Rodzaje klocków - przód

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Rodzaje klocków - przód

Postprzez galakty » 17 wrz 2014, o 17:33

Witam, mam pytanie. Otóż muszę wymienić klocki z przodu w moim golfie, lecz nie mogę ich wyjąć by sprawdzić (brak dostępu do auta i brak czasu, muszę to załatwić szybko i od razu, bez wpadki).

Wiem, że są 3 rodzaje tych klocków i teraz nie wiem jaki zakupić. Dziś byłem w sklepie i dostałem asymetryczne (dwa takie i dwa takie), do tarcz niewentylowanych jak mnie zapewnione (tarcze akurat wiem, że takie mam).

Czy do tarcz niewentylowanych jest więcej rodzajów klocków? Mogę potem wymienić, ale jeśli wiedziałbym szybciej to byłoby wspaniale.


A i trochę info:

Golf 3 '95
1.6 benzyna
Tarcze niewentylowane

Z góry dzięki za pomoc ;)


[EDIT] Z tego co wyczytałem w książce, mam rozmiar 239mm tarczy.
galakty
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 15:49
Lokalizacja: Toruń

Rodzaje klocków - przód

 

Postprzez pablomed » 17 wrz 2014, o 23:16

Problem taki że są dwa rozmiary tarcz niewentylowanych i drugi taki że ludzie często modyfikują hamulce. Prawdodopodobnie dostałeś dobre, nr 1H0 698 151 ale ryzyko wpadki istnieje
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez galakty » 19 wrz 2014, o 18:36

Dzięki za odpowiedź.

Co do tego, że było coś grzebane - szczerze wątpię. Po 300 tyś km nikt nie wymienił pompy wody, także kto by się bawił w hamulce? :)

Dwa rozmiary? Patrz, a w książce serwisowej jest podany jeden wymiar niewentylowanych .

Na razie kupiłem byle jakie, za 46zł bo obecnych już nie ma, a jakieś klocki muszę mieć żeby jeździć .. Potem planuję wymienić na ATE (tarcze też, bo zajechane), więc różnica powinna być.

No i przewody mam nowe, po tym jak mi jeden pękł ..


EDIT: I jeszcze pytanko. Czy klocki firmy ATE będą pod te zaciski? Czy muszę wymienić na np. Girling albo coś na tych prowadnicach?
galakty
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 15:49
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pablomed » 19 wrz 2014, o 22:08

galakty, 239 i 256, szczerze ci radze, sporo wpadek zaliczyłem dobierając części do hamulców po katalogach , po prostu zdejm koło zmierz tarczę i to wszystko co trzeba wiedzieć
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez galakty » 21 wrz 2014, o 19:55

Klocki wymienione. Miałem szczęście, to były te :)

Tylko pewien problem się zrobił, otóż pedał hamulca zrobił się "miękki". Jest inny niż przed wymianą klocków, a nic więcej nie było robione.. Kwestia dotarcia klocków?

[ Dodano: 2014-09-28, 19:21 ]
Podbijam temat, nie będę zakładał nowego.

Coś mi nie pasuje z tymi hamulcami. Nie wiem czy to kwestia tego, że muszą się dotrzeć, ale zrobiłem już 250km i nadal hamują jakby chciały, a nie mogły.. Do tego po dłuższej jeździe te nowe klocki śmierdzą, a na pewno ich nie przypaliłem bo nie miałem okazji.. No chyba, że są takie kiepskie że się same spaliły. Dostałem w sklepie jakiś zamiennik i już chyba nigdy więcej tego szmelcu nie kupię.

Ale inne pytanie .. Czy może coś być z innym elementem układu hamulcowego? Przewody były wymieniane, układ odpowietrzony. Tylne cylinderki w bębnach nowe, bębny nie są zużyte, okładziny również. Na zgaszonym silniku pedał hamulca twardy, gdy odpalę jest miękki. No właśnie, za miękki .. Mogę prawie do podłogi włożyć, a przed wymianą był twardziejszy. Gdy wcisnę pedał i przytrzymam to obroty nie szaleją, jak szybko pompuję to trochę falują (minimalnie, ale da się wyczuć drgania).

Co może być? Bo nie odpuszczę hamulców, mają być ostre i koniec.
galakty
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 15:49
Lokalizacja: Toruń


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości