Slabe hamulce

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Slabe hamulce

Postprzez Marcin132 » 10 sty 2014, o 15:39

Witam wszystkich uzytkownikow :)

Mam problem z moim golfem 3, 1.4 benzyna, rok 1994 . Problem polega na tym ,ze od pewnego momentu samochod zaczol slabo hamowac (klocki nowe , tarcze ok) , pedal hamulca lapie dopiero od polowy . Przy wlaczonym silniku pedal jest miekki , po wylaczeniu silnika twardy.
Po kilkakrotnym naciskaniu na hamulec on dalej jest miekki . Plyn hamulcowy jest ok , hamulce odpowietrzone.
Uklad hamulcowy jest prosty , bez abs itp.

Prosil bym bardzo o pomoc , z gory dziekuje :)
Marcin132
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 sty 2014, o 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Slabe hamulce

 

Postprzez sebastyanov » 16 lut 2014, o 02:07

podstawa to dobry plyn i radze jeszcze raz dobrze odpowietrzyc uklad zaczynajac od prawego tylnego nastepnie lewego przedniego i potem lewego tylnego i prawego przedniego wiec jeszcze raz musisz odpowietrzyc moze jeszcze gdzies siedzi pecherzyk powietrza. jezeli wszystko dobrze bedzie odpowietrzone i nadal pedal bedzie miekki to szukaj wycieku moze przewody nie sa szczelne i kwalifikuja sie do wymiany ?? zerknij na serwo czy nie puszcza powietrza i na pompe hamulcowa
sebastyanov
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 sty 2014, o 16:20
Lokalizacja: EKU

Postprzez pedro88 » 26 mar 2014, o 20:42

Witam, dziś w moim golfie 1.6 bez abs-u, wymieniałem szczęki hamulcowe i nowe cylinderki bo wcześniej gościu na przeglądzie uświadomił że mam słabe hamulce na tylnej osi i pasowało by coś z tym zrobić,i okazało się że leją cylinderki a efekt wyszedł jeszcze gorszy niż był bo hamulce są bardzo słabe na tylnej osi, można bęben obracać ręcznie przy wciśniętym pedale, a w dodatku hamulec ręczny tak się pochrzanił że mało mu brakuje do pozycji pionowej na ostatnim ząbku i jest bardzo słaby i zapomniał bym jeszcze o jednym hamulec podczas jazdy zaczyna stawiać opór przy połowie wciśniętym pedale, co byś cie poradzili co robić?
pedro88
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 20:44
Lokalizacja: Miechów

Postprzez 4thelement » 28 mar 2014, o 10:48

pedro88, a układ samoregulacji sprawny?
warto się przyjrzeć czy klin zaskakuje bo z tego co opisujesz to właśnie masz z tym problem
4thelement
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 13:09
Lokalizacja: BB

Postprzez pablomed » 28 mar 2014, o 21:20

pedro88, troch ę pojeździj pohamuj może tylko musi się wszystko ułożyć a szczęki dotrzeć do starego bębna który pewnie jest nierówny. Jeśli nie pomoże to trzebna rozbierać sprawdzić wszystko ponownie, jesli klin reglujacy szczęki działa ok to może trzeba tylko linki naciągnąć na regulacji pod lewarkiem - ale to na końcu jak bedziesz pewny że wszystko w bębnach dobrze poskładano i normalnie działa.
Jest jeszcze możliwość że korektor siły hamowania zaszwankował i tył nie dostaje odpowiedniego ciśnienia w przewodach hamulcowych. Ale to rzadziej, zwykle awaria korektora to wycieki a nie złe działanie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Narf » 16 maja 2014, o 09:47

podepne sie pod temat...

slabe hamulce w 1.4 co zrobic zeby to zaczelo hamowac? zmienic na cos wiekszego czy zakupic dobra tarcze i dobry klocek? w poprzednim aucie mialem ferodo ds2500 i bylem zadowolony z tego klocka, ale do golfa 3 tego nie widze, co polecacie? nie chce zmieniac rozstawu srub
Narf
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 paź 2013, o 20:33
Lokalizacja: 042

Postprzez pietrasiak2 » 17 maja 2014, o 07:32

pedro88 układ samoregulacji jest bardzo ważny jak koledzy wspomnieli
ale musisz sprawdzić też rozpierak czy dobrze ułożony jest w zamku szczęki.
Z tego co parę razy poprawiałem to niby zachodził on w zamek szczęki ale blokował lub opierał się o rozpierak (dźwignię ręcznego w tylnej szczęce). Tu po Twoim opisie pasuje właśnie to na bank. Zdemontuj bęben i delikatnie rozpiłuj górny rozpierak tak by pewnie wszedł w zamek szczęki i dźwignię w miarę luźno i do końca
PAMIĘTAJ przed tym by poluzować linkę ręcznego przy dźwigni. Po złożeniu najpierw sprawdź hamulec roboczy(powinien być niski) po tym wstępnie podciągnij ręczny popedałuj powinien się podnieść.Przejeź się i dokonaj kontroli hamowania oraz korekty naciągu linek na ręcznym powinno to zlikwidować Twoją udrękę :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Marek » 27 maja 2014, o 22:33

Podepnę się pod temat :)
Otóż od jakiegoś czasu tragicznie mi auto hamuje oraz strasznie się grzeje tarcza, zacisk i felga.
Dzisiaj układ był odpowietrzany (praktycznie nie był zapowietrzony). Tarcze i klocki w dobrym stanie, zaciski nie zapieczone.
Dlatego też nie wiem co może być przyczyną tego słabego hamowania i nagrzewania się. Ktoś coś może ?

Zastanawiam się czy naprawa ABS i wymiana przewodów hamulcowych z przodu coś da (mógł się gdzieś zator zrobić) Czy raczej pompa hamulcowa /serwo ?
Kolejną, lecz mało prawdopodobną diagnozą jest to, że przez alu (RH 17" na dystansie 25mm) mi się to może grzać, łożysko może nie wydalać czy coś takiego ?
PS: Czujniki abs mi posiadały, dałem logi w innym temacie więc będę też wdzięczny za pomoc. http://www.golf3.pl/topics43/wszystko-o ... htm#546271
Avatar użytkownika
Marek
VIP
 
Posty: 296
Dołączył(a): 26 wrz 2013, o 22:24
Lokalizacja: Wodzisław Śl.





Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości