Problem z hamulcami! Pilne!

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Problem z hamulcami! Pilne!

Postprzez TomekKutno » 28 kwi 2009, o 23:36

Witam kolegów

Otoz wymieniłem sobie klocki hamulcowe z tylu. Były do wymiany, bo najpierw zaczęły piszczeć, a potem było słychać, jak napiernicza metal. Wszystko zrobiłem tak, jak powinienem. Zdjąłem zaciski, wkręciłem ten tłoczek - pięknie się schował. Założyłem nowe klocki, zdjąłem również tarcze hamulcowe i je przetoczyłem z obu stron (po 0.2 mm zdjąłem z każdej strony tarczy, są teraz czyste, bez rdzy i równiutkie). Wszystko złożyłem do kupy.

Odpalam samochód - pedał wpada do końca, na samym końcu dopiero zaczyna hamować. Na postoju z odpalonym silnikiem tak samo. Podczas wciskania słychać dźwięk tak jakby coś tam gdzieś pompowało. Odpowietrzyłem wszystkie koła (dużo powietrza nie uszło), dolałem płyn hamulcowy - bez zmian.

Jak silnik nie pracuje, to pedał wyraźnie podczas naciskania "rośnie" i twardnieje, jednakże nie tak bardzo, jak powinien.

Ręcznego oczywiście brak. Hamulce z przodu normalnie chodzą, ale łapią dopiero na samym dnie pedału. Tył nie hamuje wcale.

Czyżby padło serwo? Wpinałem się VAG-iem, jednak w sterownik ABS'u jak nie mogłem, tak nadal nie mogę wejść (jakieś błędy komunikacji...).
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie wiem, czy ty wiesz, ale ja lubię tak, kiedy widzę jak na Twego OPLA nasrał ptak. :)
Avatar użytkownika
TomekKutno
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 16:30
Lokalizacja: Kutno

Problem z hamulcami! Pilne!

 

Postprzez TOMEK 84 » 29 kwi 2009, o 11:37

a nie leci ci płyn z tylnich tłoczków???

ja miałem podobny przypadek i padła mi pompka hamulcowa koszt wymiany 60zł

pozdro
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez SotoM » 29 kwi 2009, o 19:55

TomekKutno, nie powazny jesteś jak ty toczysz tarcze dla wygladu i zabierasz z nich ich fabryczną żywotność i jakość działania hamulców...po to są na tarczach wybijane max zużycia aby je wymieniać jeśli ich grubości jest po za tolerancją bo to świadczy o jakości hamulców...
przy odpowietrzaniu ,czasem zbiorniczek ci sie kompletnie opróżnił i zalałes szybko płynu??
mogła strzelić pompa hamulcowa podczas cofania tłoczków.
bo teoretycznie i praktycznie - co mało osób tak robi.- przy cofaniu tłoczków należy odkręcić odpowietrznik ,nałożyć wężyk aby płyn miał gdzie spływać podczas cofania tłoczka...
spróbuj pompe odpowietrzyć przewodami przy pompie... po tem przy pompie ABS'u i potem na koła...
ale sadze ze skończyła ci sie pompa....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez TOMEK 84 » 29 kwi 2009, o 20:00

smot ale niektórzy tak robia wyrównują tarcze jak sa mocno porysowane

ja nie jestem za tym strata kasy jesli sa minimalne rysy to klocek sam sie dotrze a jesli wieksze to lepiej kupic nowe niz przetłaczac

tomek kutno jakiej grubosci masz tera te tarcze???
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez TomekKutno » 30 kwi 2009, o 09:18

nie wiem ile maja tarcze teraz... nie jest to istotne, bo zdjąłem na tokarce tylko po 0.2 mm wiec nie życzę sobie tekstów: jesteś nie poważny - bo takie coś zrobiłem nie pierwszy raz w życiu... celem moim było wyrównanie powierzchni (nie mylić z wygładzeniem!) i usuniecie rdzy z tarczy... załóż sobie nowe klocki na tarczę, która ma jakieś 5 mm obwodu zardzewiałe... ojciec mój powiedział, że śmiało mogę tak przetoczone tarcze zakładać - jeszcze długo pojeżdżą... a to znaczy, że w tolerancji się mieszczę.

serwo wymienione... pompkę założyłem starą i wszystko z hamulcami jest tak jak było przed wymiana serwa - dno... sugerujecie w takim razie pompkę?
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie wiem, czy ty wiesz, ale ja lubię tak, kiedy widzę jak na Twego OPLA nasrał ptak. :)
Avatar użytkownika
TomekKutno
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 16:30
Lokalizacja: Kutno

Postprzez TOMEK 84 » 30 kwi 2009, o 16:49

hej wymien pompke
pozdro :-D
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez pablomed » 30 kwi 2009, o 17:43

TomekKutno, skoro brak również ręcznego to chyba nie pompka. Nie mam pojęcia co i jak, ale chyba źle coś poskładałeś. Nie bawiłeś się przy okazji w jakąś regenrację zacisków?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez TomekKutno » 30 kwi 2009, o 22:17

nie... jedyne co, to jak wymieniałem klocki, to ze wstydem się przyznaje, ze tłoczki wcisnąłem na sile... wkręcać się nie chciały. Potem rozebrałem po raz drugi, wypchnąłem hamulcem nożnym te tłoczki - płyn wyleciał przy tym. Środek tłoczka ładnie się kręcił, a poruszałem tym czymś od ręcznego i też ładnie ten wałek z gwintem wychodził. Po złożeniu do kupy odpowietrzyłem cały układ...

Prawdę mówiąc zgłupiałem już... Pomóżcie :przestraszony: ! Odwdzięczę się punkcikami, i może czymś procentowym w przypadku zlotu :hyhy:
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie wiem, czy ty wiesz, ale ja lubię tak, kiedy widzę jak na Twego OPLA nasrał ptak. :)
Avatar użytkownika
TomekKutno
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 16:30
Lokalizacja: Kutno





Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości