woda deminarelizowana - chłodnica?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez terrabith12345 » 21 mar 2014, o 23:43

plyn ostro mi chleje, litr na miesiac, w lato czesciej.

nie wiem ktoredy to leci wlasnie
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

 

Postprzez Gesiu_15 » 21 mar 2014, o 23:56

jak wycieku ni ma to czeka wymiana uszczelki pod głowicą + planowanie :suchy:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 22 mar 2014, o 00:09

terrabith12345, na orlenie jest płyn koncenmtrat ze znacznikiem

chyba 25 zł za 1,5L do mieszania1;1 lub 1;2

mieszasz zalewasz i sprawdzasz gdzie barwnik został
chłodnica rurki
złaczki .... jak nic niecma to do wymiany uszczelka pod głowicą
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez adams » 22 mar 2014, o 00:20

terrabith12345 napisał(a):plyn ostro mi chleje

Szyby Ci nie parują pomimo wymiany filtra kabinowego ? Może być wkład nagrzewnicy do wymiany. Koszt nie jest przerażający ale do takiego zabiegu trzeba wywalić cały kokpit :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fuqet1 » 22 mar 2014, o 00:50

terrabith12345 napisał(a):plyn ostro mi chleje, litr na miesiac, w lato czesciej.

nie wiem ktoredy to leci wlasnie


Dam ci małą podpowiedź . Też mam silnik 1.4 , też niedawno miałem podobny problem ale sobie z nim poradziłem.
Podpowiedź to : sprawdź obudowę termostatu bo tam zazwyczaj pojawiają się wycieki (czasem ledwo zauważalne). Też mi ubywało płynu chłodniczego dość sporo , szukałem po całej komorze silnikowej jakichś śladów nawet było podejrzenie że z pod pompy wody coś cieknie. Ale poobserwowałem , zajrzałem tu i tam, poleżałem pod silnikiem i znalazłem sączącą się od dołu obudowę termostatu.
Na dodatek powiem ci że króciec wody wymieniałem rok wcześniej i było wszystko ok, no to jak już zlokalizowałem to rozebrałem tą obudowę termostatu , okazało się że uszczelka się z deka sprasowała.No to wymieniłem na nowy termostat , odpowietrzyłem było cacy do tygodnia- znowu zaczęło znikać. Zaglądam pod obudowę termostatu (od dołu) a tu znowu się sączy no to dokręciłem te 2 śruby z umiarem. Niestety nic nie dało. W końcu się wkurwi... rozebrałem jeszcze raz posmarowałem uszczelkę pastą dirko taką odporną na wysokie temperatury , skręciłem obudowę, odczekałem dzień, zalałem płynem , odpowietrzyłem i trzyma do dziś .
Więc sprawdź tą obudowę termostatu przejrzyj dokładnie wszystkie węże wodne może coś znajdziesz. Cudów tu nie ma. A uszczelka pod głowicą to raczej ostatnia z możliwych przyczyn i do tego najdroższa.
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez terrabith12345 » 22 mar 2014, o 09:17

czyli sprawdze obudowe termostatu , wezyki zlaczki itp a jezeli nic to nie da to niestety
zostaje mi kupic koncentrat i wtedy bbede widzial na wezach itp kolorową maź?

a idzie zobaczyc czy uszczelka pod glowica puszcza?

cos po lewej stronie mam mokre ale to chyba olej
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Postprzez fuqet1 » 22 mar 2014, o 11:58

terrabith12345 napisał(a):a idzie zobaczyc czy uszczelka pod glowica puszcza?

cos po lewej stronie mam mokre ale to chyba olej


Przy padnietej uszczelce powinieneś zauważyć że przybywa oleju na bagnecie , no chyba że idzie w wydech więc ciężko to stwierdzić.
A olej po lewej stronie to pewnie z pod pokrywy zaworów ci lekko się poci (dość częsta przypadłość - koszt uszczelki pokrywy zaworów niewielki od 12 zł 30zł)
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez terrabith12345 » 22 mar 2014, o 16:59

uszcelke wymienialem a olej i tak leci wiecnie wiem czemu,moze jak ucieka plyn to daje w olej i i tak puszca

sam niewiem
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Postprzez fuqet1 » 22 mar 2014, o 17:38

tez niedawno zmieniana mialem uszczelke pod pokrywa zaworow i tez juz krople puszcza , więc pewnie albo kiepska jakość tych uszczelek albo dekiel może być lekko ugięty i nie dolega na całej płaszczyźnie a to tylko 3 śruby dają docisk
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 22 mar 2014, o 17:42

fuqet1 napisał(a):tez niedawno zmieniana mialem uszczelke pod pokrywa zaworow i tez juz krople puszcza


uszczelki to tylko erlinga . Dla pewności daje się cienką warstwę DIRKO i nie ma prawa się pocić .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron