Wycieki płynu chłodniczego na wężach

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Wycieki płynu chłodniczego na wężach

Postprzez SirEQ » 30 mar 2015, o 20:26

Witam wszystkich serdecznie,

piszę do Was dordzy forumowicze bo juz mi rece opadaja do ciagłych wycieków płynu chłodniczego w moim Golfie III.

Po krótce dane techniczne - Golf III 1,6 AEA 75 km - instalacja gazowa LPG - II gen.

Miejsce wycieku - trójniki na wężach idących do nagrzewnicy/reduktora.

Ilość wyciekającego płynu - z tym bywa różnie - z reguły dolewam około 0,5 l na około 700-1000 km.

Co sprawdziłem - pompe wody (obecnie KWP), wszystkie węże (all ori - jeden nowy ori), opaski zaciskowe, obudowę termostatu (wymieniona na ori - 100 % zero wycieków).

Co do tej pory próbówałem aby ograniczyć wycieki:

1. Dokręcałem opaski zaciskowe śrubokrętem - tkzw ślimakowe - nie wiele to dawało wycieki powracały.
2. Wymieniłęm górny wąż od nagrzewnicy na nowy ori - nie pomogło.
3. Kupiłem wreszcie opaski samosprężynujące ori VW - 4 sztuki sporo dało - ale na dolnym wężu wciąż rosi.

Co planuje w akcie desperacji - jeden ze znajomych mi podpowiedział, że istotne znaczenie ma rodzaj płynu chłodniczego zastosowanego w układzie chłodzenia - obecnie mam Dynagel, który ponoć jest dośc żrącym płynem i często lubi cieknąć przy instalacjach LPG właśnie w okolicach trójników - poradził mi kupić płyn G11 - a więc kupiłęm SWAGA G11 plus wodę destylowaną i zamierzam w stosunku 1:1 zalać układ.

Może macie Panie i Panowie jakieś inne pomysły spostrzeżenia ?
Bo przyznam szczerze że już nie wiem co mam zrobić...

Ciągłe plamy płynu chłodniczego w garaży są irytujące... :-(

PS. Silnik jest po remoncie - generalnym w styczniu 2013 - więc uszczelka pod głowicą i podobne tematy odpadają - remont zrobiony porządnie na bdb częsciach.

Z góry dziekuje za kazdą odpowiedz.

Pozdrawiam.
Volkswagen Golf Mk3 Avenue 1,6 75 KM AEA

VW. Das Auto.
Avatar użytkownika
SirEQ
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 22:54
Lokalizacja: Kraków

Wycieki płynu chłodniczego na wężach

 

Postprzez MiroGti » 31 mar 2015, o 15:56

Jakbyś zrobił zdjęcie tych wycieków lub okolic to może by coś wypatrzył .
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 851
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości