Układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Układ chłodzenia

Postprzez mardok15 » 1 kwi 2015, o 08:06

No więc mam dużo do pisania:( no to zaczynajmy

Mam golfa 1.4 B+G ostatniego roku na wakacjach termostat sie zaciął wiec jego usunąłem z układu i układ był zalany na lato wodą ( proszę nie komentować tego co zrobilem ) a miedzy czasie zobaczyłem gęsta maź w zbiorniczku z płynem i to chyba był olej,wiecpostanowiłęm wymienić uszczelkę pod głowicą i wyczyścić przewody ukladu w razie W na przyszłość. Głowica miała wżery przy kanałach chlodzących ze prawie nad tłok wchodzily ale mechanik powiedział zeby uszczelke wymienić to jeszcze na tym z rok pojeżdzę.Następnie po 2 m-cach znow się to zrobiło więc postanowilem zawieść glowice do napawania aby braki uzupełcić i znow po tym zrobilem planowanie i zozylem do kupy wszystko, następnie jak zaczely się mrozy to codziennie spuszczalem wode z ukladu a gdy miały sie zacząć większe mialem plynem zalac, ale, pewnego wieczoru spuścilem wode niby wszystko OK, a nad ranem zalewam wodeaby pojechac, i co 10 km i 100 st. i bez term. gdy wrocilem spuscilem wode i zobaczylem ze przewody do chodniczki byly pełne lody nie wiem czemu woda nie zeszla z nich, po 4 godzinach grzania w srodku samochodu farelką nagrzewniczka puściła, więc poskladalem wszystko zalałem plynem kupilem nowy termostat wszystko ok do 20 km kiedy lapał 110 st, a term ani drgnie. Wymontowalem go sprzawdzilem w gorącej wodzie i si enie otwierał zdalem na reklamacji i czekalem miesiąc i przyslali drugi ale drugi to samo nie dziala po zamontowania glupi ze przed nie sprawdzilem tylko sie sugerowalem bo nowy ale tez kicha, a zapomnialem wczesniej napisac ze podejrzewalem ze moze obieg swojego ciśnienia nie ma i ze wina pompy wodnej wiec po zdemontowaniu nie miala wogóle łopatek, zostala kupiona nowa droga pompa i nadal to samo bylo wiec nie to, kontunuując dalej to znow nie moglem jego zareklamowac gdyż nie dostalem paragonu ani potwierdzenia reklamacji. więc postanowilem zalozyc stary termostat ale wywiercilem 2 otwory 6mm w nim aby ciecz przeplywala a jednoczesnie troszke się silnik dogrzał ale nadal łąpie ponad 100 st. i nawiew przyter temperaturze to taki slabo cieply. Moze ktoś pomoże

Jeżeli wytrwali przeczytali to dziękuje, a za pomoc też podziękuje,
mardok15
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 07:43
Lokalizacja: Chełm

Układ chłodzenia

 

Postprzez trojeczkaGT » 1 kwi 2015, o 17:01

ciekawi mnie jak wyliczyles ile i jak duze dziurki potrzebujesz by temperatura w golfie byla 90 C ;p bo widze ze cos nie poszlo skoro masz 100 C.

kup termostat wahlera zaden inny, zobacz czy dziala i wtedy mozna szukac czy faktycznie masz cos temperatura. Nie da sie obejsc tego problemu innym sposobem jak wymiana termostatu na wahlera.

zalej tez uklad plynem a nie woda bo woda ma inne wlasciwosci z tego co pamietam i tez moze zawyzac temp chyba, wode to sie leje do czajnika by szybko sie zagotowala. Chyba ze chcesz herbate w golfie robic.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Obrazek
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1737
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW

Postprzez mardok15 » 1 kwi 2015, o 19:09

kolego a pisałem ze nie czepiać się tej wody bo od tamtych przymrozków caly czas jest płyn chlodniczy a woda dlatego byla bo w czasie lata jest taniej na wodzie przejechać wrazie coś sie stanie to dolać a nie mam też dużo hajsu na to, a termostat na wodzie normalnie pracował póki się nie zaciął a jak bede mial kiedy podjechac do sklepu to kupię a co do wyliczeń to testowalem napierw na starym wywiercilem 2x3mm otwory i szybko temp rosła więc na drugim wypróbowalem 2x6mm i też rośnie ale wolniej, a bez termostatu rośnie do 80 st tak okolo nie sprawdzalem na dalekie trasy tylko mowie o takiej na 50km,

A w wierceniu dziur chodzilo o wolny przepływ aby troche silnik podgrzać

Chyba ze w ostateczności jeszcze mi dopiero przyszlo na myśl aby chlodnice sprawdzić gdyż przewód dolny jest chlodny aa wentylator sie nie załącza choć czujnik dobry i wentylator
mardok15
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 07:43
Lokalizacja: Chełm

Postprzez MiroGti » 1 kwi 2015, o 19:54

mardok15,
Chce ci się tak wszystko po dwa razy rozbierać i pakować się w koszty ? Po pierwsze zalej ten samochód płynem ,załóż termostat ,pompę masz wymienioną to teraz będziesz miał obieg w całym układzie jednakowo ,odpowietrz i ma działać wszystko jak należy ,ewentualnie czujnik na chłodnicy do sprawdzenia i korek od zbiorniczka wyrównawczego .Woda to jest zły pomysł na dłuższą metę ,kamień itp ale i temperatura wrzenia zaczyna się już przy 95 stopniach, a płynu dużo później ;-)

[ Dodano: 2015-04-01, 19:01 ]
mardok15 napisał(a): przewód dolny jest chlodny aa wentylator sie nie załącza choć czujnik dobry i wentylator

Po wymianie pompy? ale to może być wina tego termostatu ,bo bez niego auta nie dogrzejesz tak szybko na trasie zmień termostat i korek od zbiorniczka jest tani a potrafi namieszać a potem zalej płyn zakręć korek ,czekaj aż złapie temperaturę i włączy się wentylator ,sprawdź stan płynu ewentualnie uzupełnij i ma być ok
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 851
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mardok15 » 1 kwi 2015, o 21:01

OK postaram się i napisze co i jak a w korku jest nowa uszczelka bo byla rozciągnięta, a tak jeszcze was sie na szybko zapytam w golfie uklad sie sam odpowietrza czy jak to należy zrobić,

kolego up, caly czas pisze ze mam plyn zalany i mi pokazuje 110st, a nie wode co sie uczepiliście tej wody :-P
mardok15
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 07:43
Lokalizacja: Chełm

Postprzez MiroGti » 4 kwi 2015, o 10:12

mardok15 napisał(a):pokazuje 110st

Jak termostat zacięty to taki efekt na blacie zobaczysz ,zmień te rzeczy co pisałem wyżej i daj znać ,a w korku od zbiorniczka masz takie zaworki które pod pewnym ciśnieniem upuszczają .Muszą być sprawne bo nie odpowietrzysz auta ,bo golfy same się odpowietrzają ,zalewasz płyn ,zakręcasz korek i czekasz do włączenia wentylatora ,potem ewentualnie uzupełnić płyn jak będzie mało ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 851
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez chris37xxx » 27 kwi 2015, o 20:30

Witam, nie wiem czy we właściwym miejscu piszę, ale dołączę się do tematu, mam Golfa 3 1.6 101KM B+G, dziś zauważyłem, że po wyłączeniu silnika od razu przestają pracować wentylatory (samochód z klimą), no i temperatura wzrasta wtedy do 100 stopni po około 10 minutach postoju, po włączeniu silnika wentylatory od razu zaczynają pracować i w ciągu 1-2 min temperatura wraca do 90 stopni i mogę jeździć czy postać na postoju nawet pół godziny a i tak nie wrośnie ponad 90 stopni. Dlaczego wentylator gaśnie zaraz po wyłączeniu stacyjki?? przecież powinien jeszcze pracować jakiś czas, dodam, że do tej pory było wszystko ok i nikt nic nie grzebał w samochodzie.
chris37xxx
chris37xxx
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 27 kwi 2015, o 20:18
Lokalizacja: radlin

Postprzez pablomed » 28 kwi 2015, o 21:58

najprościej zacznij od podmiany sterownika wentylatorów, najlepiej jakbyś na próbę pożyczył ale to tanie w używkach, jeszcze sprawdź na tym sterowniku co masz bezpieczniki blaszkowe są jeden lub dwa zależy na ile biegów masz wentylator. Jeśli to nie pomoże to konkretnie nie pomogę ale musisz znależć czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatorów po wyłączeniu zapłonu, u mnie jest on przykręcony do glowicy z tyłu tuż pod pokrywą zaworów, wygląda jak mosiężna śruba z kabelkiem , w twoim nie wiem gdzie jest
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości