Problem z hamulcem na wyłączonym silniku

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Problem z hamulcem na wyłączonym silniku

Postprzez Grzesiek_2009 » 26 gru 2008, o 22:39

Witam wszystkich golfowiczów!!!
Mój problem jest taki że w czasie kiedy silnik mam włączony hamowanie odbywa się bez żadnych problemów, ale jak silnik jest wyłączony to pierwsze naciśnięcie pedała hamulca jest ok drugie naciśnięcie dochodzi tylko do połowy a trzecie to już pedał całkowicie stoi w miejscu i nie chamuje - musiałem ratować się ręcznym hamulcem - nie bardzo wiem jaka jest tego przyczyna - czy wymaga odpowietrzenia hamulców? Jeżeli tak to jak to zrobić? Dodam że auto jest 96 rocznik z autoalarmem, kluczyk z immobiliserem a stacyjka była przekręcona na pierwszy poziom czyli tak kiedy wszystkie kontrolki zapalają się... proszę was o pomoc i jednocześnie dziękuję za zainteresowanie tematem oraz pozdrawiam!!!
Grzesiek_2009
Grzesiek_2009
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 20 lis 2008, o 22:41
Lokalizacja: Zgorzelec

Problem z hamulcem na wyłączonym silniku

 

Postprzez Skubi » 27 gru 2008, o 00:23

Wszystko jest dobrze, bo jak masz silnik wyłączony to nie pracuje pompa wspomagania hamulców i bez włączonego silnika nie pohamujesz sobie tak łatwo.
Skubi
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 19:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez SotoM » 27 gru 2008, o 01:32

tzn akurat u was nie ma pompy podcisnienia. podcisnienie u was tworzy sie w kolektorze ssącym...Grzesiek_2009, nie kombinuj. wszystko jest git... ważne za masz hamulce w czasie jazdy... na wyłaczonym silniku zawsze tak jest ze najpierw pedał jest miekki a za 3cim razem twardziel... porostu tworzy sie ciśnienie w układzie hamulcowym...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 27 gru 2008, o 07:23

w serwo nawet po zgaszeniu silnika jest pewne podciśnienie ponieważ na wężu łączącym serwo z kolektorem ssącym jest zawór zwrotny który to zapewnia, więc gdy pierwszy raz naciskasz hamulec to działa jeszcze wspomaganie ale z chwilą puszczenia hamulca podciśnienie w serwo spada i nie jest zwiększane bo silnik nie pracuje. Dlatego za drugim razem już jest ciężej a za trzecim to w serwo już nie ma podciśnienia więc pedał jest twardy i trzeba użyć siły żeby zahamować...to wszystko pod warunkiem że serwo jest szczelne bo jak nie to już za pierwszym razem pedał będzie "twardy"
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez marcinkoz2910 » 27 gru 2008, o 09:03

Grzesiek_2009, masz ABS?
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez K@mil » 27 gru 2008, o 12:28

U mnie jest tak samo ze po zgaszeniu silniczka, pedal hamulca robi sie twardy...

Panowie piszą racje ze przy wylaczonym silniku pompa hamulcowa wylacza sie... (logiczne) :D

Tak samo mozesz zauwazysz przy wspomaganiu (jesli masz) ze jak wylaczysz silnik to pompa wspomagania nie dziala i ciezko kreci sie wtedy kierownicą... :mrgreen:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Grzesiek_2009 » 27 gru 2008, o 23:58

Serdecznie wam dziękuję za odpowiedzi... teraz będę już spokojny o te chamulce... więc nie ma się czym martwić... dobre wieści a ze wspomaganiem kierownicy rzeczywiście zauważyłem że na wyłączonym silniku ciężko kręci się kierownicą... mam wspomaganie kierownicy... a tak przy okazji to wiecie jak sprawdzić czy mam w aucie abs-y??? Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki wielkie!!!
Grzesiek_2009
Grzesiek_2009
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 20 lis 2008, o 22:41
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez marcinkoz2910 » 28 gru 2008, o 00:35

Grzesiek_2009 napisał(a):a tak przy okazji to wiecie jak sprawdzić czy mam w aucie abs-y???


--> kontrolka po lewej od włącznika świateł
--> podczas jazdy naciśnij hamulec do oporu, ale zrób to na jakimś bezpiecznym placu czy coś jak zacznie odbijać hamulec i koła bedą raz łapały a raz nie, to znaczy że masz abs
--> koło serwa powinna być pompa ABSu (jak wygląda to na allegro zobacz ;] )

Kontrolka:

Obrazek

Pompa ABSu:

Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa





Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości