korektor siły hamowania

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

korektor siły hamowania

Postprzez agalew » 22 sie 2011, o 19:43

witam,

dzisiaj byłam na przeglądzie auta (golf III 1.9 TD) i wspaniałomyślny pan powiedział, że muszę wymienić korektor siły hamowania. ja osobiście nie czuje żadnych problemów podczas hamowania.

chodzi mi o to czy ten korektor jest rzeczą ważną czy mniej ważna ?? czy mechanik gołym okiem może sprawdzić czy jest zepsuty? czy można go jakoś wyczyścić bądź wyregulować ?? i czy można kupić jakiś tańczy np na szrocie ze skasowanego golfika czy musi być nówka sztuka?

pewnie zaraz zasypiecie mnie komentarzami, ze wszystko co jest związane z układem hamowania jest bardzo ważne... spokojnie, zdaję sobie z tego sprawę, ale chcę lepiej poznać to urządzenie

z góry dziękuję za wszystkie odp. uprzedzam, ze nie ogarniam za bardzo tematu, wiec proszę o bardzo proste tłumaczenie i jeśli podobny był to sorki:)
agalew
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22 sie 2011, o 19:41
Lokalizacja: Gd

korektor siły hamowania

 

Postprzez sirGrzesio » 22 sie 2011, o 19:52

korektor można śmiało usunąć, bez problemu auto daje sobie radę bez niego ;-)
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez agalew » 22 sie 2011, o 20:00

ale autko nie ma ABS ? czytalam, ze to ma jakieś znaczenie?

hah i co wroce na przeglad, bo koles dal mi 2 tyg na naprawe i mu powiem: naprawiłam = usunelam korektor :)
agalew
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22 sie 2011, o 19:41
Lokalizacja: Gd

Postprzez killah » 22 sie 2011, o 21:20

sirGrzesio napisał(a):korektor można śmiało usunąć, bez problemu auto daje sobie radę bez niego ;-)


oj nie kolego.

Może w lato i na bębnach.

Jak ma się z tyłu tarcze to siła hamowania tyłu jest za duża i kolektor musi ją regulować stosownie do ucisku osi tylnej.

Ogólnie napiszę jak to działa. Kolektor ma za zadanie niedopuścić do sytuacji że blokują ci się koła tylne podczas hamowania. A blokują się szybciej niż przednie ponieważ środek ciężkości idzie na przód podczas hamowania i tył jest odciążony przez co łatwiej zblokować koła. I wtedy poślizg murowany.

Kolektor ma w sobie taką rurkę (nie mam innego słowa na określkenie tego) która się wysuwa podczas wciskania podału hamulca. Czyli najpierw siła idzie na wysunięcie rurki a potem na hamulce. Czym niżej auto (opuszczone na gwincie, lub załadowane workiem pyrów) to rurka się wysuwa mniej przez co idzie większa siła na tył. Tak więc jeżdżący na glebach mają prawie max siłę hamowania dupy zawsze.

Uprzedzam pytanie. Kolektor nie wpływa na pracę hamulców przód. Na nie zawsze idzie MAX.

///

Ja teraz wstawiłem sobie tarcze tył i szczerze to boję się dać po hantlach mocniej żeby nie zblokować kół na tyle. Przed zimą na pewno go wstawię ponownie bo głupi mechanik mi go usunął a teraz nie został wstawiony bo znowu zostawiłem auto do głupiego mechanika. Nie wiem po co są mechanicy w PL ale ok.
killah
 

Postprzez pablomed » 22 sie 2011, o 23:10

agalew, skoro na przeglądzie powiedzieli do wymiany to pewnie cieknie, bo nie wierzę żeby przeprowadzali jakąś szczegółową kontrole jego działania. No więc właśnie nabyłem do żonkowego GTI sprawną używkę za 3 dychy. Wbrew różnym proroctwom nie było żadnych problemów z odkręceniem przewodów i teraz nic nie cieknie. To raczje najsensowniejsza opcja bo nowy korektor jesr bardzo drogi. Staraj się nie wywalać go. Natomiast nie jest prawda że korektory były zawsze montowane - wystarczy spojrzeć w katalog ETKA
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - dorabianie kluczy samochodowych wrocław cennik



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości