Wskaźnik temperatury żyje swoim życiem

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Wskaźnik temperatury żyje swoim życiem

Postprzez Opik » 11 lut 2014, o 14:04

Panowie i Panie przedstawiam małą zagadkę, jak ktoś rozkmini skuteczny sposób ma u mnie browara :D Sytuacja wygląda następująco, Żbiczasty od jakiegoś czasu pokazywał na blacie coraz ciekawsze wartości. A to 80 zamiast 90 po długiej trasie, a to 70, 60 a teraz wchodzi na ostatnią grubą kreskę i tak stoi. Nie jest to objaw padniętego termostatu, bo nie ma znaczenia czy to korek, czy autostrada - podnosi się na tą ostatnią kreskę i trzyma jakby to było 90 stopni. Nie ma żadnego wahania 70 trasa - 100 miasto. Chłodnica i nagrzewnica nowe.

- Termostat jest w porządku, jak delikatnie jadę to trzeba spory kawałek przejechać żeby puścił na duży obieg. Górny wąż musi być już zdrowo ciepły żeby puścił na duży obieg. Z nawiewów już po paru kilometrach leci ciepłe, a jak się zagrzeje to istny ogień piekielny, można jedzenie podgrzewać.

- Temp. oleju na MFA też w porządku, przy spokojnym toczeniu się w trasie 88, w korkach i przy dynamicznej jeździe 96-98 i spada po niedługiej chwili, maks to 102 w mieście w korku jak było grubo ponad 30 stopni w cieniu

- Zegary również odpadają, podpinałem 4 różne, 2 od GTI, jeden od 1.6 i jeden od diesla - na każdym to samo.

- Najlepsze - czujnik temperatury też to nie jest, podmieniałem swój na 2 różne, w tym jeden ori - na każdym to samo. Dla pewności zmierzyłem oporność pinów 1&3 i.... jest ok, pokazuje wskazania dla 90 stopni po trasie, trochę ostudzony pokazuje dla 70 itd.

Głupi już jestem co to jest, do głowy przychodzi mi tylko wtyczka :/
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Wskaźnik temperatury żyje swoim życiem

 

Postprzez Krzychu_ManUtd » 11 lut 2014, o 14:15

Miałem u Siebie bardzo podobnie też mi tak wariował z temperaturą kupiłem czujnik temp nowy i dalej to samo wymieniłem termostat i dalej to samo... I udało mi się po jakimś czasie dorwać mk 3 identyko jak moja (tylko temp była ok) i zabawa w przekładki zmieniłem czujnik temp i ... Usterka ustąpiła. u mnie poprostu zakupiłem 2x uszkodzony czujnik temp :/
Avatar użytkownika
Krzychu_ManUtd
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 14 cze 2012, o 15:58
Lokalizacja: DKA

Postprzez Gesiu_15 » 11 lut 2014, o 14:16

Opik przepatrz kable od wtyczki , a jak nie wycieczka do ASo po ori czujnik koszt około 100 zł ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BiałeGT » 11 lut 2014, o 14:18

Poziom paliwa działa ok?
Nie rozbierałeś czasem licznika?(przestawiona wskazówka) ;)
Może to też być "stabilizator" napięcia w desce jeśli masz przewody,wtyczki nie zaśniedziałe itd..;)

KLIK

Tak to wygląda w mk2 ;)
"Nigdy nie poganiaj mechanika, nigdy nie kłóć się z ludźmi podającymi ci obiad i nigdy nie kombinuj z elementami auta, które trzymają cię na drodze"
Avatar użytkownika
BiałeGT
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 9 gru 2013, o 12:32
Lokalizacja: JNC CZN

Postprzez Opik » 11 lut 2014, o 14:28

Krzychu_ManUtd, Gesiu_15, napisałem wyraźnie że czujnik odpada ;) Podmieniałem na dwa z jeżdżących samochodów, które nie miały mojego problemu i pokazywały dobrze. Druga sprawa że mierzyłem oporność i wg niej było niecałe 90 stopni, a na blacie gruba kreska raptem

BiałeGT, poziom paliwa działa ok, poza tym mówię że podmieniałem 4 inne liczniki i na każdym to samo było ;)
Ostatnio edytowano 11 lut 2014, o 14:37 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Krzychu_ManUtd » 11 lut 2014, o 14:29

Opik, To szczerze mówiąc całkiem zgłupiałem :o :szok:
Avatar użytkownika
Krzychu_ManUtd
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 14 cze 2012, o 15:58
Lokalizacja: DKA

Postprzez Opik » 11 lut 2014, o 14:37

Krzychu_ManUtd, ja zgłupiałem już jakiś czas temu :/
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Mateusz13041 » 11 lut 2014, o 15:17

Jak to ostatnio gadaliśmy Opik mamy podobny problem :D ja też już nie mam siły więc dałem sobie z tym spokój bo szkoda już nerwów :-x 100% naprawy tego to zmiana auta :D ;-)
----------------------------------------------------
MÓJ GOLFIK ZAPRASZAM DO OGLĄDANIA
----------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Mateusz13041
Czytacz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 8 sie 2008, o 17:38
Lokalizacja: Eschweiler/Konin
Rocznik: 1994
Silnik: 1598 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 11 lut 2014, o 19:31

a jakie masz napiecie na wtyczce?
ja teżmam cyrki i okazało sie że nie ma 5V anie 12V a mniej stąd te cyrki na blacie inna napiecie i zaraz cuda są
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Opik » 11 lut 2014, o 19:39

k-m-r1, nie mam pojęcia, nie mierzyłem wtyczki
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości