Płyn do wymiany?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Płyn do wymiany?

Postprzez MartinTcV » 18 maja 2015, o 12:35

Witam,
Podczas ostatniej jazdy po ok. 20km drogi pedał hamulca stał się miękki i łapał prawie przy podłodze. Przy jeździe po mieście pedał hamulca jest normalnie twardy, na postoju jest również ok. Płyn hamulcowy nie był już długo wymieniany, co prawda nie jeżdżę nie wiadomo jak dużo samochodem, ale to, że płyn był wymieniany 4 lata jak nie dawniej to ma jakiś wpływ na przedstawioną sytuację.
Byłem dziś u mechanika i chciałem wymienić płyn hamulcowy wraz z odpowietrzeniem. Po przedstawieniu problemu mechanik stwierdził, że układ jest zapowietrzony i może wystarczy go tylko odpowietrzyć i jak się problem pojawi to trzeba będzie płyn wymienić. Jednakże wolałbym nie doprowadzić do podobnej sytuacji, bo nie chciałbym wjechać komuś w tyłek, czy coś podobnego. Zrobił ogólny przegląd układu hamulcowego i powiedział, że klocki oraz tarcze są w porządku i nie ma żadnego wycieku płynu, jak jeździłem to poziom płynu był w normie.
Nie jestem fachowcem i w związku z tym mam kilka pytań:
- Czy powyższa sytuacja wskazuje na to, że konieczna jest wymiana płynu, jeśli hamulec staje się miękki po dłuższej jeździe, czy jednak problem leży w czymś innym?
- Czy jeśli przy wyłączonym silniku po naciśnięciu pedału hamulca słychać takie jakby syczenie powietrza to nie ma się czym przejmować, bo to jest normalne, a może jednak coś wymaga przeglądu albo naprawy?
- Jaki płyn hamulcowy najlepiej kupić? Wiem, że DOT-4, ale chodzi mi bardziej o producenta. Czy producent ma jakieś większe znaczenie? U mechanika dolali mi trochę płynu Vacaro, który kosztuje 12zł/0,5l, a np. Bosch to koszt około 20zł/0,5l.

Z góry serdeczne dzięki za wszelką pomoc.
MartinTcV
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 paź 2014, o 15:30
Lokalizacja: Tczew

Płyn do wymiany?

 

Postprzez Opik » 18 maja 2015, o 13:05

Według testów najlepiej wypadły płyny Organiki i chyba Boscha właśnie, ale nawet najtańszy spełniał wszystkie wymagania, więc producent nie ma aż takiego znaczenia.

Z tego co piszesz to wygląda raczej na zapowietrzony układ, ale z drugiej strony płyn może być już tak rozwodniony że zawarta w nim woda po prostu się gotuje przez co pedał zamienia się w gąbkę.

To nie są duże koszty, wymień cały płyn i będziesz miał pewność że nic się z nim nie dzieje :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Płyn do wymiany?

Postprzez Golf Maniak » 18 maja 2015, o 18:13

MartinTcV napisał(a):
- Czy jeśli przy wyłączonym silniku po naciśnięciu pedału hamulca słychać takie jakby syczenie powietrza to nie ma się czym przejmować, bo to jest normalne, a może jednak coś wymaga przeglądu albo naprawy?

Z góry serdeczne dzięki za wszelką pomoc.


Nie ma prawa być żadnego syczenia :) jest gdzieś nieszczelność-probowałeś zlokalizować skąd dochodzi owe syczenie?
Co do płynu hamulcowego Opisław opisał wystarczająco temat :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MartinTcV » 18 maja 2015, o 19:28

Nie próbowałem zlokalizować, bo płyn nie ubywa ze zbiornika. A czy jeśli nie ubywa płynu to może być gdzieś nieszczelność?
MartinTcV
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 paź 2014, o 15:30
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Golf Maniak » 18 maja 2015, o 20:16

MartinTcV,

Powiem tak w swojej dotychczasowej karierze motoryzacyjnej jeśli już spotkałem się z syczeniem układu hamulcowego winowajcą było:
a-pęknięty/uszczokodzny przewód hamulcowy-w golfie dotychczas ze starości z przodu l/p strona w przelocie między komorą silnika a nadkolem (płyn uciekał)
b-uszczodzone elementy gumowe pompy/serwsa hamulcowego (płyn nie uciekał) ale zapowietrzał się był miękki pedał hamulca

Reasumując idąc tą drogą ... obstawiam pkt b zlokalizuj owe syczenie i powinien to być rozwiązaniem Twojego problemu :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MartinTcV » 20 maja 2015, o 11:10

Ok, dzięki wielkie za rady. W czwartek postaram sie zajrzeć, co się dzieje. Płyn chyba też przy okazji wymienię dla świętego spokoju.
MartinTcV
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 paź 2014, o 15:30
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Opik » 20 maja 2015, o 11:21

To nie są duże koszty a na pewno nie zaszkodzi
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MartinTcV » 22 maja 2015, o 09:25

Wczoraj obadałem sytuację i okazalo się, że na postoju po wciśnięciu 3-4 razy hamulca pedał twardnieje i nie ma już syczenia powietrza przy wciskaniu pedału hamulca. Na co to może wskazywać? :-)
MartinTcV
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 paź 2014, o 15:30
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Golf Maniak » 22 maja 2015, o 16:32

MartinTcV napisał(a):Wczoraj obadałem sytuację i okazalo się, że na postoju po wciśnięciu 3-4 razy hamulca pedał twardnieje i nie ma już syczenia powietrza przy wciskaniu pedału hamulca. Na co to może wskazywać? :-)


To że twardnieje to normalne :) wciskając pedał hamulca pompujesz w układ płyn hamulcowy.Na samym początku jest mięciutki zapewne? a to świadczy o tym że jest zapowietrzony.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MartinTcV » 22 maja 2015, o 22:47

No właśnie nie jest aż taki miękki, jak tego jednego razu, co łapał mi prawie przy samej podłodze. Na postoju twardnieje, ale podczas jazdy jest twardy i nie robi się miękki. Mechanik odpowietrzał mi układ, więc albo źle odpowietrzył, albo faktycznie się będzie zapowietrzał dopóki nie zostanie naprawiona pompa czy co tam jest do zrobienia. W trakcie jazdy jednak słychać syczenie powietrza przy hamowaniu. Po weekendzie postaram się zawitać u mechanika :-)
MartinTcV
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 paź 2014, o 15:30
Lokalizacja: Tczew


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości