Szum z tylnego koła!

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Szum z tylnego koła!

Postprzez Grzybu147 » 16 wrz 2014, o 17:19

Witam.
Od 2 dni zacząłem słyszeć lekki szum, jakby ocieranie z tylnego koła w Golfie MK3.
Pomyslalem ze to wina zużytych klocków i tarcz więc zdjąłem koło i przyjrzałem się z bliska.(Foto na dole)
Tarcze najlepiej nie wyglądają ale to chyba nie ich wina a klocki z tego co udało mi się zobaczyc sa w miare ok, więc sie troche zdziwiłem.
Ale najdziwniejsze było gdy chcialem zakrecic tarcza, a mianowicie musialem uzyc bardzo duzo sily zeby ja wgl ruszyc, a jak juz ruszylem to strasznie cos szorowalo. I wlasnie w tym jest problem, bo nie wiem co to moze byc a nie chce na darmo wydawac pieniedzy na tarcze i klocki.
Bardzo prosze o pomoc.

Obrazek
Grzybu147
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 01:14
Lokalizacja: Reda

Szum z tylnego koła!

 

Postprzez VolDan » 16 wrz 2014, o 17:20

łożysko koła mogło pójść, zdejmij tą środkowa osłonę i popuść trochę śrubę. jak to nie pomoże czeka Cie wymiana łozyska
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzybu147 » 16 wrz 2014, o 17:33

Dzięki, a jaki mniej wiecej byłby koszt takiego łożyska? I czy dałbym rade sam i z troche więcej nż podstawowej wiedzy z podstawowymi narzedziami z garażu to wymienić czy lepiej do serwisu?
Grzybu147
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 01:14
Lokalizacja: Reda

Postprzez MiroGti » 16 wrz 2014, o 17:41

Koszt tylnego łóżyska ok 35-45 zł już z dobrej firmy , a czy dasz radę sam?-bez problemu , no chyba że śruby od zacisku ci się nie odkręcą to w tedy zostaw to i daj komuś zarobić ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez KrOlikkk » 16 wrz 2014, o 18:20

zacisk moze nie odbijac dobrze lub za bardzo naciagnieta jhest linka recznego i klocki tra o ta czesc tarczy ktora jest blizej zewnatrz ta taka zderzwiala widac ze klocki o nia tra i dlatego slychac szum i ciezko jest przekrecic kolem
popusc linke od recznego lub zobacz cy dobrze odbija zacisk
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez MiroGti » 16 wrz 2014, o 18:48

Jednym słowem nie ściągniesz nie zobaczysz ,ale tarcza też by mogła być przetoczona lub nowa bo hamulca dobrego nie będzie,a zanim ściągniesz tarczę to zobacz jak kręci się tarcza bez zacisku może tarcza kotwiczna też coś zahacza
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Grzybu147 » 16 wrz 2014, o 18:52

No bo właśnie to zazwyczaj słychać gdy mocniej przychamuje i przez jakies 5 sek od puszczenia hamulca tak szumi potem cisza wiec moze faktycznie nie odbija.
A jesli jw. nie odbija to jaki jest na to sposob?
Grzybu147
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 01:14
Lokalizacja: Reda

Postprzez MiroGti » 16 wrz 2014, o 18:57

Grzybu147 napisał(a): jesli jw. nie odbija to jaki jest na to sposob?

rozebrać zaciski wyczyścić z rudej miejsce gdzie przesuwają się klocki , przesmarować prowadnice zacisku tylko smarem grafitowym lub miedzianym i jazda..
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 16 wrz 2014, o 19:01

Grzybu147 zacisk się mógł się zapiec , dokładnie tłoczek i nie obija .

Co do łożysk to jak będziesz wymieniał to polecam FAG , dobra firma :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzybu147 » 17 wrz 2014, o 11:07

Dzieki wielkie za rady chłopaki.
Dzisiaj gdy tylko wroce do domu rozbiore zacisk i zobacze czy tarcza kreci sie luzniej, jesli tak to zabiore sie za czyszczenie zacisku a jesli bedzie dalej tak samo to znaczy ze lozysko, dobrze mowie?
Grzybu147
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 01:14
Lokalizacja: Reda

Postprzez MiroGti » 17 wrz 2014, o 11:09

Dobrze prawisz :padam:
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości