Temperatura płynu chłodniczego

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez jacus91 » 5 lis 2012, o 20:15

Witam. Mam problem z moim golfem 1993, 1.8 gt. A mianowicie czujnik temperatury płynu chłodniczego pokazuje nie wiecej niz 70 stopni. Dzisiaj wymienilem czujnik i na nowym to samo. Rzeczywista temperatyra płynu jest wyzsza poniewaz termostat działa poprawnia puszcza duzy obieg, wentylator z chlodnicy rowniez wlacza sie poprawnie.

Jakies pomysly od czego moze byc to błedne wskazanie?

Pozdrawiam
jacus91
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 lis 2012, o 20:11
Lokalizacja: Tychy

Temperatura płynu chłodniczego

 

Postprzez Paweu » 5 lis 2012, o 20:25

jacus91 napisał(a):Jakies pomysly od czego moze byc to błedne wskazanie?


walnięty czujnik temperatury...
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez jacus91 » 5 lis 2012, o 20:35

Czujnik wymienilem dzisiaj na nowy
jacus91
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 lis 2012, o 20:11
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Opik » 5 lis 2012, o 20:42

No to termostat. Innych opcji za bardzo nie masz, no może poza walniętym licznikiem (ale to bardzo rzadko)

To że puszcza duży obieg wcale nie znaczy że działa poprawnie:
Jest walnięty termostat -> cały czas puszcza duży obieg -> dolny wąż jest ciepły -> nie dogrzewa się samochód -> maks 70 stopni na blacie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jacus91 » 5 lis 2012, o 21:47

Termostat nie puszcza caly czas duzego obiegu wody sprawdzałem. Po odpaleniu silnika dolny waz jest zimny wiec termostat trzyma, dopiero po czasie sie otwiera i puszcza duzy obieg wody.
jacus91
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 lis 2012, o 20:11
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Opik » 5 lis 2012, o 22:02

Musi się zagrzać trochę woda żeby dolny wąż był ciepły, nawet na w pełni otwartym od razu ciepły nie będzie ;)

Wszystkie możliwe opcje masz podane wyżej, ja bym się skłaniał ku czujnikowi, mimo że nowy to potrafią być walnięte i na licznik dają błędną informację
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jacus91 » 5 lis 2012, o 22:17

Górny wąz byl juz cieply a dolny dalej zimny wiec termostat raczej dziala poprawnie. Moze wlasnie ten czujnik nowy tez byc walniety, sprawdze go jutro wrzucajac go do goracej wody poprostu, zobaczymy co wtedy pokaze licznik :P
jacus91
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 lis 2012, o 20:11
Lokalizacja: Tychy

Postprzez prezesik » 6 lis 2012, o 00:41

Te wszystkie tanie zamienniki za 20-30 zeta to jedna wielka "kupa z włosem". Kup oryginalny czujnik w serwisie ASO.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez k-m-r1 » 7 lis 2012, o 00:08

co prawda to prawda oryginalny wiecej PLN ale nie bedziesz wymieniał kilka sztuk

sam tak miałęm dopiero oryginalny pokazuje prawiedłowo
no prawie prawidłowo

[ Dodano: 2012-11-06, 23:09 ]
mi sprzedawca wymyślałbo nie było opaski i dawałzamienniki to z niebieskim to z białym ...
i miałęm dość w koncu muwie że albo sie tak bawimy ale na jego koszt i niech rozlicza sie z mechanikiem albo da coś dobrego

i postarał sie :mrgreen:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości