co wymieniać prewencyjnie w układzie ham. ?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

co wymieniać prewencyjnie w układzie ham. ?

Postprzez przemke » 4 gru 2012, o 10:07

Starość mojego golfa (GL z 92r., 1.8aam) już mnie często ogólnie irytuje ale na razie muszę z nim żyć, zwłaszcza, że sporo było w nim ostatnio robione, w tym przednie klocki i tarcze i płyn.
Jednak jak się słyszy czasem historie o nagłym braku hamulców gdzieś tam u kogoś z jakiegoś powodu to rośnie obawa.
Jestem wciąż słaby w te klocki ;) więc mam pytanie do Was: czy zdarzało się komuś/słyszeliście o takich sytuacjach w trójeczce i co było wtedy przyczyną ? Co może zawieść nagle i warto było by to prewencyjnie wymienić, a gdzie wizualna inspekcja jest wskazana? serwo, pompy, przewody itp. ? Troche trudno szukać po forum tego tematu.
Nadmienię, że sam nic nie robię, mogę tylko sugerować zaufanemu mechanikowi.
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

co wymieniać prewencyjnie w układzie ham. ?

 

Postprzez trollu » 4 gru 2012, o 11:25

jak ja niedawno robiłem hamulce to mechanik mi mówił że główną przyczyna wycieków są zaciski z tyłu. wymieniałem klocki i tarcze z przodu, do tego doszły nowe tłoczki z gumkami, odpowietrzniki były ok. jeżeli nie masz grubego wycieku to raczej nie będziesz miał sytuacji, że nagle braknie hamulcy ale jak będzie mały wyciek, będzie mało płynu lub będą jakieś problemy z np z serwo to może się zdarzyć że będzie trzeba pompować pedał nogą żeby auto zaczęło hamować.
ja bym sprawdził zaciski z całym osprzętem (tłoczki, gumki etc), wężyki od podciśnienia pod maską, poziom płynu, stan klocków i tarcz to oczywistość ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Paweu » 4 gru 2012, o 12:41

przemke napisał(a):czy zdarzało się komuś/słyszeliście o takich sytuacjach w trójeczce i co było wtedy przyczyną ?


no ba... ;-)

Radziłby Ci sprawdzić stan przewodów hamulcowych.. czy nie są gdzieś pognite. chyba nie muszę tłumaczyć z czym to się wiąże.. :luka:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4272
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez przemke » 6 gru 2012, o 17:56

Spoko, dzięki za sugestie a jeśli ta pompa będzie miała problem to od razu całkiem może paść ? Wtedy objawy podobne jak przy problemie z tym serwem ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław





Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość