hamulce tył

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

hamulce tył

Postprzez madoniek » 5 paź 2008, o 10:42

Siemka mam problem z golfikiem a mianowicie gdy hamuje na ostro tył mało co hamuje... tzn. rególator hamowania czy jakoś tak ... ustawiałem go i nic ..wogóle cięcko jest zrobic zeby tył na asfalcie zachamował na "piski" koledzy pomózcie jak ten problem rozwiącac .. jakies 2 m-ce wczesniej wymieniałem cały tylni hamulec -bębny- cały komplet .bez bębnów.. a przed wczoraj przez ten deszcz i te hamulce o mały włos nie siedział bym w audicy.. wychamowałem dzięki ręcznemu.. :?: :kwasny: :zalamany: :zalamany:
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

hamulce tył

 

Postprzez SotoM » 5 paź 2008, o 11:21

witam koleżko.tył ci nie zahamuje tak zeby sie koła zblokowały.ja u sibie mam hamulce mam jakby auto z fabryki wyjechało.korektor siły hamowania poprostu działa. a ty u sibie masz ABS??
a jaki masz skok pedłu hamulca??wysoki jest czy jest miękki?? zmieniałeś cylinderki hamulcowe z tyłu?? był w ogole wymieniany płyn hamulcowy??
ja ci proponuje abyś podjechał na stację kontroli pojazdów i zrobił test hamulców na rolkach. pokaze ci siły hamowania i wtedy mogli byśmy coś wymodzić jak sie okaże ze coś jest nie tak z którymś tylnym kołem.
a jak zmieniałeś szczęki hamulcowe,to spojżałeś w jakim stanie jest rozpieracz szczęk?? ta duza blacha i tzw klin który przesówa sie w dół. tzw.regulator.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez madoniek » 5 paź 2008, o 11:28

nie mam ABS były wymieniane z tyłu szczęki te blachy całe mechanizmy ten klin tez ale płyn został ten sam był odpowietrzane wszystkie koła..ale nawet na trawie z górki i rosa była i nic ... przud hamuje a tył nie..nie wiem jak Ci z tym pedałem wytłumaczyc ..takie średni jest..
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez marcinkoz2910 » 5 paź 2008, o 11:42

kolego to jest wszystko w porządku kolektor siły hamowania uruchamia się wtedy gdy masz dociążone auto i wtedy koła hamują mocniej ale nigdy się nie zablokują no chyba że ręczny zaciągniesz... pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez madoniek » 5 paź 2008, o 11:47

i tak ma być..? kurde boje sie bo przud drze na smyka a tył nie... patrzyłem zeby zrobic bez korektora.. jakieś złączki bez korektora..na allegro i nic nie znalazłem moze macie jakies propozycje?? bo z tym korektoren sie troche boje ;-)
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez marcinkoz2910 » 5 paź 2008, o 11:50

Obrazek

[ Dodano: 2008-10-05, 11:53 ]
madoniek napisał(a):i tak ma być..?
tak ma być i nic tam nie czaruj bo sie zabijesz !! !! !! docisk szczenek w tyle jest regulowany za pomocą tego kolektora i w zależności od dociążenia jest silniejszy lub słabszy ale jak już napisałem nigdy nie zablokuje kołek na pedale nożnym...

[ Dodano: 2008-10-05, 11:55 ]
wyczytałem kiedyś że jest to temu tak zrobione aby tył podczas hamowania nie był bezwładny i temu jest tam takie hamowanie zależne od dociążenia :-)

[ Dodano: 2008-10-05, 11:56 ]
można to porównać chyba do bardzo prymitywnej kontroli trakcji pojazdu podczas hamowania...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez madoniek » 5 paź 2008, o 12:32

Aha :-) to dzięki wszystkim za pomoc..... ;-) pozostawie tak jak jest.... :mrgreen:
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez pablomed » 5 paź 2008, o 14:00

madoniek, można to oczywiście wyregulować przy korektorze bardziej fachowo jeśli cię to gnębi. Ale trzeba mieć dwa manometry które zmierzą ciśnienie płynu w tylnym i przednim kole podczas hamowania. Dane są w serwisówce, jakos chyba tak że jeśli z przodu 10 to z tyłu 5 atmosfer ale nie pamietam.
Mimo że oczywiście tył musi działać słabiej bo koła by sie zblokowały szybciej jak obciązone przednie i tył poleciałby w przód, to jednak też mam czasem wrażenie że ta siła hamowania z tyłu jest u mnie zbyt niska, bo jednak przy awaryjnym hamowaniu powinno sie dać zablokować wszystkie 4 kółka, a mnie sie to na asfalcie nie udało.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez madoniek » 5 paź 2008, o 15:49

heh no własnie mi tez sie nie udało ...ale dzięki za wskazówki pozdrawia ;-) m..
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez marcinkoz2910 » 5 paź 2008, o 20:14

pablomed napisał(a):jakos chyba tak że jeśli z przodu 10 to z tyłu 5 atmosfer ale nie pamietam.
tabelka z wartościami jest podana w moim screenshocie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Następna strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości