MK3 Wymiana tylnich tarcz.

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

MK3 Wymiana tylnich tarcz.

Postprzez KEFRZYSKI » 11 lut 2014, o 16:04

Witam. Czy do wymiany tylnich tarcz w mk3 potrzeba wybijać łożysko ? Czy tarcza schodzi bez łożyska ??
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

MK3 Wymiana tylnich tarcz.

 

Postprzez muchomorek165 » 11 lut 2014, o 16:13

Bieżnia od łożyska jest na czopie reszta w tarczy. Tak trzeba wybijać, ale polecam nowe łożyska do nowych tarcz bo z tyłu i tak długo wytrzymują.

Łożyska z tyłu są stożkowe takie same jak przy bębnach.
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez KEFRZYSKI » 11 lut 2014, o 16:26

No to trochę chyba lipa, jest to możliwe zrobić samemu bez prasy ?
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez muchomorek165 » 11 lut 2014, o 16:33

Nigdy nie miałem z tym problemu łożyska się trzymają ale młotek, płaski śrubokręt lub wybijak i zawsze się udawało :D
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez KEFRZYSKI » 11 lut 2014, o 16:36

Konieczna jest wymiana na nowe skoro obecne oryginalne łożysko nie buczy ?
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez muchomorek165 » 11 lut 2014, o 16:42

Nie jest to konieczne ale nowe kpl ok 70zł a będziesz miał spokój, pewnie Twoje maja trochę już przejechane, a drugi raz się brudzić za kilka tys km nie ma sensu.

Ale jak chcesz możesz zostawić stare.
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez pablomed » 12 lut 2014, o 01:20

bieżnie wybijesz tępym śrubokrętem i młotkiem, stukasz powoli na około (są 3 zagłębienia w metalu tarczy do tego celu) a wbijesz tez młotkiem używając dobranej średnicą nasadki . Ale naprawdę jak kolega wyżej pisze - nie warto dawac starych. Idealną czystość trzeba zachować, wymyć, nowy smar
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez muchomorek165 » 12 lut 2014, o 11:34

bieżnie wybijesz tępym śrubokrętem i młotkiem, stukasz powoli na około (są 3 zagłębienia w metalu tarczy do tego celu)


Tu sie prawie zgodzę ale spotkałem się z tańszymi tarczami które nie posiadały tych wycieńć a np ATE posiadają więc to loteria czy są czy nie :D

Co ile się wymienia tylne tarcze ? 50-100tys km zalezy od jazdy więć łozyska ile wytrzymają 100-200tys km wątpie raczej to już nie oryginały :D


Smaru też z rozsądkiem by tylnego simeringu nie wypchneło , zwykły zielony wystarcza.
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez KEFRZYSKI » 14 lut 2014, o 13:10

Posiada może ktoś fotoporade ??

Oryginały kupiłem go jak miał 140 tyś obecnie ma jakieś 200 tyś nabite i nigdy tyłu nie ruszałem po za klockami w 2009.roku.
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez Gesiu_15 » 14 lut 2014, o 14:12

tu masz fotoporade zrobione w mk4 :-) może się przyda bo podobnie jak w mk3 się wymienia

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=370809
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3756
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości