Demontaż i montaż bębna hamulcowego

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Demontaż i montaż bębna hamulcowego

Postprzez hellaflush » 17 lip 2013, o 23:01

Hej, mam zamiar przesmarować sobie te piszczące elementy w bębnach, które piszczą przy odpuszczaniu pedału hamulca. No i tu mam kilka pytań.

Trzeba najpierw zwolnić "blokadę"
Obrazek

Ale pytanko mam jak później ten bęben poprawnie założyć? Bo trzeba skasować luzy to raz a dwa, że bęben nie wchodzi tak łatwo :P
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Demontaż i montaż bębna hamulcowego

 

Postprzez Paweu » 17 lip 2013, o 23:11

hellaflush napisał(a):Hej, mam zamiar przesmarować sobie te piszczące elementy w bębnach, które piszczą przy odpuszczaniu pedału hamulca


Smar miedziany najlepiej.

hellaflush napisał(a): trzeba skasować luzy to raz a dwa, że bęben nie wchodzi tak łatwo


Po ustawieniu tego dzyndzla bęben powinien wejść bez problemu. jeśli masz progi na bębnie to przydałby się je przetoczyć.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4272
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez hellaflush » 19 lip 2013, o 13:44

No i wszystko poszło gładko, nasmarowane smarem miedziowym i dalej piszczy... Na parkingu można oszaleć od tego dźwięku. Najlepiej jak pada deszcz to wtedy jest cisza :P No nic muszę chyba ściągnąć te szczęki i nasmarować ile się da przy tej tarczy kotwicznej jak nie pomoże to wymiana szczęk albo zmiana na tarcze...
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Paweu » 19 lip 2013, o 16:59

hellaflush napisał(a):albo zmiana na tarcze...


No niestety chyba tylko ta opcja rozwiąże ten problem.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4272
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez hellaflush » 20 lip 2013, o 16:07

Drugi dzień walki z bębnami. Kupiłem smar w sprayu, sprężone powietrze, pędzelek i kilka pierdół i udało się, cisza :yay: Sprężonym powietrzem przewiałem cały syf z bębnów, wyczyściłem, na to poszedł smar w sprayu i dodatkowo nawaliłem w te ocierające miejsca smar miedziowy. Efekt ok, pisków brak - zobaczymy na jak długo :P Jak ktoś ma jakieś pytania na ten temat to śmiało zadawać :hyhy:
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez prezesik » 20 lip 2013, o 19:54

hellaflush napisał(a):Drugi dzień walki z bębnami. Kupiłem smar w sprayu, sprężone powietrze, pędzelek i kilka pierdół i udało się, cisza :yay: Sprężonym powietrzem przewiałem cały syf z bębnów, wyczyściłem, na to poszedł smar w sprayu i dodatkowo nawaliłem w te ocierające miejsca smar miedziowy. Efekt ok, pisków brak - zobaczymy na jak długo :P Jak ktoś ma jakieś pytania na ten temat to śmiało zadawać :hyhy:
zaznacz na foto z pierwszego postu które miejsca przesmarowałeś, chętnie zrobię to u siebie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez hellaflush » 20 lip 2013, o 20:13

W tych miejscach szczęki ocierają o tarczę kotwiczną i powodują pisk. Najlepiej zdjąć szczęki ale nie trzeba. Dobrą rzeczą jest smar w sprayu z rurką bo można tam się łatwo dostać. Dodatkowo można przesmarować sprężynki i tam gdzie są nity.


Obrazek
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez pawlacz » 19 sie 2013, o 20:57

Ja wlasnie czytalem ze to ta sprezyna powoduje pisk i trzeba ją nasmarowac. Niestety tez mam ten problem ale sie obawiam ze nia dam rady poskladac tego spowrotem :/
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez hellaflush » 19 sie 2013, o 21:23

Sprężyna nie piszczy. Temat już jest wyczerpany bo wszystko czarno na białym co trzeba zrobić a wcale nie musisz tego ściągać. Smar miedziowy w sprayu i psikasz wszystko co jest za szczękami czyli tą tarczę.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez AdiK__ » 19 sie 2013, o 22:42

Nie lepiej kupić nowy zestaw montażowy np z ATE? Kosztuje około 35zł a nie bawić się w smary i inne duperele? Z resztą co kto woli ;p a poskładanie tego jest bajecznie proste ;p jeśli myślisz że nie podołasz zrób zdjęcie przed demontażem i poskładaj na nowych częściach tak samo.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości