nierównomierne zużycie klocków z przodu - zacisk ?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

nierównomierne zużycie klocków z przodu - zacisk ?

Postprzez przemke » 10 sie 2012, o 15:13

Niedawno miałem zmieniane u mechanika klocki+tarcze przód. Przełożyłem sprawę więc dojeżdzałem już klocki totalnie na prawym kole przez ładne kilka dnia tak, że tarcza była już poharatana. Na lewym jeszcze ten problem nie występował

Później gdzieś przeczytałem, że może być problem z zaciskiem jeśli jest nierównomierne zuzycie klocków. Mechanik nic nie mówił, żeby był jakiś problem ale też nie wiem czy to było by takie oczywiste
Po dotarciu klocków było lepiej oczywiście z hamowaniem ale z czasem jakiś tydzień później jakby trochę znowu gorzej. Ogólnie hamowanie mam późne - czuć je bardziej dopiero jak pedał jest blisko podłogi ale jest już od dawna, przed zmianą też (może kwestia tyłu, który nie wiem w jakim jest stanie) ?

Przejmować się tym czy nie ? Sam nic nie robię bo się nie znam, tego mechaniora mam zaufanego (choć czasem sprawy traktuje trochę po macoszemu ;)
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

nierównomierne zużycie klocków z przodu - zacisk ?

 

Postprzez Paweu » 10 sie 2012, o 19:21

dupa nie mechanik to raz.... pewnie masz zapowietrzony układ hamulcowy... i jesli miałeś zoraną tarczę to mechanik powinien wymienić też tarczę... a wiec komplet tarcz wraz z klockami... lub chociaż przetoczyć te stare. Ogólnie to zmień mechanika bo przy tym to zatrzymasz sie na jakims drzewie.

;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4272
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pietrasiak2 » 10 sie 2012, o 20:42

dupa nie mechanik to raz.... pewnie masz zapowietrzony układ hamulcowy... i jesli miałeś zoraną tarczę to mechanik powinien wymienić też tarczę... a wiec komplet tarcz wraz z klockami... lub chociaż przetoczyć te stare. Ogólnie to zmień mechanika bo przy tym to zatrzymasz sie na jakims drzewie.

Tak jest za przeproszeniem mechanik z "Sąsiadów" kreskówki . :!:
przemke napisał(a): Ogólnie hamowanie mam późne - czuć je bardziej dopiero jak pedał jest blisko podłogi ale jest już od dawna, przed zmianą też (może kwestia tyłu, który nie wiem w jakim jest stanie) ?

Tu powinien jeszcze sprawdzić tył czy regulacja nie stanęła lub 1 sekcja pompy przepuszcza
Jestem ciekaw jak hamulec w podłodze zaczynałby hamować czy nie wyciął by Tobie dziury w podłodze by zakres zwiększyć!!! :!:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez przemke » 10 sie 2012, o 21:27

Chwila, wyluzujcie i przeczytajcie ze zrozumieniem: na początku posta napisałem, że zmienione były "tarcze+klocki" - od razu komplet, nawet dla mnie oczywiste było, że taka zjechana tarcza nie może zostać i szlifowania nawet nie brałem pod uwagę.

Mechanik to znajomek - jest dobry i tani ale hmm jak by to powiedzieć ..nie zawsze skrupulatny - nie szuka dziury w całym. Więc jakby było coś wyraźnie nie teges to by powiedział/zrobił.

Hamulce są i działają tylko, że trochę "późno" a o to nierównomierne zuzycie i potencjalny problem z zaciskiem nie pytałem go już po fakcie żeby nie zawracać gitary, tylko pytam tutaj czy to problem czy względna norma.
Nie wiem jak działają dobre hamulce w golfie bo nie mam porównania. U mnie wchodzą bardzo powoli/słabo aż do pewnego momentu, od którego szybko już dojdzie do blokady kół jeśli docisnę. Nie kojarzę co może być problemem pompy a co zapowietrzenia itd.
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez pietrasiak2 » 10 sie 2012, o 21:39

Nie wiem jak działają dobre hamulce w golfie bo nie mam porównania. U mnie wchodzą bardzo powoli/słabo aż do pewnego momentu, od którego szybko już dojdzie do blokady kół jeśli docisnę. Nie kojarzę co może być problemem pompy a co zapowietrzenia itd.

Do sprawdzenia serwo jak musisz użyć większej siły , że pedał jest nisko napisałem sprawdzić tył :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków





Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości