Korektor siły hamowania

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Korektor siły hamowania

Postprzez pawelus6 » 28 mar 2015, o 20:59

Pozbywać się?

Mam różnicę w hamowaniu 70% (prawa-lewa)
Główna przyczyna to korektor siły hamowa,a ale czy się go pozbywać?

Ktoś ma jakeis doswiadczenia z tym?

Auto tył obnizone dość mocno, robie swap na tarcze i chce go po prostu ominąć
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Korektor siły hamowania

 

Postprzez BialyUst » 28 mar 2015, o 21:11

pozbyc sie nie mozesz bo bedzie ci tył przyhamowywał mocniej niz przód

mozna go jedynie wyregulowac zeby działał
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez pawelus6 » 4 kwi 2015, o 20:38

Do regulacji to on sie juz totalnie na nadaje.

W grę wchodzi tylko nowy.
Wiem ze 1.4 miały troche inne te korektory.
Wg. ich katalogi (nie opieram sie na nim sztywno), takie same korektory były w seatach nawet 1.9TDi, czy da rade w ogole to zastosować?

http://www.iparts.pl/czesc/korektor-sil ... e-w-autach
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Thorsten » 25 maja 2015, o 17:01

podepnę się pod wątek.

mam taki problem padł mi korektor siły hamowania - błagam nie pytajcie w jaki sposób :lol:

I cena nowego aż boli, zaczyna się od 210zł. Przypomniałem sobie że golfy 1.4 miały małe korektory montowane na pompę hamulcową. Działa to tak samo jak normalny korektor i czy zachowuje się tak samo? Nie chce kupować nowego na belkę a mam za śmieszne pieniądze dostęp do całej pompy od 1.4 która ma te małe korektory wkręcane w pompe po jednym na każde tylne koło. co wy na to?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez revan777 » 27 maja 2015, o 14:59

Ja u siebie zrobiłem obejście tego korektora i wszystko jest w porządku. Tył łapie tak samo jak z korektorem. Nie warto wydawać kasy na kupno nowego - takie jest moje zdanie.
Avatar użytkownika
revan777
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 13:13
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Thorsten » 27 maja 2015, o 18:24

Problem w sumie rozwiązany. Jak mówiłem ominąłem stary korektor, koszt jednej mufki M10 - 10zł. Korektor nadal jest na aucie ale nie wchodzi w skład układu hamulcowego. Kupiłem pompę z golfa III 1.4 która miała te małe korektory wkręcane w pompę, po jednym na każde koło. Czy coś daje? Muszę pojeździć by ocenić. Rozmawiałem z mechanikami i człowiekiem ze stacji demontażu pojazdów każdy z nich gdy usłyszał temat korektora siły hamowania śmiało powiedział bym go ominął i nie zawracał sobie głowy. Koszt pompy z małymi korektorami bagatela... 14zł :lol:
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawelus6 » 31 maja 2015, o 19:42

Pozdrów tych mechaników z demontażu szczególnie.
Przy hamowaniu siła przenosi się na przód auta. Tylne koła hamując z taką siłą jak przednie szybciej stracą przyczepność niż przednie gdyż będą mniej dociazone niż przednie (masa przenosi się na przód ) wiec powodzenia na mokrych nawierzchniach albo w zimę. Ja kupiłem korektory nakręcone na pompę właśnie z 1.4 bo były montowane w seatach nawet w 1.9 tdi tylko w golf ach były w 1.4 wiec skoro tam mogły być to czemu nie w golfie.
(Dane o modelach aut w których były one montowane wziąłem z katalogów różnych hurtowni )

A tobie życzę rozwagi na drodze :) wbrew pozorom to tam nie jest bez powodu. Wole dać 300 zł niż driftowac na zablokowanych kołach.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Thorsten » 31 maja 2015, o 21:15

pawelus6, Właśnie dlatego:


"Kupiłem pompę z golfa III 1.4 która miała te małe korektory wkręcane w pompę, po jednym na każde koło"

Nie miałem zamiaru jeździć bez niczego, koszt nowego korektora na belkę nie wchodził w grę. Dlatego zdecydowałem się na korektory na pompę z 1.4 i jak się okazało trafiłem na korektory ate więc jestem spokojny.

Fakt że bez korektora obie osie hamują z taką samą siłą odczuć dało się po pierwszej jeździe.

pawelus6 napisał(a):Wole dać 300 zł

a cała pompa z 1.4 za 14zł :-D

Po założeniu małych korektorów ewidentnie siła hamowania w pierwszej chwili skupia się na osi przedniej a tylna hamuje po niej. Wcześniej jak mówiłem gdy nie było żadnego korektora auto ewidentnie hamowało tyłem co wyczuć można bardzo łatwo.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Korektor siły hamowania

Postprzez Vettre » 7 wrz 2015, o 09:47

Siemka mam takie pytanko :) biore się za zawias i heble w moim mk3. Mam z przodu tarcze a z tyłu bębny oraz kolektor siły hamowania na belce. Chciałbym dać hamulce z G60 i pytanie do was, jako kolektor i gdzie? (chciałbym go usunąć z belki). Jaką dać skuteczną pompę hamulcową?
Vettre
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 13:49
Lokalizacja: Włoszczowa


- - - koła metalowo gumowe



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości