Bębny jak zdjac

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Bębny jak zdjac

Postprzez akwodahs » 22 maja 2010, o 20:57

Witam, pytanie dla większości forumowiczów trywialne. Przymierzam się do ściągnięcia bębnów, celem przesmarowania szczęk, bo piszczą mi hamulce z tyłu przy odpuszczeniu pedału. Nigdy tego nie robiłem, a wolałbym przed robotą mieć dokładne info jak się ściąga bębny. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
akwodahs
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 sty 2008, o 22:42
Lokalizacja: Gdańsk

Bębny jak zdjac

 

Postprzez prezesik » 22 maja 2010, o 21:03

Zdejmujesz kapselek, wyjmujesz zawleczkę, odkręcasz śrubę i ściągasz bęben.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pawelek03576 » 22 maja 2010, o 21:38

prezesik25 napisał(a):Zdejmujesz kapselek, wyjmujesz zawleczkę, odkręcasz śrubę i ściągasz bęben.

dosyć ogólna odpowiedź ale wydaje mi się że jeśli nie wiesz jak ściągnąć bęben to możesz mieć problem z założeniem go bo trzeba wyregulować luz na łożyskach a do tego trzeba już troche praktyki i jeszcze poszukaj na forum co i jak bo w jednym z tematów jest opisane jak odblokować mechanizm kasowania luzu szczęk a to bardzo pomaga w ściągnięciu bębna ( bez użycia młotka )
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez kermid » 22 maja 2010, o 22:18

Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez jerro » 23 maja 2010, o 01:05

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118939&start=0
Oczyść całość i nałóż trochę smaru pod te sprężynki pokazane na zdjęciu nr 11. Porusz kilka razy szczękami, żeby rozprowadzić smar. U mnie po takim zabiegu przestało piszczeć.

Na koniec regulacja luzu łożysk -tył
- dokręcić mocno nakrętkę obracając jednocześnie w obu kierunkach tarczę lub bęben, jest to konieczne w celu osadzenia łożysk w bieżniach, następnie poluzować nakrętkę.
- z powrotem dokręcić nakrętkę tak, aby można było jeszcze poruszyć wkrętakiem podkładkę nakrętki ( na rysunku pokazano, że ma się przesuwać w bok)
- w tym położeniu nałożyć zabezpieczenie nakrętki i wsunąć nową zawleczkę, jeżeli zawleczka nie daje się włożyć, należy nakrętkę nieco dokręcić, ale podkładka nadal powinna dawać się przesuwać
jerro
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 16:33
Lokalizacja: K-Koźle





Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron