Korektor sily hamowania

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Korektor sily hamowania

Postprzez Michall » 5 cze 2014, o 20:01

Witam moglby mi ktos doradzic jaki zastosowac korektor sily hamowania pod abf-a?
Slyszalem ze idzie kupic korektor umozliwiajacy regulacje sily,czy moze lepiej kupic zwykly na ktory nie mamy zadnego wplywu?jakiej firmy najlepiej?Posiadam abs/eds,nie wiem czy wtedy jest jakas roznica dodatkowa co do korektora.Jest to skladak, wiec nie wiem jaki to ma byc korektor mam dwa od 1,8aam75km i bodajze od 2,0 115km,ale wygladaja na zajechane.Idzie dostac gdzies ta sprezynke?Bo widzialem ze w sklepach motoryzacyjnych sa korektory,ale wlasnie bez tej sprezynki, ktora u wszystkich najbardziej jest zerdzewiala.

w/g katalogu VW byly 2 rodzaje korektorów:
1H0612151 - dla aut z bebnami
1H0612151C - dla aut z tarczami

jednakze nie jest napisane co z ABS
Ostatnio edytowano 5 cze 2014, o 22:04 przez Michall, łącznie edytowano 1 raz
Michall
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 13:12
Lokalizacja: abcd

Korektor sily hamowania

 

Postprzez strzelu » 5 cze 2014, o 21:19

jeśli masz abs to po co Ci korektor ? wywal go w cholerę i tyle.
w serii jeśli był abs to nie było korektora. jeśli źle mówię to mnie poprawcie.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Michall » 5 cze 2014, o 21:20

no wlasnie zdania sa podzielone do tego co mowisz,no ale czekam na wasze odpowiedzi
Michall
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 13:12
Lokalizacja: abcd

Postprzez dave20 » 5 cze 2014, o 23:29

Korektor reguluje się tą sprężynką, przykręcasz ją w odpowiednim położeniu i gdy auto z tyłu masz obciążone belka siada i ściska tą sprężynkę co sprawia zwiększenie mocy hamowania na tył. Jeśli masz tarcze to ten do tarczowych i na odwrót to chyba oczywiste. I nie ma tu wpływu to czy masz abs/eds. u siebie też mam abs/eds i mam korektor. Fabryczny. a i warto poszukać jakiejś używki np od skody fabii(ok 100 zł) ale tu juz twoja decyzja. nowy ok 275PLN
Avatar użytkownika
dave20
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 23:28
Lokalizacja: Janowo/Bydgoszcz

Postprzez strzelu » 6 cze 2014, o 06:27

dave20, spoko ja w 1.4 ABD nie miałem żadnego korektora i nawet nie widziałem różnicy.

korektor reguluje Ci przepływ płynu hamulcowego do tylnych zasicków/cylinderków w zależności od obciążenia tyłu, tak jak napisałeś. Im niżej siedzi tył (jest bardziej obciążony), tym korektor zwiększa ilość płynu, a z fizyki pewnie pamiętamy, że im większa siła tym większe ciśnienie działa na zacisk.

ABS natomiast poprzez czujniki zwalnia zacisk kiedy ten blokuje koło, więc wyjaśnij mi proszę sens zakładania korektora przy ABSie. Ja w swoim nie mam korektora, a mam ABS. Fabrycznie 115 KM, więc hmmm.... dziwne to.

Może przestali zakładać od jakiegoś rocznika czy coś.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Michall » 6 cze 2014, o 19:44

no i na to wyglada ze cos w tym jest, jedni maja korektor sily hamowania jedni nie(majac abs-y)/pytanie teraz czy w abf-e tez tak bylo i jak tak to jakiej firmy korektor(zamiennik nowy)
Michall
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 13:12
Lokalizacja: abcd

Postprzez dave20 » 7 cze 2014, o 00:44

Nie jestem inzynierem z VW dlatego nie wiem jaki jest sens montowac korektor jeśli jest abs. Wiem naromiast co mam w aucie i juz o tym napisalem i wiem ze bylo to zamontowane fabrycznie. Powiedzial mi o tym vin i wlepka w bagazniku.. moj gti jest z koncowki 94r. Mozliwe ze nie ma tu wplywu pojemnosc czy abs, moze korektor byl jedna z opcji wyposazenia. Nie wiem. Kolega ma abf-a z 93r w pelnej opcji z abs,bez eds-u i rowniez ma korektor. Inny znajomy mial gti z 97r z abs i nie mial korektora. Wiec tu pojawia sie zagadka. A jesli kolega chce kupowac nowy korektor to najlepiej Ate.
Avatar użytkownika
dave20
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 23:28
Lokalizacja: Janowo/Bydgoszcz

Postprzez strzelu » 9 cze 2014, o 06:51

no to chyba przestali zakładać korektor od któregoś rocznika i tyle. Wpadli na kolejny pomysł jak zaoszczędzić :D ot co.

Ale ja miałem kiedyś małą przygodę z korektorem. Byłem na przeglądzie starym gofrem. Tył strasznie nierówno brał (bębny). Pan mi powiedział,
że zapewne korektor, na miejscu mogą mi zrobić za jedyne 400 zł :D. Diagnosta nawet nie wiedział gdzie go szukać, bo mi serwo pokazywał cały czas.

Ja pierwszy raz o tym słyszałem :P, więc ani be ani me. Pojechałem na działkę,
rozebrałem bębny poprawiłem autoregulację i hula do tej pory :D. Gdybym oddał tam auto, to drogo by mnie wyszło wyregulowanie hamulców <hyhy>
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez krzyś » 22 cze 2014, o 20:32

Witam szanowne grono ;-) mam pytanko odnośnie korektora.. czy ktoś z tu obecnych użytkowników wywalał go całkowicie puszczając same rurki od pompy aż po tylne bębny? Jak się auto zachowuje podczas hamowania bez korektora?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 22 cze 2014, o 20:39

krzyś napisał(a):Jak się auto zachowuje podczas hamowania bez korektora?
Bez Abs-u koła staną dęba.W lecie da się jeździć,a w zimie to nie ciekawie,jak tył stanie dęba na śliskim.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzelu » 23 cze 2014, o 06:39

łukasz1983 napisał(a):Bez Abs-u koła staną dęba


łukasz1983

a jeździłeś bez, że tak mówisz ? Bo ja tak. W dawnym mk3 (1.4 cl) fabrycznie nie miałem korektora. Wywaliłem nawet te 2 rurki wkręcane na przewody hamulcowe zaraz za serwem pompy. I nic. Jeździłem w zimie i w lecie. Ani razu mi się nie zdarzyło zablokowanie tylnych kół.

W AGG też nie miałem korektora i przez gruby okres czasu nie działał mi ABS (czujnik). O ile w starym 1.4. jeździłem do 100 km/h to w tym i hamowanie ze 170 jakoś nic się nie działo.

Jeśli korektor był zakładany to znaczy, że miało to sens, więc nie polecam go wywalać. Niemniej jak ja miałem 60 KM pod maską to nie oszukujmy się...po co ?
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez łukasz1983 » 23 cze 2014, o 08:23

strzelu napisał(a):a jeździłeś bez, że tak mówisz ?
Jeździłem,i uwierz w zimie nie dało się jeździć.
strzelu, Musiałeś mieć kiepskie hamulce z tyłu.Jak nie masz abs-u i korektora to przy dobrych hamulcach i naciśnięciu ich na stop tył musi stanąć.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - dźwigi żywiec



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości