Problem z hamulcami na przedniej osi pulsowanie

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Problem z hamulcami na przedniej osi pulsowanie

Postprzez guciu8 » 14 sie 2012, o 20:41

Witam wszystkich,kilka lat temu kupiłem golfika i od tamtego czasu wymieniłem już wszystko w układzie hamulcowym co wydawało mi się że jest powodem drgań przy hamowaniu,można powiedzieć że kierownica mi nie telepie ale odczuwa się tak jakby coś było krzywe i raz biorą hamulce raz nie takie pulsowanie.Po wymianie tarcz na nowe problem znika ,tak samo po samym liźnięciu na tokarce ale najwyżej na 2 tygodnie i znowu to samo.Może ktoś miał podobny problem ? Proszę o jakieś wskazówki bo ja już nie mam sił.Coś krzywi te tarcze takie jest moje przypuszczenie tylko co ?
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Problem z hamulcami na przedniej osi pulsowanie

 

Postprzez marcinkazimierz » 16 sie 2012, o 08:50

kolego masz marnej jakosci tarcze i jak dostaja wode wykrzywiaja sie tak mi sie dzialo w moim mondeo
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez guciu8 » 16 sie 2012, o 16:19

ale wymieniałem na różne tarcze różnych producentów 1 thart potem brembo to oznacza że one są kiepskie?Może polecisz coś co by sie nadało jakąś firmę lub typ tarcz może np nacinane?
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Postprzez damianco » 17 sie 2012, o 00:00

Kolego a może poprostu zapiekają Ci się prowadniki. Rozbierz zaciski wyjmij klocki, wyczyść wszystko dokładnie i nasmaruj poowierzchnie przylegania klocka do jarzma zacisku pastą miedzianą, następnie przyjrzyj się jak wyglądają prowadniki łączące zacisk z jarzmem. Gdt nie ma na nioch luzu to wyczyśćm je dikładnie i nasmaruj w/w pastą lub wymień gdy bedzie luz i powinno banglac jak ta lala
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pietrasiak2 » 17 sie 2012, o 07:32

damianco napisał(a):Kolego a może poprostu zapiekają Ci się prowadniki. Rozbierz zaciski wyjmij klocki, wyczyść wszystko dokładnie i nasmaruj poowierzchnie przylegania klocka do jarzma zacisku pastą miedzianą, następnie przyjrzyj się jak wyglądają prowadniki łączące zacisk z jarzmem. Gdt nie ma na nioch luzu to wyczyśćm je dikładnie i nasmaruj w/w pastą lub wymień gdy bedzie luz i powinno banglac jak ta lala

Dobrze kolega ujął , dodam do sprawdzenia masz jeszcze tłoczki w zaciskach. Moje pytanie czy w trakcie jazdy nie grzeją się tarcze?Jeżeli tak to nie cofa się zacisk ,tarcza się nie potrzebnie nagrzewa i krzywi . Ostatnia sprawa sprawdź jak zużywają się klocki , czyli zmierz grubość góra i dół może je zacisk też "skosować" (do sprawdzenia też śruby mocujące zacisk może są krzywe)
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez guciu8 » 20 sie 2012, o 10:13

Dzięki za odpowiedzi ,wcześniej smarowałem prowadnice i zazwyczaj to robię czy śruby są proste tego nie sprawdzałem ,zauważyłem że tarcza jest jakby tarta po środku(szerokość 5 do 7cm ) najbardziej tzn a reszta jakby mniej ale również jest starta tak jakby nacisk był w tym miejscu największy przy hamowaniu?i tak jest na jednej stronie ,na drugiej wygląda co całkiem równo może to tylko jedna strona powoduje takie problem ,myślałem że może piasta jest walnięta i przez to się tarcza krzywi?ale podczas jazdy nic mi w sumie nie telepie na kierownicy?byłem już u kilku magików mechaników którzy tylko wymień to wymień tamto ale to nie o to chodzi aby wymieniać a znaleźć przyczynę tego stanu. Może macie jakieś pomysły jeszcze ?Proszę o jakieś wskazówki.

[ Dodano: 2012-08-20, 09:14 ]
tłoczków nie sprawdzałem bo nie ciekną wole tego nie ruszać :(

[ Dodano: 2012-08-20, 09:17 ]
po hamowaniu koło obraca się swobodnie więc zacisk raczej się cofa sprawdziłem jak podniosłem auto
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Postprzez pietrasiak2 » 20 sie 2012, o 10:24

zauważyłem że tarcza jest jakby tarta po środku(szerokość 5 do 7cm ) najbardziej tzn a reszta jakby mniej ale również jest starta tak jakby nacisk był w tym miejscu największy przy hamowaniu?i tak jest na jednej stronie
To może być menisk na tarczy , żle zatoczona :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez guciu8 » 20 sie 2012, o 10:45

przyjrzę się dzisiaj i może zrobię zdjęcia tarczy to wtedy coś będzie wiadomo,na razie jestem w martwym punkcie:(,najlepiej to by było kupić czujnik zegarowy i sobie to pomierzyć :)
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Postprzez pietrasiak2 » 20 sie 2012, o 11:05

Weź na tokarkę i sprawdź jakie bicie mają dwie strony do siebie, ale najpierw ustaw bicie
(wyważenie) do powierzchni mocującej do piasty. Tak powinien tokarz sprawdzić przed toczeniem,tak też produkcja idzie najpierw obrabiają mocowanie , przechwyt i część hamująca
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez guciu8 » 20 sie 2012, o 11:11

Pojadę i się zapytam ile za sprawdzenie bicia tarczy i za toczenie ewentualne i wtedy zobaczę co z tym dalej robić:)
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława

Postprzez pietrasiak2 » 20 sie 2012, o 11:20

Tylko pamiętaj by nie przekroczyć min grubości i powiedz tokarzowi , że zależy tobie o zachowaniu równoległości kształtu płaszczyzn (żeby jedna strona tarczy miała i grubość i bicie w stosunku do drugiej), Często tak robią , że po prostu lizną i oddają do jazdy :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez guciu8 » 23 wrz 2012, o 13:53

Po założeniu tarcz oraz klocków firmy ATE wszystko na razie jest ok .Dzięki za podpowiedzi.Temat do zamknięcia.Jak widać wszystkie tanie tarcze o kant dupy rozbić:(
guciu8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 lis 2007, o 18:03
Lokalizacja: Oława


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości