Wyrzuca płyn

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Wyrzuca płyn

Postprzez Fannadill » 8 gru 2013, o 13:16

Witam. Otóż mam golfa 3 1.6 (75 km) abu. I mam problem z płynem chłodniczym. Chodzi o to że mój golfik wyrzuca płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego. W piątek zmieniłem korek na nowy, więc to nie jego wina. Uszczelka pod głowicą myślę że jest ok, ponieważ nie ubywa, ani nie przybywa oleju, nie ma "masła" pod korkiem wlewu oleju, samochód nie kopci. Dziwne jest też to, że nie ważne czy przejadę 5 czy 50km temperatura silnika zawsze jest na ok. 70 stopniach. Wie ktoś co może być przyczyną tego że mi ten płyn ucieka?
Fannadill
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 gru 2013, o 13:06
Lokalizacja: Opole

Wyrzuca płyn

 

Postprzez łukasz1983 » 8 gru 2013, o 14:00

Fannadill,Dobrze masz odpowietrzony układ? Odkręć na zimnym odpal auto i niech chodzi do włączenia wentylatora.
Fannadill napisał(a):Dziwne jest też to, że nie ważne czy przejadę 5 czy 50km temperatura silnika zawsze jest na ok. 70 stopniach.
To może być wina termostatu (cały czas jest otwarty)
Po przejechaniu powiedzmy 3 km masz ciepłe oba węże od chłodnicy?

[ Dodano: 2013-12-08, 13:01 ]
Fannadill napisał(a):Uszczelka pod głowicą myślę że jest ok, ponieważ nie ubywa, ani nie przybywa oleju, nie ma "masła" pod korkiem wlewu oleju, samochód nie kopci.
A nie koniecznie,bo mogła polecieć w ten sposób,że walą spaliny do układu chłodzenia.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 8 gru 2013, o 14:12

Ostatni wariant, czyli uszczelkę pod głowicą przerabiałem u siebie 3x w ten sam sposób - spaliny dostawały się do układu chłodzenia, węże były twarde jak kamień, temperatura moment rosła do 100-110 stopni i wywalało płyn.
Jw kolega twierdzi - termostat nie domyka i moje zdanie - walnięta uszczelka pod głowicą.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Fannadill » 8 gru 2013, o 15:21

Po przejechaniu powiedzmy 3 km masz ciepłe oba węże od chłodnicy?
No powiem Ci że górny wąż jest mocno ciepły, za to dolny jest letni...

Dobrze masz odpowietrzony układ? Odkręć na zimnym odpal auto i niech chodzi do włączenia wentylatora.
Mam nadzieję że jest dobrze odpowietrzony. Węże nie robią się twarde gdy auto się już trochę rozgrzeje. Dzisiaj zrobiłem tak jak mówisz, i stałem jakieś 15min to wskazówka temp. dopiero ledwo co się podniosła. A co do tego wentylatora, to właśnie chodzi o to że samochód po ok. 15 minutach jazdy wciąż pokazywał około 70 stopni, a co za tym idzie wentylator się nie włącza. Podłączyłem go "na krótko" żeby zobaczyć czy w ogóle jest sprawny, no i działa.


I jeszcze jedno. Myślicie że jeżeli jest uszkodzony termostat, to dlatego "wypluwa" płyn?
Fannadill
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 gru 2013, o 13:06
Lokalizacja: Opole

Postprzez prezesik » 8 gru 2013, o 15:35

A tak w ogóle to Ty masz płyn w układzie, czy wodę? Wodę szybciej będzie wywalać, bo będzie wrzeć, a płyn nie.
Wg mnie silnik zbyt szybko się rozgrzewa, choć z drugiej strony z Twojego postu wynika, że termostat się nie domyka lub się zablokował w takiej pozycji, że lekko przepuszcza płyn, ale nie przepuści nic więcej nawet po porządnym rozgrzaniu silnika co powoduje gotowanie i wywalanie płynu.
Wymień termostat na niemieckiego Wahlera, nie kupuj czasem francuskiego Verneta, bo do silników vw się nie nadaje.
Czujnik w chłodnicy nie włączy Ci wentylatora jak nie będzie miał styczności z gorącym płynem. Dla pewności możesz go wymienić, jeden element już wyeliminujesz.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez łukasz1983 » 8 gru 2013, o 15:40

Fannadill napisał(a):No powiem Ci że górny wąż jest mocno ciepły, za to dolny jest letni...
Jak dla mnie to ewidentnie wina jest w termostacie.Po 3 km dolny wąż nie powinien być letni,powinien być zimny.
Miałem to samo,tzn. termostat się nie domykał i max 70*C miałem,po wymianie na nowy po 5 km mam 90*C w tą pogodę.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 8 gru 2013, o 15:43

łukasz1983 napisał(a):
Fannadill napisał(a):No powiem Ci że górny wąż jest mocno ciepły, za to dolny jest letni...
Jak dla mnie to ewidentnie wina jest w termostacie.Po 3 km dolny wąż nie powinien być letni,powinien być zimny.
Miałem to samo,tzn. termostat się nie domykał i max 70*C miałem,po wymianie na nowy po 5 km mam 90*C w tą pogodę.
jakiej firmy termostat wstawiłeś?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez łukasz1983 » 8 gru 2013, o 15:49

prezesik25, Verneta (nie mieli Wahlera) i o dziwo śmiga nie zawodnie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Fannadill » 8 gru 2013, o 16:26

prezesik25 napisał(a):A tak w ogóle to Ty masz płyn w układzie, czy wodę?
W chłodnicy mam płyn g12.

Dobra skoro piszecie że to termostat, to w tygodniu postaram się go wymienić, i jak będzie się coś jeszcze działo to dam znać. Jak na razie to dzięki wielkie za pomoc :)
Fannadill
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 gru 2013, o 13:06
Lokalizacja: Opole

Postprzez łukasz1983 » 8 gru 2013, o 16:33

Fannadill, Do ABU kup termostat o temperaturze otwarcia 84*C
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron