Uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Postprzez siwek331 » 16 kwi 2014, o 16:30

Witam,mam do was pytanie,a mianowicie mam podejrzenia ze mam uszkodzoną uszczelke pod głowicą...
Płyn oraz olej gdzieś mi ucieka(napewno nie jest dziurawy żaden wąż bo sprawdzałem)
Wiadomo ze jesli jest uszkodzona uszczelka pod glowicą to po odkreceniu korka wlewu oleju powinnien byc takjakby "ser" tam ale tam tego nie mam mam to poprostu lekko ubrodzone z oleju.
Jak upewnic sie ze to napewno uszczelka jest winna temu ze ucieka mi plyn oraz olej ?
Pozdrawiam
siwek331
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2013, o 17:02
Lokalizacja: abc

Uszkodzona uszczelka pod głowicą?

 

Postprzez trojeczkaGT » 16 kwi 2014, o 16:55

nie musi uciekac, moze byc spalany

jedyna rada to odpalic i patrzyc pod auto czy sa wycieki oleju lub plynu i kontrola spalin jaki maja kolor
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawlacz » 16 kwi 2014, o 18:50

Ile plynu ucieknie np na 100km?
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez pietrasiak2 » 17 kwi 2014, o 07:28

Masło na korku wlewu oleju nie zawsze musi oznaczać winę uszczelki, Może być zapchana odma i efekt niedogrzanego silnika. Najlepszym sposobem by sprawdzić uszczelkę to sprawdzenie czy: kompresja nie idzie w układ chłodzenia czyli węże nie puchną i czy auto nie kopci na biało . Następnie czy płyny się nie mięszają czyli w oleju nie ma płynu sprawdź co jest na bagnecie, drugie czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma rosołu . Jeśli tak lub wali kompresję do zbiornika to faktycznie wina uszczelki.
Tak jak koledzy napisali ubytki oleju mogą być też spowodowane zużyciem pierścieni lub uszczelniaczy zaworów , może też przy zapchanej odmie wypchnąć uszczelniacz wałka rozrządu i tam będzie wyciek.
Co do płynu to też tak jak napisali jeśli nie ubywa go za dużo to mogą być jakieś mikropęknięcia na króćcach plastykowych układu (połączenie blok i głowica)
Posprawdzaj to na początek.
Jeśli nie będziesz dalej pewien to proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez siwek331 » 18 kwi 2014, o 14:35

Dzisiaj rozgrzalem autko do 90 stopni wszedłem pod kanał,z niczego nie kapało tylko silnik był jak to można lekko ująć "zarzygany" olejem,auto po dodaniu gazu kopci na biało po dodaniu gazu,na wolnych obrotach rzadko kopci ale tez sie zdarzy ze leci biały dym.Sam juz nie wiem czy to wina uszczelki czy ktoregos zimera.Płyn chłodniczy narazie utrzymuje sie w normie.
A tak poza tematem,istnieje opcja ze podjade na stacje diagnostyczna,tam mi przekopią całe auto zapłacę,a oni powiedzą co jest do wymiany w moim aucie?Bo zaczyna mi tez szfankować układ kierowniczy,tak samo z tym olejem jest problem.
siwek331
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2013, o 17:02
Lokalizacja: abc

Postprzez trojeczkaGT » 18 kwi 2014, o 15:37

z reguly jak juz cos sie rozkreca to wymienia sie, by nie placic dwa razy za ta sama robote, czyli jak bym radzil uzbierac okolo 1000 i oddac wtedy na przeglad, czyli uszczelka pod glowica i zobacza co z tym olejem, bo jak zalatwisz sobie silnik jezdzac na uszkodzonej glowicy to bedzie jeszcze wiecej kosztowalo. wymiana uszczelki to okolo 600 zl, a wymiana silnika to juz kolo tysiaka jak nie wiecej w warsztacie.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - zabudowa busa



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość