[MK4] Ubytek płynu, czy to uszczelka pod głowicą UPG?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

[MK4] Ubytek płynu, czy to uszczelka pod głowicą UPG?

Postprzez majuDJ » 2 lip 2013, o 22:38

Pacjent to:

Skoda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km.

Objawy usterki:

Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h


Z braku czasu na naprawę sięgnąłem po uszczelniacz do chłodnic Prestone.Wszystko zrobiłem według instrukcji z pudełka, no poza tym, że chciałem czekać aż się silnik nagrzeje na biegu jałowym tylko pojechałem 4km. Po wszystkim jeszcze silnik pochodził na wolnych obrotach z 10minut. Patrzyłem pod maską płyn ładnie się wymieszał i miał jednolity kolor płynu G12.
Ale moja radość nie trwała długo , przejechałem jakieś 200km i zaglądam pod maskę, a zbiorniczek zapchany pianką po sam korek o konsystencji bitej śmietany, że nie sposób odczytać poziomu płynu.

Diagnoza mechanika:
Test na obecność spalin w układzie chłodzenia wyszedł negatywny.
Chłodnica szczelna.
Węże szczelne.
Oba wentylatory klimatyzacji jak i duży chłodnice sprawne i się załączają
Pompa wody nie cieknie - też sprawdzona

Mechanik twierdzi, że to jednak uszczelka i płyn może się dostawać do tłoka czy jakoś tak i tam może być spalany.



Co twierdzicie o tej teorii?
Bo nie wiem czy nie wpakuje jakieś 1000zł w błoto a problem nie zniknie. Czy może płyn Prestone jest taki dobry , że pomimo przepłukania układu zatkał dziurę i teraz nie wiadomo czy to uszczelka?
majuDJ
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 03:33
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin

[MK4] Ubytek płynu, czy to uszczelka pod głowicą UPG?

 

Postprzez Piaggio » 2 lip 2013, o 22:44

sprawdzz korek wlewu oleju czy nie robi się na nim dziwna masełkowata maź.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez majuDJ » 2 lip 2013, o 23:06

Korek sprawdzony mazi nie ma, korek był nawet podmieniany w celu jego wykluczenia. Nie ma żadnych utartych objawów UPG, typu kopcenie na biało, mazi pod korkiem oleju itp itd

[ Dodano: 2013-07-03, 16:29 ]
Auto u mechanika, jednak UPG całość zabiegów z planowaniem itp uszczelką pod zaworami, zalanie płynu G12 ma się zamknąć w 1000zl. Temat do zamknięcia
majuDJ
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 03:33
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin

Postprzez k-m-r1 » 3 lip 2013, o 23:27

majuDJ, drogo ale to moje zdanie
ja planowałem za flaszke 0.7 l
kluz dynomometryczny był tanszy bo 0,5 l
:hyhy: i jeszcze troche alkocholu poszło przy skłądaniu
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez k-m-r1 » 4 lis 2013, o 12:23

speckom, płyn na bazie glikolu są wszystkie mieszalne bo w golfach jest aluminum

są płyny inne ale raczej nie stosowane w motoryzacji bo tam mnustwo jest Alu
jedynie warto pamietac by byłpłyn dolewany nie woda
dlatego że zrobi sie galareta z wody

masz płyn to zlej go
kup obojętnie co byle by byłzimowy
sprzedawac poleci taki na którym najwiecej zarabia
dlatego orlen sprzedaje swoje borygo petrygo i podobnie jak każdy inny płyn ma podstawowy skłąd ten sam jedynie barwnik i proporcja wody/glikol decyduje przy jakiej temp zamarznie

podobno g12 jesżrący ,,, pierwsze słysze ...

podobno lepiej samemu sprawdzic poczytac jak bzdury pisac
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości