tył nie hamuje

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

tył nie hamuje

Postprzez chmielu » 25 cze 2012, o 10:59

Witam wszystkich!

Od tygodnia coś dziwnego dzieję się z hamulcami. Pedał hamulca robi się miękki podczas hamowania i zauważyłem, że hamują tylko przednie koła. Ręczny działa bez zarzutów, płynu nie ubywa. Gdy podpompuje pedał podczas jazdy to jakby na chwilę łapią wszystkie hamulce i nagle on schodzi niżej i łapie tylko przód.

Druga sprawa, otóż zdjąłem bęben i wcisnąłem hamulec podczas gdy silnik był odpalony, bo chciałem sprawdzić, czy tłoczki działają prawidłowo no i jeden z nich wysunął się chyba za daleko, trysnął płyn i nie chce się już schować :-( Czy przez takie coś mogłem jeszcze gorzej zapowietrzyć układ? Co robić? Co może być przyczyną tego, że tył nie hamuje? Mógłby ktoś opisać krok po kroku?
chmielu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2011, o 01:17
Lokalizacja: Polska

tył nie hamuje

 

Postprzez Adrian1607 » 25 cze 2012, o 11:03

Z tym przednim miałem to samo. Wymieniłem klocki z przodu i płyn hamulcowy teraz jest lepiej, ale mechanik powiedział że pompa hamulcowa może być już na wykończeniu więc to może być przyczyna tego miękkiego hamulca .
Ps. mógł Ci się z przodu układ zapowietrzyć.
Avatar użytkownika
Adrian1607
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez chmielu » 25 cze 2012, o 11:07

Adrian1607 napisał(a):Z tym przednim miałem to samo. Wymieniłem klocki z przodu i płyn hamulcowy teraz jest lepiej, ale mechanik powiedział że pompa hamulcowa może być już na wykończeniu więc to może być przyczyna tego miękkiego hamulca .
Ps. mógł Ci się z przodu układ zapowietrzyć.


Czy hamulce tak same z siebie mogą się zapowietrzyć? W sumie wydaje mi się, że gdyby pompa się kończyła to i przód by nie hamował? To wszystko wygląda tak jakby gdzieś to ciśnienie uciekało...
chmielu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2011, o 01:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez prochoice » 25 cze 2012, o 11:25

Kiedyś miałem podobnie w Audi 80 B3. Okazało się, że te wszystkie sprężynki były już mocno zapieczone i nie odbijały. Mechanik rozebrał, oczyścił, dobrze nasmarował i wymienił szczęki i problem ustąpił. Nie grzeją Ci się hamulce? Nie czujesz charakterystycznego smrodu spalenizny?
Nowe części samochodowe, oleje Motul http://www.golf3.pl/topics35/nowe-czesc ... t38169.htm
prochoice
VIP
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 lis 2011, o 11:40
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez chmielu » 25 cze 2012, o 12:03

prochoice napisał(a):Kiedyś miałem podobnie w Audi 80 B3. Okazało się, że te wszystkie sprężynki były już mocno zapieczone i nie odbijały. Mechanik rozebrał, oczyścił, dobrze nasmarował i wymienił szczęki i problem ustąpił. Nie grzeją Ci się hamulce? Nie czujesz charakterystycznego smrodu spalenizny?


Wszystko wygląda dobrze... Odkręciłem bęben tylko nie wiem jak sprawdzić czy tłoczki trzymają? Doszedłem do wniosku, że może to być wina tłoczków ale jak sprawdzić czy one nie przepuszczają ciśnienia, bo płynu napewno nie.
chmielu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2011, o 01:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez szatannn » 25 cze 2012, o 18:00

jak by przepuszczały ciśnienie to płyn ubywałby z zbiorniczka. najprawdopodobniej zapowietrzone są.
szatannn
Badacz tematu
 
Posty: 339
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 23:20
Lokalizacja: PKR

Postprzez chmielu » 25 cze 2012, o 18:44

szatannn napisał(a):jak by przepuszczały ciśnienie to płyn ubywałby z zbiorniczka. najprawdopodobniej zapowietrzone są.


Też tak właśnie myślę... Rozkręciłem bębny z dwóch stron, prawe i lewe koło i sucho bez żadnych wycieków i się zastanawiam czy skręcić z powrotem i dobrze odpowietrzyć bo innego wyjścia nie widzę... :zalamany:
chmielu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2011, o 01:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez michaal » 25 cze 2012, o 19:55

Najpierw odpowietrz. A kiedy wymieniany był płyn hamulcowy może czas juz wymienić. Bo jak jest stary to będzie ci się układ zapowietrzał. Często w golfach jak nie hamuje tył winny jest korektor siły hamowania. można go troche podregulować i będzie ok. Ale z tym korektorem to ostateczność jak będziesz wiedział że wszystko OK. Sprawdź jeszcze czy gumowe wężyki są ok i nie robi się bańka podczas hamowania.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez chmielu » 28 cze 2012, o 20:53

No i tak wymieniłem tłoczek, wydawał się uszkodzony... I pojawił się problem, nie da rady odpowietrzyć hamulców, cały czas są zapowietrzone. Czy nie padła przypadkiem pompa? Jakie są objawy gdy popa się "skończy"?

Wszystko wydaję się być dobrze skręcone, wymieniłem kilka części już mam dość chyba odda go jednak do mechanika ;/
chmielu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2011, o 01:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez szatannn » 28 cze 2012, o 21:21

tłoczek czy cały cylinderek? jak odpowietrznikiem nie daje rady to próbuj popuścić rurkę. a jak by pompa siadła to raczej przód też by słabo chamował
szatannn
Badacz tematu
 
Posty: 339
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 23:20
Lokalizacja: PKR

Postprzez michaal » 29 cze 2012, o 11:23

Jak nadal ci tył nie hamuje mimo naprawy prawdopodobnie należy wyregulować korektor siły hamowania. Wystarczy go poluzować i przesunąć kilka mm lub pozmieniać na łapie i tył będzie znowu hamował.

Co do odpowietrzania to jedź do takiego co ma urządzenie którym odpowietrza podciśnieniowo. Jedno ze szybciej po drugie jest pewność że dobrze zrobi.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez szatannn » 29 cze 2012, o 22:39

jeździć szukać takiego kolesia. więcej na paliwo wyda się niż na płyn który doleje przy standardowym odpowietrzeniu :lol:
szatannn
Badacz tematu
 
Posty: 339
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 23:20
Lokalizacja: PKR

Następna strona

- - - wymiana baterii kleparz



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości