abs + eds jakie były monowane w mk3

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

abs + eds jakie były monowane w mk3

Postprzez maqs57 » 8 cze 2014, o 13:58

witam

moje pytanie jak w temacie czy były 2 rodzaje przed '95 i po - abs z eds ???
i czy ze sterownika koło serwo wychodziły wszystkie kable, czy z serwo cześć i gdzieś dalej do sterownika eds ( pod kanapę tył czy gdzieś w środku)
pytam dlatego bo mam do kupienia abs z eds z toledo i koło serwo nie ma kabli do czujników
i czy to będzie działać a jeśli nie czy muszę szukać abs z eds tam gdzie były tarcze przód 288 czy nie

z góry dzięki za odpowiedz
maqs57
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 23:45
Lokalizacja: legnica
Silnik: abf+
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

abs + eds jakie były monowane w mk3

 

Postprzez miras200888 » 8 cze 2014, o 15:10

Z tego co.mi wiadomo to w golfach był tylko ABS, w pasacie b3 był ABS z eds
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Grzesiek2507 » 8 cze 2014, o 15:29

miras200888, vr mial cos co mialo dzialac w podobny sposob.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez maqs57 » 8 cze 2014, o 16:00

2.0 16v abf i vr6 2.8 i 2.9 mialy abs i eds
maqs57
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 23:45
Lokalizacja: legnica
Silnik: abf+
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez miras200888 » 8 cze 2014, o 16:14

Grzesiek2507, koleszka.miał u siebie w b3 z vr6.
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez murgen » 9 cze 2014, o 07:55

Ja u siebie mam fabrycznie abs z eds a silniczek 2.0 115km 96r.
Byly 2 rodzaje abs w golfach, strsze z sterownikiem pod tylna kanapa i nowsze ze sterownikiem przy pompie abs. Jak masz starszy typ to trzeba wymienic kompa i wiazke albo 2 przewody dokladac do wiazki z tego co pamietam, jak masz nowszy to wkladasz tylko nowa pompe i adaptujesz przez vag i eds dziala.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 435
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez miras200888 » 9 cze 2014, o 15:11

a mam pytanie odnosnie pompy abs , wymontowałem sobie z innego mk3 lecz własnie on miał sterownik pod tylną kanapą i czy podpasuje mi ta nowsza wiązka ? czy musze miec z tym sterownikiem ??
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez murgen » 9 cze 2014, o 15:19

miras200888 napisał(a):a mam pytanie odnosnie pompy abs , wymontowałem sobie z innego mk3 lecz własnie on miał sterownik pod tylną kanapą i czy podpasuje mi ta nowsza wiązka ? czy musze miec z tym sterownikiem ??


Nie za bardzo lape sens posta.... masz nowy typ abs a chcesz zamontowac stary ?
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 435
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez miras200888 » 9 cze 2014, o 16:32

Mam pompę z serwem od mk3 z 95 r i ABS jest ten starszy, chodzi mi czy jak Podepne instqlacjie do niego nowszegobtypu czy będzie działać poprawnie ten ABS? Chodzi o tą co była montowana w 97r
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Pozor » 9 cze 2014, o 16:44

Co do EDS to radzę to przemyśleć, bo jeżeli będziesz jeździł spokojnie to ok i EDS się będzie idealnie nadawał. Ale jeżeli lubisz od czasu do czasu powariować to dyfer pójdzie w kosmos a mianowicie satelity urwie. Przez to że EDS używa układu hamulcowego to powstrzymywania poślizgu,i jak nałożą się na siebie dwie duże siły (przyśpieszania i hamowania ) na raz to będzie efekt jaki opisałem,AUDI w swoich 80 mają wyłącznik ABS właśnie do tego.
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez murgen » 9 cze 2014, o 18:41

miras200888 napisał(a):Mam pompę z serwem od mk3 z 95 r i ABS jest ten starszy, chodzi mi czy jak Podepne instqlacjie do niego nowszegobtypu czy będzie działać poprawnie ten ABS? Chodzi o tą co była montowana w 97r


Czyli musisz kupic pompe z eds i komputer z eds. I albo wiazke, albo dolozyc te przewody,albo przelozyc wiazke z nowego typu i pompe zbokowana ze sterownikiem. Ciezko te pompy dostac, duzo latwiej kupic swap starszego modelu.

Co do trwalosci to sie nie wypowiem bo ja mialem fabrycznie z eds ale jak sprawdzilem to siedziala u mnie pompa z absem tylko, pewnie sie rypla i ktos wymienil na zwykly. Wstawilem na zime z edsem i na razie skrzynia sie nie rozpadla a u mnie ma ciezkie zycie golf. Eds sobie popracowal tyle ze raczej snieg bloto itp, po asfalcie raczej syncro ciezko cos dluzszego niz pisk zrobic.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 435
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez dave20 » 9 cze 2014, o 20:37


Co do EDS to radzę to przemyśleć, bo jeżeli będziesz jeździł spokojnie to ok i EDS się będzie idealnie nadawał. Ale jeżeli lubisz od czasu do czasu powariować to dyfer pójdzie w kosmos a mianowicie satelity urwie. Przez to że EDS używa układu hamulcowego to powstrzymywania poślizgu,i jak nałożą się na siebie dwie duże siły (przyśpieszania i hamowania ) na raz to będzie efekt jaki opisałem,AUDI w swoich 80 mają wyłącznik ABS właśnie do tego.*


wnioskując po tym co piszesz eds powinien być montowany tylko i wyłącznie do 1,4. :/ a wg większości użytkowników eds był pakowany do mocniejszych maszyn. co jak co ale chyba w VW wiedzieli co wkładaą do aut. był to system wspomagający a nie utrudniający życie. gdyby miało to mielić skrzynie każdego vr'a czy abf'a to by tego nie montowali. mam rację czy się mylę?

eds działa tylko do prędkości 40 km/h, koło w poślizgu osiąga taką prędkość w mgnieniu oka, więc eds działa tylko chwilkę i się wyłącza. nie raz zimą specjalnie jeżdziłem po śniegu tak zeby ten system trochę popracował i eds włączał się co chwile, mimo to nie spaliłem pompy no i skrzynie też jeszcze mam sprawną..

[ Dodano: 2014-06-09, 19:52 ]
a co do pytania z tematu. były 2 rodzaje: do 95 ze sterownikiem abs/eds pod kanapą i po 95 sterownik pod maską zespolony z pompą. ZAWSZE sterownik był jeden (albo pod kanapą albo pod maską) i odpowiadał za abs i eds. Jeden sterownik. kable z czujników szły do sterownika i dopiero ze sterownika wiązka do pompy. eds działa na czujnikach abs'u więc nie ma jakichś dodatkowych kabli czy czujników z kół.
to co masz do kupienia to pewnie starszy typ wiec tak jak pisałem kable z czujników z kół idą pod kanapę do sterownika.

wielkość tarcz nie ma znaczenia.
Avatar użytkownika
dave20
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 23:28
Lokalizacja: Janowo/Bydgoszcz

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości