Termostat????????

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Termostat????????

Postprzez robert9212 » 25 wrz 2014, o 16:44

Witam

Znacze od poczatku
Silnik 1.9 gtd aaz
odpalam silnik przejeżdżam jakies 30km i temp wody wacha sie miedzy 70 a 60 stopni.
Moja diagnoza czujnik temp. walnięty wymieniłem dalej tak samo sie działo
Potem kupiłem Termostat polacany przez wszytkich firmy wahler
I teraz tak założyłem nowy termostat (stary okazał sie byc wadliwy bo otwierał sie juz przy 70 stoniach)
Auto grzeje sie do 110 stopni i a termostat stoi i sie nie otwiera , probowałem juz odpowietrzac (tak mi sie wydaje) i tez nic niedaje zalewałem ukłąd przez weze od nagrzewnicy i tez nic . Niewiem o co chodzi prosze o jak najszybsza pomoc :-( bo walcze z tym juz 3 dzien

Aha w autku mam niedawno wymieniany czujnik temp. włącznik went., rozrząd pompe wody oleje i wszytkie płyny
robert9212
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 15:32
Lokalizacja: Gdynia

Termostat????????

 

Postprzez mkkay » 25 wrz 2014, o 20:12

termostat warto przed założeniem wsadzić do gorącej wody i sprawdzić czy się otwiera a jeszcze lepiej jak masz termometr i sprawdzać a jakiej temp. sie otwiera.
bo jak masz walnięty to przegrzejesz głowicę a ta wtedy popęka i dopiero będzie problem, sam tak miałem :-(
moja biała strzała- http://www.golf3.pl/topics2/biala-strza ... t50990.htm


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez robert9212 » 25 wrz 2014, o 21:05

W tym problem ze sprawdzałem i otwiera sie tak jak powinien przy 87 88 stopni . Najgorsze jest to ze ludzie mówią mi ze trzeba odpowietrzyć ale jak to sie poprawnie robi ??? ale co najlepsze nie idzie dalej niz 110 stopni . I czasami sie wentylator włączy na 1 bieg ale na 10 sekund. Ktos ma jakies pomysły??
robert9212
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 15:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez pawelus6 » 26 wrz 2014, o 13:30

robert9212 napisał(a):W tym problem ze sprawdzałem i otwiera sie tak jak powinien przy 87 88 stopni . Najgorsze jest to ze ludzie mówią mi ze trzeba odpowietrzyć ale jak to sie poprawnie robi ??? ale co najlepsze nie idzie dalej niz 110 stopni . I czasami sie wentylator włączy na 1 bieg ale na 10 sekund. Ktos ma jakies pomysły??


Możliwe też ze termowłącznik na chłodnicy szwankuje.
w MKIII jest układ samoodpowietrzający się, ogólnie otwórz koler ze zborniczka i odpal auto a powietrze samo powinno wychodzic, zbiorniczek jest w najwyzszym punkcie i on sie sam odpowietrza.

Nacisnij pare razy na górny wąż idący do chłodnicy poruszasz dodatkowo wodą w układzie i tez mzoe pare bąbelków powietrza wyjść.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez łukasz1983 » 26 wrz 2014, o 15:00

ale co najlepsze nie idzie dalej niz 110 stopni . I czasami sie wentylator włączy na 1 bieg ale na 10 sekund. Ktos ma jakies pomysły??
Bardzo prawdopodobne,że czujnik temp. oszukuje,i przy 110*C,które pokazuje masz w rezultacie 90*C.
Jakby było faktycznie te 110*C to wentylator nie włączał by się na 10s,tylko by pracował cały czas na 2-gim biegu.
Jak masz miernik to go pomierz,jaki ma opór przy danej temp.
Jak to zrobić było mnóstwo razy opisane na forum.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez robert9212 » 26 wrz 2014, o 18:12

Dziwne miałem założony nowy czujnik wody a w temp. pokojowej czyli gdzies 21 stopni on mi pokazuje opornosc 1016 czyli w przedziale 40 stopni . Jeszcze jutro pojade sprawdzic na złomowiec i zobacze.
to może wyjaśnić problem grzania sie a takie jest przekłamanie własnie 20 stopni .
robert9212
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 15:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez łukasz1983 » 26 wrz 2014, o 18:34

robert9212, No i na 99% masz winowajce.Najlepiej wymień go nawet może być ze złomu,ważne,żeby był ori.Co najważniejsze sprawdzisz go na miejscu miernikiem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez robert9212 » 26 wrz 2014, o 20:17

Ok jutro bede pisał co z tym czujnikiem.
Teraz mam pytanie z inne beczki czemu jak daje ogrzewanie na max ciepło to smierdzi mi płynem do chłodnic ?????? Ale odrazu mowie ze płynu mi nie ucieka.
robert9212
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 15:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez łukasz1983 » 26 wrz 2014, o 20:36

robert9212, Skoro czuć płyn chłodniczy to pewnie nagrzewnica cieknie.Nie ma innej możliwości,żeby było czuć płynem chłodniczym,a nie było by wycieku.
Mogła zacząć puszczać delikatnie,tak,że na razie nie zauważyłeś wycieku.
Sprawdź,czy masz mokro pod nogami kierowcy lub pasażera.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 27 wrz 2014, o 18:17

odpowietrzaj przy zakręconym korku i sprawdź czy po zmianie pompy wody nie założono na jej koło paska górą zamiast dołem,(tak można omyłkowo założyć w benzynie w dieslu nie wiem ale sprawdź objawy pasują). Sprawdź drożność wężyka odpowietrzającego.
Nie wynika z Twojego opisu czy złe wskazania temperatury pojawiły się od razu po zmianie czujnika czy dopiero po zmianie termostatu, oraz nie wynika który czujnik cieczy chłodzącej mierzyłeś czy ten od licznika napewno ?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości