnąłem na chyba 4 ząbek i kręciłem tak długo, aż oba bębny trzymały jak głupie.

Pomijam fakt, że jedna linka jest felerna i sobie profesjonalne podkładki zrobiłem, żeby obie linki jeszcze bardziej naciągnąć. Długo mi to zajęło, ale teraz nawet na śniegu wszystkie koła się blokują równo, a wcześniej w lecie przy 50 na asfalcie drift bokiem był ;). powodzenia.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości