twarde węze od chłodnicy Temp w normie

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

twarde węze od chłodnicy Temp w normie

Postprzez kostek678 » 20 gru 2012, o 17:56

po przejechaniu 7 kilometrów twardnieją węze dość mocno
wcześniej był problem z chłodnicą TEmp wzrastała do 100*

czy wymiana usczelki pod głowicą załatwi sprawę ? i jakie koszty jesli sam to zrobie ? ;-)
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

twarde węze od chłodnicy Temp w normie

 

Postprzez Pozor » 20 gru 2012, o 20:09

problem może tkwić w samej uszczelce jak wyciągniesz ją to sugerowałbym sprawdzić szczelność głowicy bo po przejażdżce na 100 C mogła się głowica uszkodzić choć nie koniecznie ale po co kupować 2 razy nową uszczelkę i koniecznie metalową nie ma co na tym oszczędzać ja jak kupiłem swój samochód to też niby wymieniona uszczelka pod głowicą tyle że najtańsza nie blaszana i też łapał 100 C i co chwilę całą wodę wypluwał i chyba nie muszę tłumaczyć że głowicy nie dokręca się kluczem do kół tylko kluczem dynamometrycznym
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez kostek678 » 20 gru 2012, o 22:03

Pozor napisał(a):problem może tkwić w samej uszczelce jak wyciągniesz ją to sugerowałbym sprawdzić szczelność głowicy bo po przejażdżce na 100 C mogła się głowica uszkodzić choć nie koniecznie ale po co kupować 2 razy nową uszczelkę i koniecznie metalową nie ma co na tym oszczędzać ja jak kupiłem swój samochód to też niby wymieniona uszczelka pod głowicą tyle że najtańsza nie blaszana i też łapał 100 C i co chwilę całą wodę wypluwał i chyba nie muszę tłumaczyć że głowicy nie dokręca się kluczem do kół tylko kluczem dynamometrycznym



Ta klucz ma znajomy a schemat gdzieś znajde ,, planować głowice ? i co to daje? ,,, i czy dla czego to tak puchnie? spaliny ?
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez Pozor » 20 gru 2012, o 23:36

hmmm choć teraz zauważyłem temat a się niepotrzebnie rozpisałem może być głowica a nie koniecznie ciekawe w jakim stanie jest pompa wody czy ma luz czy hałasuje czy przewody są drożne czy termostat działa czy czujnik temp działa. Jeżeli wentylator się nie włącza to czujnik temp albo ciągle otwarty termostat a największym błędem jest brak termostatu wtedy jest gotowe przegrzanie silnika a co do głowicy planowanie się wykonuje tylko jeżeli silnik się przegrzał czyli w tym przypadku musi być planowanie jak zdejmiesz ją zobacz czy nie ma pęknięć częsty przypadek w tych głowicach niby a węże puchną bo gdzieś w układ leci powietrze/spaliny nawet olej może lecieć wtedy cały płyn ma plamki oleju i zbiorniczek masz u...bany tym olejem naprawdę różnie to bywa zobacz czy kółko pompy wody ma luz jak ma to źle nie może go być i czy wentylator się włącza tak przy ok 80/90 stopni C a jeżeli długo lub w ogóle się nie nagrzewa nagrzewnica to może być termostat a jak odkręcisz korek wlewowy od płynu to może w środku gumowy oring zeskoczyć i płyn będzie uciekał przez korek choć nie radziłbym odkręcać tego korka bo nieźle ci pewnie chlapnie wrzątkiem/płynem
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez piotrm » 25 gru 2012, o 15:17

Witam. Podlacze sie do tematu. Kilka dni temu kiedy byly te mrozy -10 st zagrzala mi sie woda do ok 110 st. wlaczyla kontrolka od plynu chlodniczego, zatrzymalem sie poziom plynu byl w normie ale prawdopodobnie wiatrak sie nie wlaczyl. W domu sprawdzilem pozniej ze otwiera sie przy 90 st.. Moje pytanie:
1 czy termostat mogl sie przyciac?
2 czy wymieniac czujnik temp w chlodnicy ?? wentylator na zwarciu chodzi normalnie,
3 czy moglo sie cos uszkodzic w silniku kiedy przy tej temp. odkrecilem korek od wyrownawczego i wywalilo mi kolo 2-3 litrow plynu. Auto chodzi normalnie.
Dzieki za porady.
piotrm
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 19:29
Lokalizacja: Lbn

Postprzez prezesik » 25 gru 2012, o 15:43

kostek678, podmień na chwilę od kogoś korek zbiorniczka, bo może Twój nie reguluje ciśnienia w układzie chłodzenia - uszkodzony zaworek. Zaworek nie puszcza i ciśnienie zaczyna rosnąć.

[ Dodano: 2012-12-25, 14:46 ]
piotrm, jeżeli twierdzisz, że wentylator się nie włącza, a na krótko działa to w pierwszej kolejności wymieniłbym na Twoim miejscu czujnik termowyłącznik w chłodnicy - on odpowiada za włączanie wentylatora w zależności od temp. płynu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kostek678 » 25 gru 2012, o 21:33

prezesik25 napisał(a):kostek678, podmień na chwilę od kogoś korek zbiorniczka, bo może Twój nie reguluje ciśnienia w układzie chłodzenia - uszkodzony zaworek. Zaworek nie puszcza i ciśnienie zaczyna rosnąć.

[ Dodano: 2012-12-25, 14:46 ]
piotrm, jeżeli twierdzisz, że wentylator się nie włącza, a na krótko działa to w pierwszej kolejności wymieniłbym na Twoim miejscu czujnik termowyłącznik w chłodnicy - on odpowiada za włączanie wentylatora w zależności od temp. płynu.


1wydaje mi się ze dobrze poskładany diesel nie powinien dmuchać w kanaly
2 nie sprawdzałem nigdy korka a na tamtym dieslu chodził normalnie

[ Dodano: 2012-12-26, 16:09 ]
heh widzę że to czarna magia xD
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec


limo company chicago



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości