Rant na tarczy hamulcowej

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Rant na tarczy hamulcowej

Postprzez dofusO2 » 1 mar 2014, o 16:17

Cześć, moje tarcze hamulcowe mają straszny zardzewiały rant, czy wymiana tarcz i klocków pomoże? Czy może trzeba zrobić coś jeszcze? Czym to jest spowodowane?

Obrazek Obrazek Obrazek

sorry za jakość zdjęć :/ Większy rant jest na lewej tarczy, a mniejszy na prawej.
dofusO2
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:08
Lokalizacja: Rybnik

Rant na tarczy hamulcowej

 

Postprzez hellaflush » 1 mar 2014, o 16:46

Słabe foty wrzuciłeś ale widać, że klocki do wymiany bo z jednej strony środek tarczy jest zardzewiały. Tarcze można oddać do przetoczenia.

Ja bym wymienił też tarcze i przy okazji płyn bo pewnie nie był wymieniany :P
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez dofusO2 » 1 mar 2014, o 16:52

Chce wymienić tarcze i klocki na nowe, ale nie wiem czy problem nie powróci. Co moze mieć wplyw na to ze klocek nie dociska calą powierzchnią do tarczy?
dofusO2
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:08
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Opik » 1 mar 2014, o 18:43

rant się robi od tego że klocek ma mniejszą powierzchnię niż powierzchnia użytkowa tarczy. Jeżeli poza rantem tarcza jest jeszcze gruba to nie ma sensu pchać się w koszta i jej wymieniać. Wsadzasz nowe klocki, rant obstukaj młotkiem, a najlepiej dłutem i młotkiem. Spokojnie możesz mocniej uderzyć, tarczy nic nie będzie. A jakby jakimś cudem pękła od takiego uderzenia to wymieniaj je czym prędzej i ciesz się że nie jeździłeś na nich dalej ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez gello1 » 1 mar 2014, o 18:56

Rant się robi od tego jak jak hamuje się delikatnie a nie na ostatnich metrach i mocno. Po prostu tłoczek z zacisku dociska bardziej klocek od środka tarczy. I tak powstaje rant. Miałem coś podobnego jak to przeszkadza możesz zeszlifować go np szlifierką. Ale problem będzie powracał. Ktoś jak ma ABS to może ciskać w pedał bo go ABS obroni. Ja nie mam ABS i jeżdżę zapobiegawczo i hamuje odpowiednio wcześniej.
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Opik » 1 mar 2014, o 19:25

gello1, w każdym samochodzie który znam robił się rant, bez znaczenia czy był abs czy nie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mkkay » 1 mar 2014, o 20:41

są dwa rodzaje klocków, twarde i miękkie,
kup miękkie to tarcza nie będzie się zużywała tylko klocki a co za tym idzie częściej trzeba będzie wymieniać same klocki

a co do tarczy to ta ma swoje wartości zużycia względem grubości ale teraz nie pamiętam jaka jest minimalna grubość,
jak tarcza jest już za cieka to od temperatury może popękać albo się odkształcić
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Radi » 1 mar 2014, o 20:56

To ja z trochę innej beczki przeszkadza ci to w czymś? nie wpływa to na pewno na skuteczność hamowania, dźwięków raczej też nie wydaje takie zjawisko tworzy się we wszystkich autach w mniejszym bądź większym stopniu
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 1 mar 2014, o 21:58

dofusO2, po prostu jeśli jeździsz autem to kasy trochę na serwis musisz wydać. Wymień te tarcze plus klocki tyle. Możesz tarcze dać do przetoczenia jeśli masz czas na takie zabawy i pod warunkiem że mają wystarczającą grubość czyli w najcieńszym miejscu mają więcej niż minimum które wynosi 2 mm mniej od nowej tarczy (nie wiem jakie masz). Ale takie rzeczy to się robi w drogich nowych autach do których niema jeszcze tanich dobrych zamienników, albo jak masz "wujka" tokarza. Inaczej się nie opłaca.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dofusO2 » 2 mar 2014, o 12:11

Radi, No właśnie przeszkadza, bo hamulce są strasznie do bani, na suchym asfalcie kola sie nie blokują. Wymienie te klocki i tarcze, bo pewnie dawno nie byly wymieniane. Zaobserwowałem jeszcze ze przy dluzszym hamowaniu pedał hamulca tak lekko opada troche, ale nie do końca, czy to normalne?
dofusO2
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:08
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Radi » 2 mar 2014, o 12:13

To do wymiany tarcze+klocki i pewnie płyn przydało by sie wymienić na nowy
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 2 mar 2014, o 13:49

po takich objawach to w pierwszej kolejnosci proponowalbym plyn wymienic ;) bo to nie jest normalne ze pedal ucieka. I odpowietrz uklad porzadnie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości