Temperatura, a spalanie

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Temperatura, a spalanie

Postprzez fazums » 20 sty 2015, o 13:41

Witam,
Ostatnio miałem sporą nieszczelność w układzie chłodzenia. Po przejechaniu 10 km, samochód gubił cały płyn. Przed tym zdarzeniem i w trakcie, wskazówka temperatury pokazywała od 90 do 110 stopni (110 bardzo rzadko) Teraz po wymianie termostatu i uszczelnieniu układu, samochód grzeje się od 80 do 90 (90 st bardzo rzadko, prawie w ogóle) do tego nagrzewa się bardzo wolno (po przejechaniu 8 km miałem wcześniej 90 st. teraz jest max 80) Płyn nie ucieka, wszystkie węże mają odpowiednią temperaturę. Mechanik wykluczyl uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Chociaż z rury leci sporo białego dymu. Oleju bierze tyle, że po czterech miesiącach (od zalania go "do pełna") nadal jest go tyle, że można się tym nie przejmować.
Z tego wszystkiego, spalanie skoczyło w górę i ciężko jest mi zejść poniżej 12l/100km na LPG i 10/100km na benzynie. Wcześniej w obu przypadkach udawało mi się zejść nawet do 7.6l/100km

Golf III GT benzyna, gaz 66kW 1.8

Co to może być, proszę o pomoc :) Poprzedni właściciel sporo przy nim dłubał, ale wtedy chodził jak złoto
Dodam jeszcze, że ostatnio, gdy w miarę się rozgrzał, tak z niczego zaczęły spadać mu obroty. Musiałem go podtrzymywać go naciskając pedał gazu. Obroty były bardzo nieregularne, a kiedy mu odpuściłem, to zgasł. Po ponownym odpaleniu działał jak należy. Odbiło mu? Wszystko działo się na parkingu

Do tego, czasem przez jakieś 7 sek, przy odpalaniu go na zimnym silniku, czuć jakby palił tylko na jeden cylinder. Po 10 sek wszystko zaczyna działać jak należy. Przypomnę, że płyny nie ubyło ani kropli. Na zbiorniku wyrównawczym, widać, że poziom płynu znajduje się idealnie po środku. Rura wydechowa jest tuningowa (poprzedni właściciel zdarł z jakiegoś domu rynnę i podwiesił ją pod samochodem) A jeśli chodzi o sam wydech to na luzie chodzi gładko, ale gdy dodam odrobinę gazu, to zaczyna strzelać w 5 sek. odstępach



Oto moja sztuka

Obrazek
fazums
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 sty 2015, o 09:58
Lokalizacja: Dębica

Temperatura, a spalanie

 

Postprzez Paweu » 20 sty 2015, o 16:36

fazums napisał(a):Teraz po wymianie termostatu i uszczelnieniu układu, samochód grzeje się od 80 do 90 (90 st bardzo rzadko, prawie w ogóle) do tego nagrzewa się bardzo wolno (po przejechaniu 8 km miałem wcześniej 90 st. teraz jest max 80)


jakiej firmy termostat?

Był sprawdzany przed montażem?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Thorsten » 20 sty 2015, o 17:00

fazums, to że termostat jest nowy to nie świadczy o tym że działa poprawie. Ja sam kupiłem nowy i firmy nie pamiętam ale jeden z droższych i po pół roku zablokował się, przegrzał silnik i uszczelka pod głowicą do wymiany. Tak samo z uszczelkami pod pokrywę zaworów. 3 sztuki w miesiąc, zawsze tej samej firmy. na końcu kupiłem najtańszą i pracuje do dziś.

Jak możesz sprawdź go demontując z auta i dając mu kąpiel w zimnej a potem we wrządku. Powinno być widać jak pracuje.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fazums » 21 sty 2015, o 09:25

Czy może to być też np pompa wody? Właśnie z tego co wczoraj czytałem na internecie, możecie mieć rację, że to termostat. Dosyć dziwna sprawa, jeśli większość termostatów na rynku jest wadliwa… Wczoraj dalej ta sama sytuacja. Temp płynu 80 stopni, olej 98. Niby w porządku, ale pasuje zeby temp w obu przypadkach skoczyła o +10 st. C. Na starym termostacie z uszczelnionym układem chłodzenia, auto nagrzewało się max do 75 st. Na weekendzie ugoruję ten termostat w garze :)

[ Dodano: 2015-01-21, 11:41 ]
Paweu Niestety nie wiem jakiej był firmy. Dzisiaj podjadę do mechanika, bo możliwe, że wcisnął mi bubla. Jeśli faktycznie dostałem dziadostwo, to czy mogę się ubiegać o reklamację i wymianę termostatu, wraz z robocizną na ich koszt?[/b]
fazums
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 sty 2015, o 09:58
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Paweu » 21 sty 2015, o 19:32

fazums napisał(a):[ Dodano: 2015-01-21, 11:41 ]
Paweu Niestety nie wiem jakiej był firmy. Dzisiaj podjadę do mechanika, bo możliwe, że wcisnął mi bubla. Jeśli faktycznie dostałem dziadostwo, to czy mogę się ubiegać o reklamację i wymianę termostatu, wraz z robocizną na ich koszt?[/b]


jeśli masz paragon lub fakturę za naprawę i mimo to problem nie ustąpił to jak najbardziej tak.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pietrasiak2 » 22 sty 2015, o 15:55

Na rynku są termostaty z różną temperaturą otwarcia i na to trzeba zwracać uwagę .Mają bodajże 72-73 st i 84st . Zależy od producenta .
Żeby wyeliminować że termostat przepuszcza w trakcie dogrzewania sprawdź dolny wąż między chłodnicą a termostatem czy nie jes ciepły jak tak reklamuj go :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez fazums » 23 sty 2015, o 09:55

pietrasiak2 Właśnie jest ciepły :) Słyszałem, że każdy samochód ma własną temperaturę płynu. W przypadku golfa to 90 C. Na weekendzie zapytam co mi tam wrzucili
fazums
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 sty 2015, o 09:58
Lokalizacja: Dębica





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości