Wymiana wody na płyn w chłodnicy

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Wymiana wody na płyn w chłodnicy

Postprzez SMGpol » 3 paź 2013, o 18:11

Witam jak wyleje wode z chłodnicy i pewnie tam coś itak wody zostanie to jak wleje płyn to się nic nie stanie czy nie może zostać nic wody ?
SMGpol
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 kwi 2011, o 18:54
Lokalizacja: ...

Wymiana wody na płyn w chłodnicy

 

Postprzez łukasz1983 » 3 paź 2013, o 18:54

SMGpol, Spuszczasz wodę z chłodnicy oraz z silnika, zalewasz płynem chłodniczym, odpowietrzasz i po przejechaniu paru km jedź na cpn lub sklep motoryzacyjny i kup glikometr i zmierz temperaturę zamarzania płynu.Jak będziesz miał temperaturę od -25*C w górę to jest ok.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzeliniasty » 3 paź 2013, o 19:01

po spuszczeniu doslownie na 10sek odpal silnik niech pompa wody wydmucha resztki jak sie boisz
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez k-m-r1 » 4 paź 2013, o 17:55

e tam chłopaki szybciej można

odpinasz waż przy chłodnicy na dole
odkrecasz korek i dmuchasz w zbiornik

wydmuchasz wszystko
jak nie jestes przekonany to zaciskasz pokolei po jedyn weżu dmuchasz
ja tak wydmuchałem wsio
potem płukanie tak z 3 razy kranuwą
ostatnie płukanie destylowaną lub demineralizowaną
wydmuchac znów można i płyn
wydmuchasz może z 0,5 do max 1 litra nie wiem jaki masz układ
tak pozbedziesz sie syfu osadów
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 6 paź 2013, o 00:14

łukasz1983, w 1.8 konkretnie spuść wodę przez odłączenie dochodzących do pompy wody dwóch wezy od prawej, oraz trzeciego od chłodnicy , wówczas zostanie tylko nieistotna odrobina wody w nagrzewnicy które nowego płynu nie rozcieńczy. Płukać możesz tylko jak jeździł długo na wodzie i rdza poleci, inaczej bez sensu to robić
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 6 paź 2013, o 09:37

pablomed napisał(a):łukasz1983, w 1.8 konkretnie spuść wodę przez odłączenie dochodzących do pompy wody dwóch wezy od prawej, oraz trzeciego od chłodnicy , wówczas zostanie tylko nieistotna odrobina wody w nagrzewnicy które nowego płynu nie rozcieńczy. Płukać możesz tylko jak jeździł długo na wodzie i rdza poleci, inaczej bez sensu to robić

To miało być zapewne do kolegi SMGpol nie do mnie :roll:
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 7 paź 2013, o 13:19

Oj sorki pomydliło mi się
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez flash15 » 8 paź 2013, o 01:07

jak zalewasz G12 albo G13 to jego się rozcieńcza z wodą więc nie trzeba do końca całej wody spuszczać bo to koncentrat który się z nią łączy
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości