słaba skuteczność hamulca

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

słaba skuteczność hamulca

Postprzez olo » 2 gru 2008, o 22:27

Witam.
przy normalnym lekkim hamowaniu jest ok, ale jak trzeba troszkę mocniej przyhamować to trzeba naprawde użyć w to więcej siły. Kiedyś z ciekawości rozpędziłem się do ok. 40km/h i wcisnąłem hamulec na maksa i ku mojemu zdziwieniu auto nie było w stanie zblokować kół(dopiero w ostatniej końcowej fazie ok 1 m.)
Mam wersje 2.0 16V z większymi tarczami z przodu i z tyłu. Klocki są jeszcze prawie całe, przednie tarzce w super stanie a tylnie takie jeszcze na 30 tyś. Płyn chyba od dłuższego czasu nie był wymieniany ale nie sądzę aby było to powodem problemu. Mam sprawny ABS (sprawdzałem już na śniegu)

W czym może tkwić problem?? od czego zacząć??
będę wdzięczny za każdą odpowiedź,
Pozdrawiam
olo
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 17:51
Lokalizacja: kobiór koło tychów

słaba skuteczność hamulca

 

Postprzez opolanin » 2 gru 2008, o 22:48

olo, zacznij od odpowietrzenia
opolanin
 

Postprzez piotr0488 » 2 gru 2008, o 22:50

sprawdz kolor plynu hamulcowego, jesli nie jest przejzysty to do wymiany, duza wine ponosi plyn ktory jest brudny, naklepszy jest DOT-4, mozliwe ze masz lekko zapowietrzone hamulce
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 3 gru 2008, o 00:14

sprawdź czy wszystkie tłoczki pracują , czy nie sa zapieczone prowadnice zacisków i czy nie stoja deba klocki ham.w jazmach, wymień płyn hamulcowy... nie stwierdzaj grubosci tarczy po wygladzie tylko ja zmierz tarcza hamulcowa ma swoja tolerancje max zuzycie- jesli bedzie juz bardzo po za to uwierz mi hamuce beda do dupy... bardzo duzo kłaków z torby rwałem jak szukałem przyczyny jak jeszcze miałem civica... a civicem latałem po 200km/h i cięzko nieraz było zahamować... jeśli chodzi o przednie tarcze a masz ABF 150km i na 4 sruby piaste to grubość tarczy nowej jest 20mm a max zuzycie to 18mm jesli masz jeszcze wieksze zużycie to wiadomo.... a jesli chodzi o tylne tarcze to grubość jej jest 11,9mm maź zuzycie 10mm...
a jeśli masz piasty na 5 srub to przednie tarcze grubość 22mm a max zużycie 20mm tarcze tylne grub -10mm a max zuzycie 8mm...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Imper » 27 gru 2008, o 02:24

ja mialem podobny problem... u mnie wine ponosil pekniety przewod od podcisnienia (przy servie)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez gwynbleidd92 » 30 gru 2008, o 00:04

witam, podlącze sie do tematu. od wczoraj w moim golfiku hamulce sa slabe, podczas jazdy jak hamuje to pedal prawie w podlodze, ale gry go podpompuje dwa razy jest ok, przejade jakis odcinek i historia sie potarza. pomóżcie bo tak jeździc sie nie da
gwynbleidd92
 

Postprzez virus_wrona » 30 gru 2008, o 01:16

Glania, Ja tak miałem jak mi płyn uciekał przez cylinderek w bębnie. Nie masz za mało płynu? Albo układ zapowietrzony?
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez Nowal » 30 gru 2008, o 03:02

Glania napisał(a):witam, podlącze sie do tematu. od wczoraj w moim golfiku hamulce sa slabe, podczas jazdy jak hamuje to pedal prawie w podlodze, ale gry go podpompuje dwa razy jest ok, przejade jakis odcinek i historia sie potarza. pomóżcie bo tak jeździc sie nie da


90% zapowietrzone hamulce, odpowietrz sobie a przy okazji wymien płyn na nowy
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez gwynbleidd92 » 30 gru 2008, o 08:47

płynu bylo blisko minimum, dzisiaj wstawie koledze na zaklad i odpowietszymy. Mam tylko nadzieje ze to nie pompa
gwynbleidd92
 

Postprzez mani51 » 30 gru 2008, o 09:33

Glania, jeśli po podpompowaniu jest tobrze to znaczy że jest gdzieś powietrze więc raczej możesz być spokojny o pompę

a co do pierwszedgo postu to aż mnie zatkało jak przeczytałem

olo napisał(a):ku mojemu zdziwieniu auto nie było w stanie zblokować kół(dopiero w ostatniej końcowej fazie ok 1 m.)


a później

olo napisał(a):Mam sprawny ABS (sprawdzałem już na śniegu)



to przecież normalne że jak masz abs to koła nigdy się nie zablokują nie ważne czy na śniegu czy na asfalcie - tak właśnie działa abs :cisza:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez gwynbleidd92 » 30 gru 2008, o 12:13

dzis rano sprawdzalem pedal hamulca na postoju na wlączonym silniku. pierwsze nacisniecie pedal prawie w podlodze, po chwili drugie juz w polowie i trzymam i nagle pedal pomulutku czuje jak w dól ucieka. moze to byc wina cylinderka albo wadliwego przewodu ??
gwynbleidd92
 

Postprzez mani51 » 30 gru 2008, o 12:21

Glania napisał(a):dzis rano sprawdzalem pedal hamulca na postoju na wlączonym silniku. pierwsze nacisniecie pedal prawie w podlodze, po chwili drugie juz w polowie i trzymam i nagle pedal pomulutku czuje jak w dól ucieka. moze to byc wina cylinderka albo wadliwego przewodu


to już całkowicie zmienia postać rzeczy bo jak pedał idzie w dół to trzeba szukać wycieku a powinien być spory więc gdzieś coś się pokaże...trzeba posprawdzać zaciski z przodu czy nie leją i najlepiej ściągnąć bębny z tyłu żeby zobaczyć czy cylinderki nie leją, do tego oczywiście wszystkie przewody trzeba sprawdzić i ich połączenia również przy pompie...a jak wycieku nie będzie to padła pompa hamulca
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 2 gości