Hamulce bębnowe - problem który chcę rozwiązać

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Hamulce bębnowe - problem który chcę rozwiązać

Postprzez revor » 11 kwi 2012, o 16:47

Witam
Mam problem z hamulcami bębnowymi. Po pierwsze potrzebują wymiany szczęk i tu moje pierwsze pytanie - poradzę sobie z tym sam? Zaznaczę, że łożysko już sam wymieniałem :-)

Zaczęło się od tego, że w prawym tylnym kole cały czas szczęki tarły o bęben - delikatnie aczkolwiek stawiały opór kole, zorientowałem się po długim czasie używania auta.

Podjąłem się zdejmowania bębna i jak się okazało - było bardzo trudno bo szczęki zaparły bęben i zaczęły się schody, ale dałem radę jakoś to wytarać...

Okazało się, że cylinderek rozpierający szczęki jest po prostu zapieczony - do wymiany. Tu moje kolejne pytanie - jeśli go wymienię to muszę odpowietrzać wszystkie koła czy tylko to jedno?

Dodam jeszcze, że linka ręcznego od lewego koła chodzi bez problemu, natomiast od prawego praktycznie w ogóle nie chodzi... Dlaczego? Jak mam wyeliminować ten problem? Od czego zacząć?

Przy tym kole działającym bez problemu czyli przy lewym chciałem sprawdzić czy ten cylinderek chodzi poprawnie, podniosłem auto na lewarku, rozpędziłem koło i nacisnąłem hamulec - koło się zatrzymało, czyli tutaj z cylinderkiem WSZYSTKO jest ok, tak? Ja tak myślę, tylko chciałbym to potwierdzić.

No i na koniec - do tej pory gdy nie odkryłem tej awarii, a ona cały czas była to pedał hamulca muszę bardzo mocno wciskać żeby hamować, nie ma w ogóle czułości w tym pedale. To przez ten niesprawny cylinderek? Płynu w zbiorniczku jest OK.
Pozdrawiam
Zapraszam do skomentowania mojego Golfera ;)
http://www.golf3.pl/topics2/golf-mk3-aam-vt37083.htm
Avatar użytkownika
revor
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 01:10
Lokalizacja: Leszno

Hamulce bębnowe - problem który chcę rozwiązać

 

Postprzez greg_117 » 11 kwi 2012, o 16:52

Podłączam się do tematu chodź u mnie jest tylko problem z cylinderkami .... jak je wyjąć i wyczyścić :)
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez GrZeChU91 » 11 kwi 2012, o 16:57

revor napisał(a):poradzę sobie z tym sam?

Tak poradzisz sobie
revor napisał(a):muszę odpowietrzać wszystkie koła czy tylko to jedno?

Wszystkie....
revor napisał(a):Dlaczego? Jak mam wyeliminować ten problem? Od czego zacząć?

Mozliwe ze zerwana...Najlepiej kupić nowe nie duze koszty.....
revor napisał(a):koło się zatrzymało, czyli tutaj z cylinderkiem WSZYSTKO jest ok, tak? Ja tak myślę, tylko chciałbym to potwierdzić.

Najlepiej sciagni tez 2 strone...Zobaczysz stan szczek i cylinderka
revor napisał(a):No i na koniec - do tej pory gdy nie odkryłem tej awarii, a ona cały czas była to pedał hamulca muszę bardzo mocno wciskać żeby hamować, nie ma w ogóle czułości w tym pedale. To przez ten niesprawny cylinderek? Płynu w zbiorniczku jest OK.
Pozdrawiam

A kieby byla wymiana płynu hamulcowego??Może też czas wymienic??Ale najpierw napraw to co musisz i wtedy zobaczysz czy jest oki....

[ Dodano: 2012-04-11, 16:00 ]
Troche szukania i człowiek sie gubi....

http://www.golf3.pl/topics43/wymiana-cy ... t12406.htm
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez Paweu » 11 kwi 2012, o 19:50

Podłączam się do tematu chodź u mnie jest tylko problem z cylinderkami .... jak je wyjąć i wyczyścić :)


Czyszczenie cylinderków nie ma najmniejszego sensu... Nie ma co się łasić na zestawy naprawcze tych cylinderków bo po chwili i tak będzie ciec... I taka głupiego robota...

Cena 1 cylinderka to koszt w granicach 20-30 zł .. wiec najlepszym rozwiązaniem będzie kupno dwóch cylinderków.. I będziesz miał święty spokój... ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez revor » 11 kwi 2012, o 20:02

Jeśli chodzi o linkę to jest cała, kiedy pociągam za dźwignie ręcznego to tam przy regulacji widzę, że linka chodzi i stawia opór więc linka jest ok.

Co z tym drugim cylinderkiem? Wymieniać od razu drugą stronę też czy odpuścić sobie jeśli drugie koło działa tak jak opisałem wyżej? Nie chce rozbierać tego za nim zamówię części bo będę składał to u kumpla na warsztacie wiec podwójna robota bo musiałbym jeszcze to złożyć po oględzinach. Nie można stwierdzić tego po tym co napisałem? A szczęki i tak są w komplecie na dwie strony.

Płyn hamulcowy nie wiem kiedy był wymieniany, ja kupiłem Golfa pół roku temu i tego nie robiłem, nie wiem też jak wcześniej...
Zapraszam do skomentowania mojego Golfera ;)
http://www.golf3.pl/topics2/golf-mk3-aam-vt37083.htm
Avatar użytkownika
revor
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 01:10
Lokalizacja: Leszno

Postprzez GrZeChU91 » 11 kwi 2012, o 20:16

kup 2 cylinderki i spokoj.... bedziesz pewny ze masz tył zrobiony a ten co dobrze hamuje zawsze mozesz zostawic na zapas....
Jesli linka chodzi to regulacja pod zapalniczka podkrec ja....
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez revor » 11 kwi 2012, o 21:28

Tylko widzisz...chodzi o to, że linka lewego koła (tego ze sprawnym cylinderkiem i którego szczęki normalnie hamują chodzi bez problemu, a linka tego koła w którym szczęki były cały czas w pozycji obcierającej bęben rusza się i chodzi, ale bardzo słabo i raczej nie na tyle, żeby zaciągać ręczny pomimo to stawia bardzo duży opór i mało się wyciąga...
Zapraszam do skomentowania mojego Golfera ;)
http://www.golf3.pl/topics2/golf-mk3-aam-vt37083.htm
Avatar użytkownika
revor
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 01:10
Lokalizacja: Leszno

Postprzez GrZeChU91 » 11 kwi 2012, o 21:41

http://images43.fotosik.pl/320/d936a4d59d3cc793.jpg

tam gdzie linka wchodzi zobacz czy ten rozpierak nie jest zapieczony....(nie patrz na ta szczałke bo to jest po prawej stronie jak patrzysz na zdjecie)
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez michaal » 12 kwi 2012, o 10:15

Podjąłem się zdejmowania bębna i jak się okazało - było bardzo trudno bo szczęki zaparły bęben i zaczęły się schody, ale dałem radę jakoś to wytarać...

Tak się dzieje zawsze. W celu wyeliminowania tego, trzeba włożyć śrubokręt w otwór po śrubie od koła i podnieść część płaska w celu zluzowania samoregultora. Najlepiej ściągnij sobie książkę typu sam naprawiam golf III i tam będzie opisane co i jak masz zrobić
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez revor » 12 kwi 2012, o 12:56

To nie było normalne. Szczęki cały czas podczas jazdy tarły o bęben. Zmieniałem łożysko wcześniej już w drugim kole i tam bęben zszedł normalnie.
Zapraszam do skomentowania mojego Golfera ;)
http://www.golf3.pl/topics2/golf-mk3-aam-vt37083.htm
Avatar użytkownika
revor
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 01:10
Lokalizacja: Leszno

Postprzez GrZeChU91 » 12 kwi 2012, o 13:49

Tak kolega michaal dobrze pisze tam jest regulacja szczek jak bardzo maja być rozpychniete....Ale nie powinno trzec!!
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez revor » 23 kwi 2012, o 16:55

A dlaczego trzeba odpowietrzać wszystkie koła jeśli będę grzebał tylko przy lewym tylnym? :-) Wytłumaczy mi to ktoś?
Zapraszam do skomentowania mojego Golfera ;)
http://www.golf3.pl/topics2/golf-mk3-aam-vt37083.htm
Avatar użytkownika
revor
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 01:10
Lokalizacja: Leszno


- - - centrumalpejska.pl/fizjoterapia-w-sporcie/



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości