[MK4] 2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej po

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

[MK4] 2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej po

Postprzez majuDJ » 8 sie 2013, o 23:37

Opiszę cały problem. Byłem w Warszawie, tam nagle starł mi się do gołej blachy jeden klocek w prawym tylnym kole, w drugim było jeszcze jakieś ok 0,5cm do końca. A ten drugi starł się nagle, jak bym zdarł za jednym hamowaniem ostrzejszym 0,5cm kocka. Byłem zmuszony wracać i nie mogłem wymienić klocków i tarcz na miejscu. Przejechałem jakieś 350km, metal tarł o metal, ale jechałem bardzo delikatnie i powoli byle dojechać. Zauważyłem, że za każdym razem jak hamowałem to prawe tylne koło tarło metal o metal jeszcze jakiś kawałek i cichło ( chyba nie odbijało lub się coś zapiekło).

Podjechałem do mechanika kupiłem dwie tarcze tylne Skody, klocki włoskiej firmy LPR wymienił i myślałem, że będzie po problemie.
Odebrałem auto pojechałem na miasto zrobiłem z jakieś 15km, max zatrzymałem się na 4 skrzyżowaniach przyhamowałem na 2 rondach, i jakieś 2,5km przejechałem z prędkością 90km/h wysiadam z auta a tu smród spalenizny dym unosi się z prawego tylnego, od palących się klocków a tarcza cała prawie czerwona. Właśnie wydawało mi się, że auto było nieco zamulone.

Wiec pojechałem znowu do mechanika zostawiłem mu auto wróciłem i miał sprawdzić i przeczyścić tłoczek czy coś takiego bo mogło się zapiec. Odebrałem znowu auto ta sama trasa jakieś 15km po mieście, auto jakieś zrywniejsze, ale wysiadam czuć jeszcze lekki swąd spalenizny tarcze nie są już czerwone, ale różnica w temperaturze felgi jest powiedziałbym 2 krotna. Tylna lewa felga jest ciepła, a tylna prawa tam gdzie był niby tłoczek czyszczony jest gorąca aż parzy :( a to tylko 15km po małej mieścinie.

Czyli mam rozumieć, że dalej coś jest nie tak? Czy nagle koło z przesmarowanym tłoczkiem zaczęło 2 razy mocniej hamować od drugiej strony i temperatura jest dlatego 2 razy wyższa. Co mam zrobić kupić nowy tłoczek z uszczelkami http://allegro.pl/reperaturka-tloczek-s ... 65217.html

Czy problem może być gdzieś indziej?
Gdzie się najlepiej udać by rozwiązać problem na szarpaki do okręgowej stacji kontroli pojazdu?
majuDJ
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 03:33
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin

[MK4] 2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej po

 

Postprzez saszelqq » 9 sie 2013, o 13:57

Może ręczny masz za mocno naciągnięty? Wcześnie "łapie"? Mechanik mi kiedyś za mocno naciągnął i bęben z jednej strony robił się gorący, poluzowałem troszkę i po problemie było ;)
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 9 sie 2013, o 15:46

majuDJ napisał(a):Czy problem może być gdzieś indziej?
Gdzie się najlepiej udać by rozwiązać problem na szarpaki do okręgowej stacji kontroli pojazdu?


Temat znany z autopsji... I to niestety norma że tylne hamulce często wymagają rgeneracji w mk4.

saszelqq napisał(a):Może ręczny masz za mocno naciągnięty? Wcześnie "łapie"?


Tu masz trochę racji...

majuDJ napisał(a):Czy nagle koło z przesmarowanym tłoczkiem zaczęło 2 razy mocniej hamować od drugiej strony i temperatura jest dlatego 2 razy wyższa. Co mam zrobić kupić nowy tłoczek z uszczelkami http://allegro.pl/reperat...3458465217.html


Kupić zestaw naprawczy taki jak przedstawiłeś w linku z tym że taki zestaw dobiera się pod rodzaj zacisku oraz średnicę tłoczka. Czyli musisz zmierzyć średnicę toczka oraz odczytać nazwę zacisków.. Albo trw albo Lucas. I radziłbym zakupić ten zestaw w sklepie a nie na allegro. Do tego smar do tłoczków ATE.

Druga sprawa... W tylnych zaciskach mk4 są dzwigienki do których przymocowane są linki hamulca ręcznego ..One również często się zapiekają.

Po trzecie... Jak wspomniał saszelqq, możesz mieć problemy z samymi linkami... zaśniedziały i stoją.

Do sprawdzenia:

1.Czy tłoczek w zacisku cofa się normalnie czy trzeba użyć sporej siły - jeśli tak to do regenracji/ tudzież przeczyszczenia jeśli nie będzie wżerów na powierzchni tłoczka.

2. Dźwigienka hamulca ręcznego... Czy cofa się po zaciągnięciu ręcznego bez problemu czy zatrzymuje się w połowie i stoi - jeśli stoi to do rozebrania i wiadomo co dalej.

3. Linki ręcznego... Czy poruszają się bez oporów w pancerzu czy nie - jesli nie to do wymiany bo wstrzykiwanie oleju jest dobrym pomysłem ale na krótko. A i jeśli będziesz kupował linki to albo spisz numery linek albo po zdemontowaniu idz z nimi do sklepu i pokaż że chcesz o takiej długości.. Bo były podaj dwa typy... jedne dłuższe drugie krótsze. ;-)

Tyle. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4272
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez majuDJ » 9 sie 2013, o 18:52

Nie miałem nerwów do tego majstra, byłem już raz z reklamacją to przetrzymywał 2 dni dopiero po kilku telefonach pod koniec 2 dnia raczył powiedzieć, że poprawił. Pojechałem, dziś do innego podniósł auto na podnośniku hydraulicznym i zakręcił kołem i koło prawie nie dało się ruszyć, podłubał , pogrzebał czymś psyknął wydmuchał rdze sprężonym powietrzem i koło się kręci, bez oporu. Natomiast tamten po reklamacji trzymał 2 dni auto i nawet tego nie sprawdził. Zapłaciłem za usługę 30zł i mam po problemie w ciągu 15minut .

Rozkręcił śrubę zaznaczoną niebieskim kolorem na fotce i tam czyścił bo tam trzymało. Nie wiem jak to fachowa się nazywa.
Zasugerował mi, że tam koło linki hamulca ręcznego powinna być taka sprężyna rozprężająca (coś jak ta na zdjęciu obcinaka, zaznaczona tam czerwonym kolorem wchodzą w tą jedna i drugą dziurkę. Czy to jego błędne domysły. Znowu u Cedrycha niczego takiego nie ma tam.

Obrazek

Obrazek
majuDJ
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 03:33
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin

Postprzez Paweu » 9 sie 2013, o 20:44

majuDJ napisał(a):Zasugerował mi, że tam koło linki hamulca ręcznego powinna być taka sprężyna rozprężająca


Tego Ci nie powiem. Ale chyba nie.

Ta dźwigienka często się zapieka. Niestety kiedyś problem się powtórzy... Najlepiej byłoby rozebrać mechanizm. No ale skoro działa to dobrze. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4272
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio





Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości