1.4 Regulacja siły hamowania, oraz grzejący się bęben

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

1.4 Regulacja siły hamowania, oraz grzejący się bęben

Postprzez Marus1233 » 28 sie 2014, o 19:33

Witam.
1) Od dłuższego czasu miałem problem z korozją tłoczka lewego tylnego hamulca, co powodowało że czasem potrafił się on bardzo mocno zagrzać, oraz z generalnie małą siłą hamowania tylnej osi (wina korektora). Czyszczenie cylinderków z rdzy, smarowanie i na pół roku był spokój. Ostatnio postanowiłem to zrobić definitywnie, i kupiłem zestaw szczęk oraz cylinderków hamulcowych. Niestety po wymianie kompletu tym razem prawy bęben zaczął się grzać podczas normalnej jazdy (wcześniej z tą stroną nigdy nie było problemu). Sprawdziłem wszystko 2 razy, bęben nie ma wyczuwalnego progu, cylinderek chodzi bez oporu, sprężyny ściągają szczęki a ramię rozpieraka od hamulca ręcznego ma ok 2 mm luzu. Koło kręci się bez oporów, nie mam pojęcia co powoduje taki stan rzeczy.
2) Niestety ciągle tylna oś hamuje słabo, chociaż równo (powinny działać ok 2-3 razy mocniej). Z uwagi na fakt, że jest to 1.4 ABD w gołej wersji nie posiada on standardowego korektora przy belce, tylko 2 dławiki wkręcone w pompę hamulcową. Posiada ktoś jakieś doświadczenie, i informacje które mogą być przydatne przy korekcji? Planowałem wykręcić jeden, i licząc obroty powiększyć dwukrotnie przepływ, po czym powtórzyć to z drugim dławikiem.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

1.4 Regulacja siły hamowania, oraz grzejący się bęben

 

Postprzez MiroGti » 28 sie 2014, o 19:45

A układ dobrze odpowietrzyłeś? linki od ręcznego nie za bardzo podciągnięte ? może pancerz gdzieś przytarty i wolniej linka odbija od ręcznego i koło grzeje
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Gaduła
 
Posty: 835
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Marus1233 » 28 sie 2014, o 20:43

Przy popuszczonej dźwigni ręcznego między rozpierakiem a ramieniem za które ciągnie linka jest ok 2 mm luzu. Dopiero zaciągnięcie ręcznego na 1 ząbek kasuje ten luz, celowo tak ustawiłem, bo była to moja pierwsza myśl - że nie odbija ręczny. Niestety to nie to. Zastanawiam się, czy to nie łożysko wewnętrzne - mimo że nie huczy ani nie ma luzu większego niż roboczy.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez MiroGti » 28 sie 2014, o 20:51

Marus1233 napisał(a):Zastanawiam się, czy to nie łożysko wewnętrzne - mimo że nie huczy ani nie ma luzu większego niż roboczy.

musiało by się dobrze zatrzeć żeby grzało się ,chyba ze za mocno masz skręconą śrubę co kasuje luz ,to w tedy jest to możliwe ale podobno obracasz kołem normalnie :?: wydaje mi się że szczęki są pasowne i muszą się do bębna ułożyć ,jeśli to grzanie nie jest takie że koło parzy to bym pojeździł trochę na ręcznym i się dotrą ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Gaduła
 
Posty: 835
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Marus1233 » 29 sie 2014, o 12:15

Jeśli jeżdżę do 80 km/h to bęben można bez problemu dotknąć ręką. Gorzej jeśli zrobię trase jak np. wczoraj - 20 km przy 100 km/h to bęben się rozgrzewa znacznie - na oko (a właściwie rękę) ponad 100 stopni.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez MiroGti » 29 sie 2014, o 18:34

20 km przy 100 km/h to bęben się rozgrzewa znacznie - na oko (a właściwie rękę) ponad 100 stopni.

no to w sumie się grzeje :-o a samoregulator dobrze działa ? tzn ta blokada jego czy faktycznie działa ,czy czasem się sama nie podciąga ? chyba że zrobisz taki myk i te szczęki co się grzeją dasz na drugą stronę i zobaczysz czy dalej się to koło grzeje ,trochę zachodu ale może te szczęki jakieś lewe :?:
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Gaduła
 
Posty: 835
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Marus1233 » 30 sie 2014, o 20:34

Ok, dzięki za pomoc w sprawie grzania bębna. Teraz pozostaje druga kwestia - regulował ktoś siłę hamowania tylnej osi tymi dławikami/zaworami przy pompie hamulcowej? Zależy mi na tym, bo przód dosyć mocno nurkuje.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Paweu » 31 sie 2014, o 19:12

Marus1233 napisał(a):Zależy mi na tym, bo przód dosyć mocno nurkuje.


Sprawność przednich kolumn badana ? Może nadszedł ich czas i stąd to nurkowanie ?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4272
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Marus1233 » 2 wrz 2014, o 18:50

Jeszcze raz w sprawie tego przegrzewania się. Sprawy wyglądają tak, że samoregulator się za mocno naciąga przyhamowując koło... Tylko co jest tego przyczyną - złe dopasowanie szczęk do bębna?? Z drugiej strony wszystko jest złożone identycznie i hula aż miło. Postanowiłem póki co pozbyć się klina oraz sprężyny samoregulatora - pedał co prawda wpada znacznie głębiej, ale niech się spróbują dopasować podczas hamowania.
Kolumny z przodu mają 75% sprawności, tył ma 85% (amory nówki sztuki kayaby, zakładane razem z kompletem hamulców tylnych). Diagnosta stwierdził że więcej niż 85% mieć nigdy nie będą, ze względu na np. sprężystość opon.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza





Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość