Swap hamulcy VR6

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Swap hamulcy VR6

Postprzez Dargas » 27 mar 2013, o 07:18

Witam. Chciałem zrobić swap hamulcy z przodu na hamulce VR6. Posiadam silnik 1.6AEA. I narazie chciałem zrobić hamulce jak już będzie kasa na reszte wstawie VR6. Narazie chciałem wstawić już hamulce VR6 dlatego że już mam sporo luzów na seri.

Co będzie potrzebne:
Zwrotnice golf MK3 VR6?(5 szpilek)
Amortyzatory mogą zostać z 1.6?
Wahacze muszą być z jakiejś innej wersji czy mogą zostać seria?
I najważniejsze przeguby, będą pasować seryjne pół osie i przeguby do piast VR6? Czy można zmienić przegub zewnętrzny na ten VR6?
Jakich rozmiarów są seryjne felgi stalowe VR6? Nie lubię tuningów zewnętrznych Golf musi wyglądać na totalną serie)
Pompa hamulcowa wraz z serwem VR6?

Pozdrawiam i Dziękuje za pomoc.
Dargas
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 17:20
Lokalizacja: Kuj-Pom

Swap hamulcy VR6

 

Postprzez PiJey88 » 27 mar 2013, o 09:19

Dargas.... było sto razy wałkowane...
poszukaj sobie tematu o swapie hamulcy z GTI (5x100)

w skrócie:
zmieniasz: zwrotnice z piastami, jarzma z zaciskami, tarcze i klocki, wahacze, stabilizator, przegub zewnętrzny
reszta zostaje taka jak masz
z tyłu zmieniasz bębny na tarcze, tematów o takiej zmianie tez jest pełno

Dargas napisał(a):Jakich rozmiarów są seryjne felgi stalowe VR6?

VR6 nie miało stalowych felg, ale rozmiar to minimum 15" z odpowiednim ET i odpowiednio wyprofilowany bęben by nie tarło o zaciski

Zaciski możesz sobie wybrać: LUCAS 280mm lub ATE 288mm, do tych drugich ciężej znaleźć części, trudniej tez dobrać odpowiednią pasującą felgę 15"
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Dargas » 27 mar 2013, o 18:18

Przepraszam, i zapytam. Pompa hamulcowa i serwo z VR6 czy może zostać to co jest? Przegub to po prostu do VR6? a już półoś 1.6 to to samo o VR6? Zapomniałem o stabilizatorze. Dziękuje

[ Dodano: 2013-03-27, 17:25 ]
Dobrze co do Przegubu już wiem że półoś ma 30 zębów w VR6 i 1.6. Tylko teraz co z pompa i serwem. A felgi to jaki rozmiar mniej więcej szukać 280? na pewno 15cali .

[ Dodano: 2013-03-27, 17:47 ]
I jeszcze jedno pytanie, a jak by zamontował zwrotnice z GTI/VR6(to to samo?). I do tego wcisnąć piastę z 1.6 ta z rozstawem 4.100 a na to tarcze G60 280mm i zaciski z VR6/GTI 280?
Dargas
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 17:20
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez 89matt » 28 mar 2013, o 07:43

Nie wiem czy będzie pasic. Ja mam zrobione u siebie tak. Ori zawieszenie z 1.4 (na poliuretanowych tulejach) dołożony jedynie stabilizator z 1.8 GT bo w 1.4 nie było. Zwrotnice z piastami mam z golfa mk3 1.8 GT, tarcze z mk2 g60 280mm, zacisk ori z vr6. Co do przegubów to mam kupione pod piastę z 1.8 a półoś z vrki wraz z przegubem wewnętrznym.
Avatar użytkownika
89matt
Gaduła
 
Posty: 554
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 20:39
Lokalizacja: GLIWICE

Postprzez PiJey88 » 28 mar 2013, o 09:34

Dargas, serwo jeśli nie jest to najmniejsze tylko to średnie (bez abs) to powinno starczyć, jak masz ABS to masz już największe serwo (takie jak w VR6)
Dargas napisał(a):I jeszcze jedno pytanie, a jak by zamontował zwrotnice z GTI/VR6(to to samo?). I do tego wcisnąć piastę z 1.6 ta z rozstawem 4.100 a na to tarcze G60 280mm i zaciski z VR6/GTI 280?

GTI i VR6 mają identyczne hamulce/zawieszenie
zamiast tak kombinować to wystarczy założyć tarcze z G60 na to co masz + jarzmo i zacisk z GTI na 280mm (nie da się tak zrobić gdy masz tarcze 239, ale jak masz 256 to już można)

Dargas napisał(a):A felgi to jaki rozmiar mniej więcej szukać 280? na pewno 15cali .

nie rozumiem pytania... :-|
felgi maja być minimum 15", 280 to rozmiar tarczy, szerokość opony jaką tam sobie chcesz możesz założyć
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Dargas » 28 mar 2013, o 18:26

z tymi felgami to mi chodziło jaki ET.
Dargas
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 17:20
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez PiJey88 » 28 mar 2013, o 20:56

Dargas, najlepiej ori z GTI i nie będziesz sie martwił o ET
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Dargas » 28 mar 2013, o 21:11

Ale to sa alufelgi? ja potrzebuje stalowych. Ja buduje auto na moc nie na wygląd. I potrzebuje stal.
Dargas
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 17:20
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez Paweu » 28 mar 2013, o 21:18

Dargas napisał(a):ja potrzebuje stalowych. Ja buduje auto na moc nie na wygląd. I potrzebuje stal.


Parametry stali do gti
Kod: Zaznacz cały
6J15 5*100*57 ET35-38.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Smolak » 24 kwi 2013, o 23:06

kilka podpowiedzi z doświadczenia;

- zrób tarcze 280 mm bo do 288 problem z felgami
- wymień płyn hamulcowy na DOT 5,1
- wstaw obowiązkowo przy kołach przewody elastyczne w oplocie
- klocki to polecam ferrodo sport (zielone)
- tarcze mocno uwęglane

i spokój na 5 lat
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez trollu » 25 kwi 2013, o 00:20

Smolak napisał(a):- zrób tarcze 280 mm bo do 288 problem z felgami

w jakim sensie? jak felga wchodzi na 280 to i na 288 wejdzie. na 280 14' i tak nie upchniesz
Smolak napisał(a):- wstaw obowiązkowo przy kołach przewody elastyczne w oplocie

że niby zwykłe są złe
Smolak napisał(a):- klocki to polecam ferrodo sport (zielone)

o to lubię.
w czym te klocki (sport) są lepsze od zwykłych? auto hamuje jak samochód facetów w czerni?
pytam bo jestem ciekaw czy ludzie wstawiają pseudo sportowe czy nawet sportowe klocki wiedząc do jakich zastosowań zostały stworzone, w jakich warunkach muszą pracować i jakie są minusy ich stosowania.
Smolak napisał(a):- tarcze mocno uwęglane

co to jest uwęglanie?

Smolak napisał(a):i spokój na 5 lat

jakiś pewniak te 5 lat?
gwarantuje Ci że zakładając zwykłe tarcze i klocki jakiegoś lepszego producenta można mieć spokój na długi czas a taki zestaw jak zaproponowałeś można tez wykończyć w ciągu jednego dnia czy nawet jednego hamowania
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Smolak » 25 kwi 2013, o 19:17

Pan troll zwany tutaj trollu ma lekkie ADHD i pyta o szczegóły;
i po kolei :
- zrób tarcze 280 mm bo do 288 problem z felgami
mam 288 mm i jest mały wybór alufelg, i do tego minimum 16 cali - każda co mierzyłem 15 cali nie wchodzi , mimo że niby z vr6 gti
a co za tym idzie ogranicza to opony do 16 cali

- wymień płyn hamulcowy na DOT 5,1
tu brak pytań - fajnie :) w końcu coś lepszego przeszło od DOT 4 ???

- wstaw obowiązkowo przy kołach przewody elastyczne w oplocie
''że niby zwykłe są złe'' - niestety tak
jeśli myślisz o aucie z salonu to zwykłe są niby super !
jednak autko ma minimum 15 lat więc bez obrazy zwykłe to szrot
a poza tym te w oplocie nie mają na pewno spadków ciśnienia przez wybrzuszanie gumy

- klocki to polecam ferrodo sport (zielone)
- tarcze mocno uwęglane
pozwolisz, że opiszę obie kwestie na raz (skoro się nie chce pana googla zapytać)
troll pisze - ''o to lubię.
w czym te klocki (sport) są lepsze od zwykłych? auto hamuje jak samochód facetów w czerni?
pytam bo jestem ciekaw czy ludzie wstawiają pseudo sportowe czy nawet sportowe klocki wiedząc do jakich zastosowań zostały stworzone, w jakich warunkach muszą pracować i jakie są minusy ich stosowania''

pyta troll co ma w nick - GTI driver...
czyżby jeździł do 140 km/h na autostradzie tylko ???
jakieś żarty :(
nie raz awaryjnie hamowałem z więcej jak 200 km/h i WIEM co to strach w oczach :) i co to seria i sport !!!
i polecam !!! nawęglane tarcze, które się nie nagrzewają jak zwykłe
(mam zimmeran) rano trzeba parę razy dobrze przyhamować żeby na prawdę zaczęły działać ! żeby się rozgrzały...
i do tego edytowane klocki sport ferrodo żeby się nie spaliły po 3 s !!!
i wtedy można ''poszaleć'' :)

troll znowu - ''gwarantuje Ci że zakładając zwykłe tarcze i klocki jakiegoś lepszego producenta można mieć spokój na długi czas a taki zestaw jak zaproponowałeś można tez wykończyć w ciągu jednego dnia czy nawet jednego hamowania''
i pełna zgoda z trollem choć nie do końca :(
tylko wk mnie ciągłe doradzanie ''dla ceny'' !!!
a po co ??? !!!
seria to super ???!!!
BURAKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ktoś robi sobie hamulce o klasę wyżej to k źle żeby wstawił najlepsze tarcze i klocki !!! ??????

BURAKI !!!!!!!

Bardzo proszę pana trolla żeby już nie odpowiadał dalej.
I dygresja taka - masz 23 lata a ''gadasz'' jak mój stary :(
Zamiast się rozwijać to byle taniej i dupa.

Chyba się wyniosę z forum jak tak dalej będzie.
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Następna strona

- - - Czytaj nasze artykuły http://joannawodzinska.pl/category/roznosci/%



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości