Słabo działające hamulce - trójeczka

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Słabo działające hamulce - trójeczka

Postprzez luki19944 » 19 lip 2014, o 18:33

Cześć. Mam taki mały problem z trójeczką. Mianowicie średnio reaguje na pedał hamulca, trzeba bardzo mocno go wcisnąć żeby zatrzymać gofra i moje pytanie brzmi: Czy wystarczy odpowietrzyć układ czy przyczyny należy szukać w innym miejscu?
pozdro.
luki19944
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 paź 2013, o 16:54
Lokalizacja: Tychy

Słabo działające hamulce - trójeczka

 

Re: Słabo działające hamulce - trójeczka

Postprzez brzesiu » 20 lip 2014, o 13:05

luki19944 napisał(a):Cześć. Mam taki mały problem z trójeczką. Mianowicie średnio reaguje na pedał hamulca, trzeba bardzo mocno go wcisnąć żeby zatrzymać gofra i moje pytanie brzmi: Czy wystarczy odpowietrzyć układ czy przyczyny należy szukać w innym miejscu?
pozdro.


Milion przyczyn może być ale generalnie golfy maja po kiju hamulce.

Zacznij od sprawdzenia tarcz obejrzyj ją jak się zużywa, sprawdz czy nie masz nieszczelnosci miedzy wacum pompka a serwem oraz czy vacum ciagnie. sprawdz korektor hamowania czy nie jest zatarty w jakiejs glupiej pozycji.

Odpowietrzenie układu i wymiana płynu nie zaszkodzi ale sam z siebie układ sie tez nie zapowietrza ;)
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 21 lip 2014, o 06:23

luki19944 napisał(a): Czy wystarczy odpowietrzyć układ czy przyczyny należy szukać w innym miejscu?

Jeżeli pedał hamulca nie rośnie podczas pompowanie i nie masz wycieków to daremna robota.
Na Twoim miejscu przejrzał bym następujące elementy:
Przód:
1 . Stan tarcz i klocków
2. W zaciskach czystość prowadników i uszczelnienia tłoczka ewentualne czyszczenie i doprowadzenie do poprawnego działania.
Tył (niezależnie czy to tarcza czy bębny)
1. sprawdzenia mehanizmu linki ręcznego
2.Przy tarczach stan tarcz , klocków i tłoczków w zaciskach (te często się zapiekają / stają i tył nie hamuje)
3 , Przy bębnach to stan okładzin szczęk i stan bębna , mechanizm samonapinacza hamulca ręcznego.
Ważny też jest w MK3 naciąg linki ręcznego ściśle współpracuje on z mechanizmem samonapinacza (samoregulacji) hamulca ręcznego.
Ważne też jest jak kolega wyżej napisał poprawnie działające servo i korektor.
Dodam że w MK3 jest pompa 2 sekcyjna i daje na krzyż tzn podaje na LPiPT
PPiLT sekcje podają równe ciśnienie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez luki19944 » 24 lip 2014, o 16:59

Sprawa z hamulcami wyjaśniona. Po prostu były zastane, wystarczyło pare razy mocniej zahamować i podtrzymać go na ręcznym. Niepokoi mnie tylko jedna sprawa tzn. strasznie głośno huczące łożysko.
Dzieki wielkie za rady! ;-)
luki19944
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 paź 2013, o 16:54
Lokalizacja: Tychy


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości